Mobilā versija
Brīdinājums -0.4°C
Evija, Raita, Jogita
Sestdiena, 3. decembris, 2016
8. maijs, 2015
Drukāt

Auto negadījumi stāvvietās – no buktēm līdz dedzināšanai. Ieteikumi drošībai

Foto - FotoliaFoto - Fotolia

Nereti šķiet, ka auto ir kā košļājamās gumijas, kuras autovadītāji, novietojot stāvvietā, cenšas salipināt vienu pie otras. Tieši šī transportlīdzekļu “salipināšana kopā” ir viens no galvenajiem iemesliem, kas noved pie dažādiem negadījumiem stāvvietās, uzskata apdrošināšanas sabiedrībā “Balta”.

Stāvvietu negadījumi ir bieži, tomēr ne katrs no tiem tiek pieteikts apdrošinātājiem, jo nereti tiek piedzīvota situācija “atnācu-ieraudzīju”, kad vainīgais ir jau gabalā. Tai pašā laikā “Balta” (PZU grupa) statistikas dati liecina, ka pēdējo trīs gadu laikā par stāvvietā notikušu negadījumu pēc atlīdzības vērsušies vairāk nekā 1100 auto īpašnieku.

Tipiskākie negadījumi ir transportlīdzekļu sadursmes (69,7%) un uzbraukšana dažādiem objektiem (16,5%), taču autovadītājiem stāvvietās gadījies piedzīvot arī tādus “pārsteigumus”, kad saimnieku ikrīta braucienam uz darbu sagaida vien vraks un pelnu čupiņa, kas palikusi no naktī nodedzinātā auto.

“Balta” dati rāda – lai gan transportlīdzekļu negadījumi stāvvietās nenotiek bieži, autovadītājiem ir jābūt uzmanīgiem, izvēloties visdrošāko stāvvietu savam transportlīdzeklim. Pēdējo trīs gadu laikā apdrošinātājs sniedzis “palīdzīgo roku” vairāk nekā 1100 auto īpašniekiem, kuru transportlīdzeklis cietis stāvvietā.

Tāpat dati rāda, ka vidēji atlīdzībā par stāvvietā iegūtiem spēkrata bojājumiem tiek izmaksāti 447 eiro, taču BALTA pieredze liecina, ka ir gadījumi, kad auto īpašniekiem nākas saskarties ar īpaši nopietniem negadījumiem, piemēram, 2012.gadā apdrošinātājs izmaksāja atlīdzību 23 616 eiro vērtībā auto īpašniekam, kura spēkrats naktī stāvvietā bija aizdedzināts un neatgriezeniski iznīcināts.

“Balta” BALTA statistika parāda tikai daļu no visiem automašīnu negadījumiem stāvvietās, jo nereti bojājumi ir pavisam nelieli vai tos ir radījis stāvvietas “kaimiņš”, ar kuru strīdēties nebūt nav vēlēšanās. Tāpat bieži vien stāvvietās radītos automašīnas zaudējumus novērst nākas pašam transportlīdzekļa īpašniekam, jo, piemēram, Rīgā tikai aptuveni 25% no visām stāvvietās esošajām automašīnām ir KASKO apdrošināšana. Tomēr jāpiebilst, ka gadījumos, kad sadursmē ar citu transporta līdzekli cieš autovadītājs, atlīdzību ir iespējams saņemt arī bez KASKO apdrošināšanas. Galvenokārt vēlos norādīt, ka ikvienam auto īpašniekam ir ieteicams izvēlēties tādas auto stāvvietas vai stāvlaukumus, kuras ir labi apgaismotas un pietiekoši ērtas auto novietošanai, kā arī to tuvumā nav lielu koku vai nedrošu konstrukciju. Bez šaubām viens no drošākajiem variantiem noteikti ir izvēlēties stāvvietas, kuras visu diennakti tiek apsargātas,” norāda BALTA atlīdzību direktors Ingus Savickis.

Balstoties uz statistikas datiem, kā tipiskākos negadījumus stāvvietās var minēt transportlīdzekļu sadursmes (69,7%), uzbraukšanu objektam- stabiņiem, kokiem, lielākiem stabiem, dažādiem konstrukciju elementiem (16,5%), automašīnas apzagšanu (6,6%), kā arī bojāšanu vai vandālismu (5,3%). Atlikušajos 1,9% gadījumu pieteikumu iemesli ir krītoši priekšmeti, transportlīdzekļa pašaizdegšanās vai zādzība, trešās personas rīcība vai sliktu laikapstākļu radītie bojājumi transportlīdzekļa virsbūvei.

“Balta” speciālistu ieteikumi drošai auto novietošanai:

– viens no drošākajiem variantiem ir izvēlēties stāvvietas, kuras visu diennakti tiek apsargātas, jo tikai tā ir iespējams nodrošināt, lai automašīna būtu pieskatīta arī brīdī, kad tā netiek lietota;

– ieteicams izvēlēties tādas auto stāvvietas vai stāvlaukumus, kuri neatrodas nomaļās, tumšās un šaurās vietās;

– svarīgi pievērst uzmanību tam, vai stāvvieta ir droša vētru laikā – cik daudz koku, žogu, reklāmas stendu un citu salīdzinoši vieglu un nedrošu konstrukciju ir stāvvietas apkārtnē;

– svarīgi ievērot stāvvietu/stāvlaukumu līnijas, novietojot automašīnu precīzi iezīmētajā laukumā un neuzbraucot nevienai no līnijām;

– ja auto novietots pārlieku tuvu citas automašīnas korpusam, atceramies par akurātu un lēnu durvju atvēršanu, lai neradītu gan sev, gan otram automašīnas īpašniekam zaudējumus;

– necentieties iebraukt stāvvietā, kura acīmredzami ir par šauru, lai tajā bez liekas piepūles varētu iebraukt un novietot savu auto, nepieskaroties blakus esošiem spēkratiem;

– pa stāvlaukumiem vai stāvvietām jāpārvietojas ar samazinātu ātrumu;

– aicinām pievērst uzmanību arī „labās rokas principam”, ko visbiežāk var sastapt tieši stāvlaukumos – stāvlaukumos dodiet ceļu sākotnēji tai automašīnai, kas brauc ārā no labās puses pagrieziena, un tikai tad turpiniet ceļu;

– stāvvietu teritorijās vienmēr dodiet priekšroku gājējiem un tikai tad turpiniet braukšanu.

Pievienot komentāru

Radīts paroļu ģenerators, kuru hakeri nevarēs uzlauzt (2)Firma "Everykey", ko atbalstījis pats antivīrusu kompānijas "McAfee" dibinātājs Džons Makafī, izstrādājusi īpašu maziņu ierīci, kura ģenerē jaunu un drošu paroli ikreiz, kad vēlaties ienākt vienā no saviem interneta vietņu profiliem.
Ja gribi tilpumu. "LA" vērtē "Opel Zafira""Opel Zafira" tika prezentēta 1999. gadā un kopš tā laika ir toņa noteicēja septiņvietīgo kompaktvenu klasē. Pavisam šo gadu laikā saražots vairāk nekā 2,7 miljoni dažādu paaudžu Zafira automobiļu.
Vai Latvijas neceļu nākotne? (1)Par gada auto nominēt pikapu? Uz tādu izlēcienu žūrija nez vai būs spējīga
Draugiem Facebook Twitter Google+