Ilustratīvs foto.
Ilustratīvs foto.
Foto – LETA/Ieva Lūka

Autobusu šoferi piketā: Peļņa nedrīkst būt uz mūsu rēķina 0

Lai atrisinātu aktualizētās autobusu vadītāju darba samaksas problēmas, valstij un pārvadātājiem būtu jāvienojas par vienotu minimālo darba samaksas likmi, aģentūrai LETA pēc Bauskā notikušā šoferu piketu pauda Latvijas Sabiedrisko pakalpojumu un Transporta darbinieku arodbiedrības (LAKRS) Bauskas nodaļas vadītājs, SIA “AIPS” šoferis Juris Dubinskis.

Reklāma
Reklāma
Mistika: pie Ukrainas robežas atvēries milzīgs krāteris, ko dēvē par “portālu uz pazemes pasauli” 32
Kokteilis
Mākslīgais intelekts nosauc 5 sieviešu un 5 vīriešu vārdus, kas nes laimi to īpašniekiem 24
Putins ir izmēģinājis jaunu “superieroci”, kādu pasaule “vēl nav redzējusi” 154
Lasīt citas ziņas

Pēc rīkotāju aplēsēm piketā piedalījušies vairāk nekā 50 dalībnieku, turklāt pārstāvēta bija arī Liepāja, Ogre, Tukums, Rīga, Dobele. Dubinskis stāstīja, ka pasākumā šoferus atbalstīja arī pasažieri.

LAKRS pārstāvis uzskata, ka Autotransporta direkcijai, pārvadātājiem un arodbiedrībai būtu jānoslēdz koplīgums, nosakot minimālo darba samaksu šoferiem, jo pašlaik tā nav atrunāta.

CITI ŠOBRĪD LASA

“Mums priekšnieki no Rīgas saka, ka valsts nespēj pilnībā samaksāt dotāciju pārvadājumiem, tāpēc arī nevar mums nodrošināt algu. Mēs neesam pret to, ka uzņēmums grib nopelnīt, bet peļņa nedrīkst būt uz mūsu rēķina,” skaidroja Dubinskis.

AS “Hansabuss”, kas ir jaunā “AIPS” īpašniece, šoferiem piedāvājusi jaunu atalojuma likmi, taču arodbiedrības pārstāvis netic, ka situācija mainīsies, turklāt uzņēmuma vadība piketu esot nodēvējusi par cirku. Tāpat jaunā likme piedāvāta, apejot arodbiedrību, ar ko šoferi nav mierā, jo arodbiedrības Bauskas nodaļa izveidota tieši ar mērķi sakārtot attiecības ar jauno uzņēmuma vadību. Paredzēts, ka tuvākajās dienās šoferi iepazīstinās LAKRS ar uzņēmuma piedāvājumu.

Šoferi nav apmierināti arī ar neapmaksāto dīkstāvi.

“Šoferis atbrauc no Liepājas uz Rīgu, viņam tur jāpavada garas stundas, bet vadība saka, ka tas ir šofera brīvai laiks, un dari, ko gribi. Ja kaut 50 centus par dīkstāvi maksātu,” stāstīja Dubinskis.

Ja sāpīgie jautājumi netiks atrisināti, šoferi domās par citiem veidiem problēmu aktualizēt. Dubinskis pieļāva, kas tas varētu notikt plašākā mērogā.

Jau vēstīts, ka “AIPS” autobusu šoferu pikets Bauskā aizvadīts bez starpgadījumiem. Jaunizveidotā Bauskas novada Pašvaldības policija apmeklējusi piketa vietu, un secināts, ka pikets aizritējis mierīgi, bez starpgadījumiem. Par drošību piketa laikā rūpējās arī Valsts policija.

Pasākuma dalībnieki, pulcējoties pretī autoostai, rokās turējuši plakātus ar prasībām nodrošināt pārvadājumu nozarei atbilstošas dotācijas un konkurenci.

Tāpat ziņots, ka piketu Bauskā rīkoja Latvijas sabiedrisko pakalpojumu un transporta darbinieku arodbiedrība LAKRS, lai vērstu sabiedrības uzmanību neapmierinošajai situācijai pasažieru autopārvadājumu sektorā. Sapulce rīkota arī ar mērķi vērst darba devēja un valdības uzmanību nepieciešamībai nodrošināt darbiniekus ar cienīgu darba samaksu, pienācīgu atpūtu un atbilstošiem darba apstākļiem transporta darbiniekiem, it īpaši autobusu vadītājiem.

Reklāma
Reklāma

“AIPS” valdes loceklis Jānis Kļaviņš aģentūrai LETA skaidroja, ka šoferi pieprasa 2,5 reizes lielāku algu, kas līdzinās Vācijas autobusu vadītāju atalgojumam. Pēc viņa teiktā, Latvijas pārvadātāji šādu tarifu par paveikto darbu nodrošināt nespēj.

Uzņēmumā “AIPS” strādā ap 40 šoferu. Pārvadātāja apgrozījums 2016.gadā bijis 536 936 eiro, bet peļņa 32 910 eiro, liecina “Firmas.lv” dati. “AIPS” kopš pagājušā gada vidus pieder Igaunijas AS “Hansabuss”. Kopā ar Kļaviņu uzņēmumu vada Igaunijas pilsonis Sergejs Vahņickis.

SAISTĪTIE RAKSTI
LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.