Publicitātes foto

Auto ražotāju jaunumi 2012
 0

Autobūve nav elektronika, kur katra desmitgade nes vairākas revolūcijas un pavisam nesen par supermodernām uzskatītas lietas nežēlīgi izmet vecu krāmu lādēs vai pat miskastēs. Tās pamats ir un paliek nopietnā, smagnējā, dārgā un visai konservatīvā mehānika.

Reklāma
Reklāma

 

Kokteilis
Mākslīgais intelekts nosauc 5 sieviešu un 5 vīriešu vārdus, kas nes laimi to īpašniekiem 30
Notriektā tautumeita 7
Veselam
Zinātnieki atklājuši iemeslu, kas varētu izskaidrot gados jaunu cilvēku biežo saslimstību ar vēzi 57
Lasīt citas ziņas

Nekas labāks par riteni aizgājušajā gadu simtā nav izgudrots, ne to, ne Ņūtona likumus neviens dators pārskatāmā nākotnē būtiski neizmainīs. Tādēļ arī jaunumi “2012” šajā nozarē nav sensacionāli. Evolūcija. Soli pa solītim pretim lietotāja vēlmēm.

Jaunumu apskatu sēriju sāksim ar firmām, kuras pērn Latvijā bija aktīvākās savu produktu popularizēšanā, piedalījās konkursā “Gada auto”.

 

“UP!” – pieklājīga taupība

CITI ŠOBRĪD LASA

Great car, stupid name… (dižs auto, muļķīgs vārds). Tādu komentāru no angļu žurnālistiem kādreiz saņēma “Ford” mazauto “Ka”. Mazlietiņ baidos, ka arī “VW Up!” uz kaut ko līdzīgu, tā teikt, uzprasās. Kā tad šo sauksim Latvijā? “Ap!”? Ar visu kāpjošo intonāciju? Vai tulkosim, kā iesaka Tildes datorvārdnīca? Lai dzīvo! Es braucu ar “lai dzīvo”… Kalamburs.

Citu bažu nav. Koncepcija un izpildījums pārliecinoši. Auto ir nedaudz īsāks (350 cm) par paša “Volkswagen” nosauktajiem konkurentiem (tas pats “Ka”, “Fiat 500”, “Kia Picanto”), bet salons tam pat ietilpīgāks (iespējams, pateicoties niecīgajam trīs cilindru dzinējam). Mazs, bet ar interjera apdari tajā pašā solīdajā “golf/jetta/passat” līmenī. Iespējamas praktiski visas vidējās klases elektroniskās “fīčas” – laba skaņa, navigācija utt. Pat automātiska bremzēšana pirms šķēršļa, ar ko līdz šim spīdēja vien “Ford Focus”. Kas jau pabraukuši, saka – vadāmība negaidīti precīza un komfortabla. Cenas – pārsteidzošas. Ar mazākās jaudas (60 ZS) dzinēju – 8711 eiro. Nu ko – vēl viens mēģinājums pavērst Latvijas auto pircēju skatus uz “supermini” klasi sāksies šogad.

 

“Beetle” – 
stils un tradīcijas

Krietni lielāks (garums 412 cm), taču nez vai daudz ietilpīgāks. Iespējams tikai divu durvju versijā. Divreiz dārgāks. Taču – manuprāt, vienīgais “Volkswagen” automobilis ar šarmu, tikai savu spilgtu stilu. Vēsturisku auru. Jaunajā veidolā saglabāts klasiskais “Beetle” siluets, apaļie lukturi, izliektie sāni, lēzenā jumta pāreja. Savukārt jauni akcenti – aizmugures lukturu dizains, bufera gaisa atvere – ļauj nepārprotami sajust jauno tūkstošgadi.

Moderns stikla panorāmas jumts ar ērti bīdāmu aizvaru. Daudz gaismas salonā, vienlaikus šis stikls ir ar izcilu skaņas un siltuma izolāciju, spēj atstarot 99 procentus UV starojuma un 92 procentus siltuma.

Salons “garšīgu”, oriģinālu (bet ar retro smaržu) sīkumu pilns. Izcila audio iekārta. Perfekta apdare. Labi dūkts, vabolīt!

 

“Passat Alltrack” – jauna klase?

Daudzreiz esmu rakstījis – nav pareizi visus pilnpiedziņas un mazliet paaugstinātus auto saukt par džipiem vai apvidus auto. Nav pareizi pārmest izšķērdību cilvēkiem, kas tādus izvēlas. Vēlme justies droši sarežģītākos, grūtākos ceļa apstākļos ir dabiska un slavējama. Vēlme vienlaikus nezaudēt pilna apjoma komfortu uz šosejas un tālākos ceļojumos – tāpat. “Alltrack” ir atbilde un risinājums šāda kompromisa meklētājiem. Visas limuzīna un liela “vagona” ērtības plus par 30 mm lielāks klīrenss, “4motion” sistēma ar smagāku šķēršļu pārvarēšanai paredzētiem papildinājumiem, daži “offroad” stila elementi eksterjerā – lūdzu! Šis nav apvidus auto, bet, prasmīgi vadīts, arī sēņu mežos tiks tālu. Varētu būt iekārots – šādu prognozi laikam redz arī citu firmu konstruktori, kuri 2012. gadā piedāvās līdzīgus risinājumus (lasiet tālāk).

