Autoķīmija tehnikas entuziastiem 0

Degvielas uzpildes staciju un citu autopreču tirgotavu plauktos ir visai plašs autoķīmijas produktu klāsts, taču lielākā daļa autobraucēju pievērš uzmanību tikai logu šķidrumam. Tad nu sanāk tā, ka pārējās neskaitāmās pudelītes un kanniņas paredzētas atsevišķiem entuziastiem, kuru interese par tehniku ir nedaudz virs vidusmēra. 


Reklāma
Reklāma
Kokteilis
TESTS. Jūsu īkšķu novietojums, sakrustojot pirkstus, atklāj daudz par jūsu personību 12
Veselam
7 produkti, kas visiem šķiet veselīgi, taču patiesībā tādi nav 16
“Pasažieriem bez sejas maskas var tikt atteikta iekāpšana transportlīdzeklī!” Paziņojums autobusa salonā samulsina braucēju 55
Lasīt citas ziņas

Tajā pašā laikā autoķīmijas ražotāji izlaiž daudz un dažādus produktus gan mašīnas uzkopšanai, gan motora darbības uzlabošanai jeb degvielai un eļļai paredzētas piedevas. Turklāt šiem produktiem ir divas līnijas – viena, kas paredzēta autoservisiem un ir lielākos iepakojumos, un otra, kas domāta ikvienam autobraucējam un ir nopērkama jebkurā benzīntankā. Tas nozīmē, ka šāda ķīmiķošana pretēji plaši izplatītam uzskatam nav nekāda amatieru māžošanās. Bieži vien arī profesionāli automehāniķi ņem talkā ķīmiju, visbiežāk degvielas sistēmu vai salona ventilācijas sistēmu tīrīšanai.

Viena no pasaules vadošajām autoķīmijas firmām “Wynn’s” savā Beļģijas rūpnīcā nesen bija sarīkojusi izglītojošu ekskursiju un jaunāko produktu prezentāciju, lai tuvāk iepazīstinātu ar savu piedāvājumu degvielas piedevu un dažādu attīrītāju jomā. Rūpnīca, kā jau ar ķīmiskiem produktiem saistīts mūsdienīgs iestādījums, ir ļoti sterila, ugunsdroša un maksimāli automatizēta. Vienlaikus tiek ražoti, proti, samaisīti un fasēti, kādi pāris produkti. Pēc tam visas līnijas tiek rūpīgi izskalotas, un pēc tam pāris dienas notiek cita produkta ražošana.

CITI ŠOBRĪD LASA

Viens no jaunākajiem un interesantākajiem produktiem “Wynn’s” autoķīmijas piedāvājumā ir dīzeļdzinēja kvēpu filtra tīrītājs. Kā zināms, moderno dīzeļautomobiļu izplūdes sistēmas tiek aprīkotas ar kvēpu filtriem (DPF). Tie ar laiku mēdz aizsērēt.

Taču bieži īslaicīgi pārbraucieni jeb pilsētas ekspluatācija šo filtru mūžu ievērojami saīsina, jo DPF pašattīrīšanās cikli šādos apstākļos pilnvērtīgi nenotiek. Tā ir visai sāpīga problēma moderno dīzeļu īpašniekiem visā Eiropā, jo kvēpu filtra nomaiņa maksā 1500 – 2000 eiro. Šīs problēmas risināšanai paredzēti divi produkti, kuri jāpievieno degvielai – viens profilaksei, bet otrs, kad filtrs jau aizsērējis. Tāpat ir arī lielāki iepakojumi kravas automobiļiem un traktoriem, kā arī autoservisiem. Tātad, ja ar dīzeļ-
auto nesanāk regulāri izskrieties pa šoseju, labāk šad tad pie degvielas pieliet profilaktisko piedevu.

Interesanti produkti ir degvielas piedevas tehnikai, kas ilgstoši stāv dīkā (piemēram, motocikli, motorlaivas, lauksaimniecības tehnika). Degvielā ar laiku notiek ķīmiski procesi, kas pasliktina tās kvalitāti, tāpēc uzlabotājs noteikti nenāks par skādi.