Mobilā versija
+16.8°C
Janīna, Linda
Pirmdiena, 21. augusts, 2017
1. marts, 2017
Drukāt

Auto zvanīs glābējiem: Mobilo sakaru operatori gatavi, bet glābēji vēl ne

Foto - Ieva Čīka/LETAFoto - Ieva Čīka/LETA

Bojāgājušo skaitu samazinātu par 10%

Pērn uz Latvijas ceļiem gājuši bojā 158 cilvēki, ievainoti 4646. Sasniegts “labākais” rezultāts kopš neatkarības atjaunošanas, taču vidēji Latvija joprojām ir vienā no sliktākajām situācijām Eiropā. Tomēr to jau pavisam drīz varētu uzlabot e-zvana sistēma – glābēju automātiska informēšana par ceļu satiksmes negadījumu, ko veiktu pati automašīna. Latvijā sistēmu pilnvērtīgi plānots uzsākt no šā gada 1. oktobra. Pēc Eiropas Parlamenta (EP) aprēķiniem, uz Eiropas Savienības ceļiem bojāgājušo skaitu varētu samazināt par 10% – lauku rajonos glābēji ierastos par 50% ātrāk, bet pilsētās – pat par 60% ātrāk.

 

Jaunajām mašīnām jābūt aprīkotām

Saskaņā ar EP lēmumu visās ES dalībvalstīs no 2017. gada elektronisko sakaru komersantiem, kas nodrošina mobilo sakaru tīklu, ir jāierīko un jāuztur e-zvana sekmīgai darbībai nepieciešamais tehniskais nodrošinājums, kā arī jānodrošina e-zvana bezmaksas izsaukums. Savukārt no 2018. gada 31. marta visām jaunražotajām vieglajām automašīnām un mikroautobusiem jābūt aprīkotiem ar ES standartizētu negadījumu brīdinājuma sistēmu “e-zvans”. Līdz tam laikam visās ES dalībvalstīs jābūt izveidotai nepieciešamajai infrastruktūrai sistēmas darbības nodrošināšanai.

Kā pārliecinājos, mobilie operatori savu darbu ir izdarījuši – sistēmas darbībai viss tehniskais nodrošinājums ir veikts. Nodrošināta e-zvana izsaukuma identificēšana un pārraidīšana (maršrutēšana) savā tīklā, kā arī balss savienojums starp cietušo transportlīdzekli un vienoto ārkārtas palīdzības izsaukuma numuru 112. Kā man pastāstīja “Latvijas mobilā telefona” pārstāve Elīna Lidere, LMT e-zvanam gatavs, bet valsts iestādes vēl izmēģinot savu platformu šādu zvanu pieņemšanai, lai jaunie auto, kuros šī tehnoloģija ir iebūvēta, varētu sākt to izmantot.

Tomēr ne visi autoražotāji e-zvanam jau ir gatavi. Kamēr, piemēram, BMW, “Ford”, “Peugeot”, “Citroen”, “Volvo” jau ieguvuši balvas (“EuroNCAP” drošības testi) par savām izveidotajām e-zvana sistēmām, daudziem citiem vēl ir apmēram gads, lai sistēmu ieviestu.

 

Pievienot komentāru

Draugiem Facebook Twitter Google+