Reklāma
Reklāma

 

“208” – jauna mazā zvaigzne


“Mazie lauvēni” nāk no zemes, kurā lieli auto ir retums un izņēmums (nevis otrādi – kā pie mums). No zemes, kurā auto dizaineri neturas pie vācu kolēģu stingrā masu produkcijas principa “labāk rāmāk – ka tikai kādu nenobaidām”. Kā apģērba modē, arī auto stilā Francija dzirkstī. Savulaik (1998) “Peugeot 206” šādā veidā pamanījās izkustināt gauži žēlīgo mazauto tirgus segmentu arī Latvijā. Šis mēģinājums būs līdzīgs. Paskatieties (avīzes bildē gan grūti to izdarīt) kaut vai uz smalko līniju pāri, kas sākas uz priekšējā vāka, turpinās pāri jumtam un finišē aizmugures spoilerī… Sīkums, bet skaisti. Tehnika noteikti būs laba, bet bez pretenzijām uz izcilību. Tādēļ samērā lēta. “Peugeot” tā dara. Jau tajos “206” laikos viņu sociologi bija izpētījuši, ka šajos demokrātiskajos segmentos tehniskas, dinamiskas u. c., tā teikt, vīrišķīgu pretenziju nozīmīgums ieņem vietu vien izvēles kritēriju otrajā desmitā. Uzvar ērtas lādītes, kastītes, spogulīši, laba mūzika u. tml. Šādu labumu “mazajā lauvēnā” noteikti netrūks.

 

 

 

“3008 Hybrid4” – 
kas tas tāds?

Pērn kāda tirgus apskata tapšanas laikā “Peugeot 3008” no krosoveru grupas izmetu laukā – pavisam nepamatota šķita firmas vēlme ielīst populārajā segmentā bez pilnpiedziņas. Tolaik gan tika solīts – būs arī tāda. Tātad – šajā pavasarī tiešām būs. Un būs kaut kas unikāls, ļoti interesants. Četru riteņu piedziņa bez kardāna pārvada. Mehāniski joprojām pusasis griezīs priekšējos riteņus. Uz pakaļējiem spēks ies pa vadiem. Elektromotors diferenciāļa vietā – lūk, jums otru divu riteņu piedziņa. Divu litru dīzeļa 165 zirgspēki plus 37 elektriski – iespaidīga summa vidēja izmēra automobilim. Un tā kļūst gluži vai šokējoša, ja jaudas vietā summējam spēku – griezes momentu. Abi dzinēji kopā spēj gandrīz 500 Nm. Skaitlis, kuru ne tuvu nesasniedz konkurenti šajā klasē. Kaut ko līdzīgu spēj tikai sešu cilindru dīzeļi un vēl lielāki benzīna dzinēji. Daudz dārgāki, daudz rijīgāki nekā šis komplekts, kas, pēc ražotāja datiem, braukšot 100 km ar 4,2 litriem… Diemžēl pagaidām nevaru jums pateikt ne dinamikas rādītājus, kurus šādi izdevies sasniegt, ne cenu, par kādu šis tehnikas brīnums būs nopērkams.

Ar gandrīz identisku spēka agregātu būs apgādāts arī “Peugeot 508 RXH”, kurš līdzīgi iepriekš aprakstītajam “Passat Alltrack” mēģinās ienest viegla bezceļa iezīmes mums jau pazīstama vidējās klases vagona raksturojumos. Pilnpiedziņas “508” arī būs mazliet piepacelts, mazliet lielāks par šosejas brāli un orientēts uz “Premium” pircējiem – ar augstu aprīkojuma un apdares līmeni.

 

“Peugeot 4008” – “Mitsubishi” pilnpiedziņa

Lēti jau nu tie hibrīdi nebūs. Tādēļ “Peugeot” rudens pusē sola tirgū laist vēl vienu krosoveru. Ar sadarbības ietvaros no “Mitsubishi” aizgūtu piedziņu (2WD, 4WD, Lock). Oficiāla pirmizrāde – Ženēvas autosalons martā. Taču arī auto jomā paparaci strādā čakli, un jaunuma attēli jau apskrējuši pasauli. Kopēja komentētāju noskaņa pozitīva. Pat vairāk – sajūsmināta. Ne jau tādēļ, ka “Mitsubishi ASX” izskatītos slikti. Šis vienkārši ir citāds. Un būt atšķirīgam mūsdienu pasaulē – ak, vai, kā gribas…

 

 

 

 

 

 

 

“Optima”, “Cee’d” – pilnai gammai

Šogad “Kia” Eiropas un Latvijas tirgū piedāvās divus jaunus auto, tā pabeidzot pilnas modeļu gammas atjaunošanu vācu dizainera Petera Šreijera izstrādātajā veidolā. “Kia Motors” martā vai aprīļa pirmajās dienās cer sākt jaunās “Optima” tirdzniecību (lielās klases sedans), kas ASV jau izraisījis ažiotāžu un nopelnījis augstu novērtējumu arī Eiropas auto žurnālistu un profesionāļu vidū. Pagaidām KMC šim modelim piedāvās tikai 1,7 litru tiešās iesmidzināšanas turbopūtes dīzeļmotoru, taču jau līdz gada beigām motoru klāstu ražotājs sola paplašināt ar pilnīgi jaunu divu litru benzīna motoru. 

Šopavasar tirgū ieraudzīsim arī jauno “Cee’d” piecu durvju versiju. Spriežot pēc pirmajām neoficiālajām fotogrāfijām – vēl viens Petera Šreijera meistardarbs. Tehniski jau esošais modelis ir iekarojis klientu atzinību un uzticību, tādēļ nav iemesla domāt, ka jaunais “Cee’d” liks vilties saviem lietotājiem. Līdz pat rudenim “Kia” rūpnīcā Žilinā, Slovākijā, turpinās ražot pašreizējo “Cee’d Sport Wagon” versiju, līdz novembra sākumā to nomainīs jaunā “Cee’d” SW modifikācija.

 

Turpinājums nākamajā 
Auto. Tehnikā

 

LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.