Mobilā versija
Brīdinājums +26.0°C
Vilis, Vilhelms
Svētdiena, 28. maijs, 2017
21. aprīlis, 2017
Drukāt

Autoostu nojauks. Uztraucas, ka vilciens “nozags” pasažierus (20)

Rīgas domes pilsētas attīstības departamenta vizualizācijaRīgas domes pilsētas attīstības departamenta vizualizācija

Lēnām sāk iezīmēties to objektu liktenis, kuri stāv “Rail Baltica” sliežu ceļā. Piemēram, