Mobilā versija
+0.3°C
Auseklis, Gaisma
Ceturtdiena, 14. decembris, 2017
14. decembris, 2016
Drukāt

Auto ziemas ceļos: kas jāņem vērā, lai nenotiktu ķibeles? (2)

Foto no personiskā arhīvaFoto no personiskā arhīva

Uldis Sesks, Liepājas domes priekšsēdētājs: – Ziema ir laiks, kad tiek pārbaudītas jebkura autovadītāja iemaņas droši pārvietoties apgrūtinātos braukšanas apstākļos. Arī man tas joprojām ir izaicinājums un azarts izmēģināt sniegotos ceļus slavenajā Vecpils autotrasē. Turpinot rallija tradīcijas, Liepājā jau ceturto gadu tiek organizēts Eiropas Rallija čempionāts, kurā pieredzējuši rallija braucēji var pārbaudīt savu meistarību. Aicinu ikvienu pirmajā februāra nedēļas nogalē doties uz Liepāju un būt par liecinieku spraigām un interesantām sacensībām. (Arhīva foto no 2016. gada janvāra)

Lielākā daļa no mums neaizdomājas, ka ziemā automašīna darbojas pilnīgi citā režīmā. Pirmkārt, dzinējs ir auksts, tāpēc tam ir jāuzsilst ar pēc iespējas mazāku slodzi. Otrkārt, ziemas apstākļiem neatbilstoši tehniskie šķidrumi aukstumā sasalst, veidojot ledus kristālus, kas bojā gan bremžu, gan dzesēšanas sistēmas.

“Raksturīgā kļūda, ar kuru saskaramies gadu no gada – autovadītāji neaizdomājas, ka arī ‘ziemas šķidrums’ ar laiku zaudē savas ķīmiskās īpašības – iztvaiko un “atstrādājās”. To mēs redzam pēc biežākajām sūdzībām – pārplīsis kāds dzesēšanas sistēmas agregāts, tek auto radiators. Šādi defekti noved pie auto dzinēja karšanas, un, ja to laikus nepamana auto dzinēju var pārkarsēt, un tad jau ir nepieciešams dzinēja kapitālais remonts”, brīdina autoservisa “Draivs” direktors Aivars Mālnieks.

Vēl viena izplatīta kļūda – autovadītāji piemirst, ka aukstajā sezonā ir jānomaina arī bremžu šķidrums. Šim šķidrumam ir tieksme piesaistīt ūdeni, kas veicina bremžu sistēmas elementu bojāšanos, t.i., bremžu sistēma var sākt korodēt “no iekšas”. Ja bremžu šķidrumā ūdens procents ir zem 3%, tad to vēl var nemainīt, bet, ja virs 3%, tad – obligāti jāmaina. Pretējā gadījumā ūdens sāk veicināt bremžu sistēmas koroziju – rūsē virzuļi un bremžu cilindri, rezultātā bremžu suportu virzuļu virsma vairs nav gluda un tie var sākt «ķerties», neatvirzīt bremžu kluci no diska, kas rezultātā var sākt karst un bremzēt auto tā kustības laikā. Ja šādu ķibeli laikā nepamana, var sabojāt bremžu diskus un klučus un pie lielākas slodzes transportlīdzeklis var pat aizdegties. Iepriekš minētais – auto ziemā darbojas pilnīgi savādāk, attiecas uz visiem tehniskajiem šķidrumiem. Atsevišķu auto ražotāji iesaka uz ziemu nomainīt arī dzinēja un ātrumkārbas eļļu uz šķidrāku, lai samazinātu dzinēja nodilumu un atvieglotu auto startēšanu.

Trešā lieta, iegādājoties jaunas riepas, jāpievērš uzmanība to izlaiduma gadam, jo gumija ar laiku zaudē savas īpašības un tas ietekmē saķeri ar ceļu un auto stabilitāti. Pērkot lietotas riepas, minimālajam riepu protektora atlikumam ir jābūt 4mm. “Tā ir milzīga kļūda uzskatīt, ka 4mm protektors ir norma! Tas ir pats minimums, lai ziemā būtu droši braukt”, norāda auto eksperts. Tāpat pēc riepu nomaiņas vēlams vismaz pārbaudīt, un vajadzības gadījumā veikt auto savirzes un sagāzuma regulēšanu, jo automašīnai nedaudz mainās augstums.

Pievienot komentāru

Komentāri (2)

  1. Es gan citos avotos esmu lasījis, ka jau 2% ūdens bremžu eļļā ir kritiski. Bet ne par to… Manuprāt, bīstamākais ir tas, ka tur bremzēs kas var sākt rūsēt, bet gan tas, ka augot spiedienam (bremzējot) bremžu šķidrums stipri uzkarst, kā rezultātā tur esošais ūdens uzvārās un iztvaiko-bremžu sistēmā parādās gāze. Bet gāze atšķirībā no šķidruma ir saspiežama-bremžu pedālis kļūst “mīksts” un bremžu efektivitāte strauji zūd…

  2. Vai Seske joprojām piestrādā par metalurgista Zaharjina tulku?

Draugiem Facebook Twitter Google+