Ekonomika
Auto un tehnoloģijas

“Autobraucēji jau tagad samaksā vairāk, nekā ir nepieciešams ceļiem.” LCB par akcīzes celšanu dīzeļdegvielai4


Biedrības “Latvijas Ceļu būvētājs” valdes priekšsēdētājs Andris Bērziņš.
Biedrības “Latvijas Ceļu būvētājs” valdes priekšsēdētājs Andris Bērziņš.
Foto: Edijs Pālens/LETA

Biedrība “Latvijas Ceļu būvētājs” (LCB) atzinīgi vērtē satiksmes ministra Tāļa Linkaita aizvien pieaugošo izpratni par autoceļu nozari un par nepieciešamību tomēr 2020. gada valsts budžetā paredzēt pietiekamus līdzekļus ceļu remontiem.

Tomēr vienlaikus LCB ir skeptiska jautājumā par ministra nosaukto iespējamo papildu līdzekļu avotu – akcīzes nodokļa paaugstināšanu dīzeļdegvielai.

LCB atgādina, ka Linkaits intervijā Latvijas Televīzijas raidījumam “Rīta Panorāma” par finansējumu autoceļiem norādīja: “Neskrienot laikam pa priekšu, es domāju, ka viens no finansējuma avotiem varētu būt akcīzes nodokļa palielinājums dīzeļdegvielai.”

LCB atzīst, ka ministra teiktais ir kvalitatīvs solis uz priekšu salīdzinājumā ar viņa iepriekšējo nostāju, ka ceļiem naudas nav un to nav, kur ņemt, jo šai valdībai ir citas prioritātes.

2020. gadā ceļu būvi Latvijā sagaida ievērojams finansējuma samazinājums, jo jau šogad ir beigušies Latvijai pieejamie Eiropas Savienības fondu līdzekļi, kas lielā mērā finansēja ceļu nozari.

LA.LV Aptauja

Vai bez dīzeļdegvielas būtu jāceļ akcīze arī benzīnam un autogāzei?

  • Jā, ja ceļ, tad ceļ visiem
  • Nē, ar celšanu dīzeļdegvielai jāpietiek
  • Līdzekļi jāatrod jau samaksātajos nodokļos un nodevās

Nākamgad, lai aizvietotu neesošo ES finansējumu, papildus būtu jāatrod 100 – 120 miljoni eiro, atzīmē LCB.

Atzīstot, ka finansējuma avotu noteikšana ir valdības un Saeimas kompetencē, LCB tomēr atgādina, ka ceļu lietotāji jau tagad katru gadu nodokļos un nodevās samaksā aptuveni 750 miljonus eiro un ar šo summu būtu vairāk nekā pietiekami, lai apmierinātu visas ceļu būves vajadzības un autobraucēji Latvijā varētu braukt pa labiem ceļiem.

Pēc LCB teiktā, 2019. gadā Latvijas valsts budžetā ceļiem ir paredzēti tikai 312 miljoni eiro, no kuriem kapitālieguldījumiem tiek novirzīti tikai 110 miljoni eiro, kamēr lielākā daļa autoceļu lietotāju samaksātās naudas tiek izlietota plašākai sabiedrībai nezināmu vajadzību finansēšanai.

Saistītie raksti
LCB norāda, ka autobraucēji jau tagad samaksā vairāk, nekā ir nepieciešams ceļiem.

“Tāpēc gadījumā, ja valdība izlems paaugstināt akcīzes nodokli degvielai, tai skaidri un gaiši ir arī jāpasaka sabiedrībai, ka nodokļu celšana domāta nevis ceļiem, bet gan citām vajadzībām,” uzsver LCB valdes priekšsēdētājs Andris Bērziņš.

LA.lv
LA
LA.LV
Ekonomika
Latviešu galda spēļu uzņēmums “Brain Games” nopērk lietuviešu partneri
1 diena
LA
LA.LV
Ekonomika
Divās dienās izmaksāti teju 60 miljoni eiro. Izmaksa turpināsies arī sestdien un svētdien
1 diena
LE
LETA
Ekonomika
Izstrādātā garantēto atlīdzību izmaksu kārtība pensionāriem esot nesaprotama 1
1 diena

Lasītākie raksti

Par svarīgo

LE
LETA
Sports
Izcila nedēļa Majoros – Samoilovs/Šmēdiņš triumfē bez neviena zaudēta seta
31 minūtes
LA
LA.LV
Ekonomika
Strauji attīstās Ziemassvētku vecīša pilsētas izgaismotājs no Iecavas
19 minūtes
LA
LA.LV
Kultūra
FOTO: Spēcīgām emocijām pildīts izskan Baltijas ceļa 30. gadadienas koncerts Likteņdārzā
4 stundas
ZB
Zigmunds Bekmanis
Laukos
FOTO: Gar Peipusu pa Sīpolu ceļu. Top jauns pārgājienu maršruts no Rīgas līdz Tallinai
3 stundas
DJ
Dace Judina-Nīmane
Kultūra
Vija bija kā lampiņa, uz kuru visi tiecās. Saruna ar Dairu Āboliņu par filmas tapšanu 3
8 stundas