Biedrības “Latvijas Ceļu būvētājs” valdes priekšsēdētājs Andris Bērziņš.
Biedrības “Latvijas Ceļu būvētājs” valdes priekšsēdētājs Andris Bērziņš.
Foto: Edijs Pālens/LETA

“Autobraucēji jau tagad samaksā vairāk, nekā ir nepieciešams ceļiem.” LCB par akcīzes celšanu dīzeļdegvielai 11

Biedrība “Latvijas Ceļu būvētājs” (LCB) atzinīgi vērtē satiksmes ministra Tāļa Linkaita aizvien pieaugošo izpratni par autoceļu nozari un par nepieciešamību tomēr 2020. gada valsts budžetā paredzēt pietiekamus līdzekļus ceļu remontiem.

Reklāma
Reklāma
Kokteilis
Personības tests: jūsu dzimšanas mēneša zieds atklāj par jums vairāk, nekā spējat iedomāties 17
Mākslīgais intelekts nosauc piecus “neveiksmīgākos” latviešu politiķus 115
Kokteilis
Izplatītas frāzes, ko vedeklām labāk neteikt vīramātēm 1
Lasīt citas ziņas
Tomēr vienlaikus LCB ir skeptiska jautājumā par ministra nosaukto iespējamo papildu līdzekļu avotu – akcīzes nodokļa paaugstināšanu dīzeļdegvielai.

LCB atgādina, ka Linkaits intervijā Latvijas Televīzijas raidījumam “Rīta Panorāma” par finansējumu autoceļiem norādīja: “Neskrienot laikam pa priekšu, es domāju, ka viens no finansējuma avotiem varētu būt akcīzes nodokļa palielinājums dīzeļdegvielai.”

CITI ŠOBRĪD LASA

LCB atzīst, ka ministra teiktais ir kvalitatīvs solis uz priekšu salīdzinājumā ar viņa iepriekšējo nostāju, ka ceļiem naudas nav un to nav, kur ņemt, jo šai valdībai ir citas prioritātes.

2020. gadā ceļu būvi Latvijā sagaida ievērojams finansējuma samazinājums, jo jau šogad ir beigušies Latvijai pieejamie Eiropas Savienības fondu līdzekļi, kas lielā mērā finansēja ceļu nozari.

LA.LV Aptauja

Vai bez dīzeļdegvielas būtu jāceļ akcīze arī benzīnam un autogāzei?

  • Jā, ja ceļ, tad ceļ visiem
  • Nē, ar celšanu dīzeļdegvielai jāpietiek
  • Līdzekļi jāatrod jau samaksātajos nodokļos un nodevās

Nākamgad, lai aizvietotu neesošo ES finansējumu, papildus būtu jāatrod 100 – 120 miljoni eiro, atzīmē LCB.

Atzīstot, ka finansējuma avotu noteikšana ir valdības un Saeimas kompetencē, LCB tomēr atgādina, ka ceļu lietotāji jau tagad katru gadu nodokļos un nodevās samaksā aptuveni 750 miljonus eiro un ar šo summu būtu vairāk nekā pietiekami, lai apmierinātu visas ceļu būves vajadzības un autobraucēji Latvijā varētu braukt pa labiem ceļiem.

Pēc LCB teiktā, 2019. gadā Latvijas valsts budžetā ceļiem ir paredzēti tikai 312 miljoni eiro, no kuriem kapitālieguldījumiem tiek novirzīti tikai 110 miljoni eiro, kamēr lielākā daļa autoceļu lietotāju samaksātās naudas tiek izlietota plašākai sabiedrībai nezināmu vajadzību finansēšanai.

LCB norāda, ka autobraucēji jau tagad samaksā vairāk, nekā ir nepieciešams ceļiem.

“Tāpēc gadījumā, ja valdība izlems paaugstināt akcīzes nodokli degvielai, tai skaidri un gaiši ir arī jāpasaka sabiedrībai, ka nodokļu celšana domāta nevis ceļiem, bet gan citām vajadzībām,” uzsver LCB valdes priekšsēdētājs Andris Bērziņš.

SAISTĪTIE RAKSTI
LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.