Mobilā versija
+2.0°C
Sabīne, Sarma, Klaudijs
Pirmdiena, 5. decembris, 2016
16. septembris, 2014
Drukāt

Auto – velo, mēģinām sadzīvot


Foto - Atis JansonsFoto - Atis Jansons

Labu “malciņu” velojoslu diskusijas ugunskuram pagājušajā nedēļā piemeta apdrošināšanas sabiedrība BTA, publicējot veiktās riteņbraucēju aptaujas (gandrīz 500 respondenti, vidējais vecums 33 gadi) rezultātus.

Tātad – gandrīz trešdaļa no šiem satiksmes dalībniekiem, kuri autovadītājiem jārespektē un kuru dēļ jāpiedalās jauno velojoslu eksperimentā, pamata likumu – satiksmes noteikumus – neievēro, tā teikt, fundamentāli. Viņiem nav ne auto, ne velosipēda vadītāja apliecības. Viņi vienkārši izmanto to, ka kontrole šajā jomā ir minimāla (stingrāka tā arī nekļūšot, jo “resursu trūkst” – tā uz jautājumu par riteņbraucēju pārbaudēm Satiksmes drošības padomē atbildēja CP priekšnieks Normunds Krapsis). Viņi bauda lētas un veselīgas pārvietošanās prieku, pilsētas sarežģītās kustības likumsakarības un noteikumus nepārzinot.

Par “veselīgu prieku”. 36 procenti aptaujāto ir guvuši traumu (sasitumi, nobrāzumi, smadzeņu satricinājumi), 13 procenti – vairākas.

Par nopietnu attieksmi. Puse aptaujāto atzina, ka atstarojošas vestes (aptaujas laikā tās gan vēl nebija obligātas, tagad ir) tumsā nevelk. Lielākā daļa neveic regulāras velosipēda tehniskās apkopes, piektdaļa to nav darījusi jau gadu. Četras piektdaļas nav izmantojušas iespēju velosipēdu reģistrēt CSDD.

Apdrošināšana? Ko jūs… Tā jau obligāta tikai motorizētajiem… Lielākā daļa aptaujāto pat nezina, ka BTA jau no jūlija piedāvā kompleksu apdrošināšanas pakalpojumu velobraucējiem – “BTA Velopolisi”. “BTA Velopolise” nodrošina ne tikai medicīnisko izdevumu segšanu gūto traumu gadījumā, bet arī kompensācijas izmaksu par gūtajām traumām atkarībā no to smaguma, atlīdzības izmaksu par zaudējumiem sakarā ar velosipēda bojājumiem vai pilnīgu bojāeju, kā arī sedz zaudējumus, kurus velosipēdists radījis citiem cilvēkiem, piemēram, gājējiem vai citiem ceļu satiksmes dalībniekiem, tajā skaitā velobraucējiem un autovadītājiem. (Vairāk informācijas: http://bta.lv/lat/company/offers/velopolise/.)

Tādi, lūk, aptaujas dati. Kāds brīnums, ja šo bieži vien visai haotiski un pārgalvīgi improvizējošo ripojošās sabiedrības daļu mēs, autobraucēji (gājēji tāpat), nemīlam. Lai gan – mīlam gan. Kas netic, atbrauciet trešdienu pievakarēs uz Uzvaras parku, kur “Riteņvasaras” sacīkšu trasē tēvi un mātes audzina drošu riteņbraucēju jauno paaudzi.

Pievienot komentāru

Ar motorizētu čemodānu var sasniegt ātrumu 13 km/hJa kādreiz lidostā radusies nepieciešamība dažu minūšu laikā nokļūt no viena termināļa uz otru, lai paspētu uz savu reisu, lielisks sabiedrotais būs motorizētais čemodāns "Modobag".
Radīts paroļu ģenerators, kuru hakeri nevarēs uzlauzt (2)Firma "Everykey", ko atbalstījis pats antivīrusu kompānijas "McAfee" dibinātājs Džons Makafī, izstrādājusi īpašu maziņu ierīci, kura ģenerē jaunu un drošu paroli ikreiz, kad vēlaties ienākt vienā no saviem interneta vietņu profiliem.
Ja gribi tilpumu. "LA" vērtē "Opel Zafira""Opel Zafira" tika prezentēta 1999. gadā un kopš tā laika ir toņa noteicēja septiņvietīgo kompaktvenu klasē. Pavisam šo gadu laikā saražots vairāk nekā 2,7 miljoni dažādu paaudžu Zafira automobiļu.
Vai Latvijas neceļu nākotne? (1)Par gada auto nominēt pikapu? Uz tādu izlēcienu žūrija nez vai būs spējīga
Draugiem Facebook Twitter Google+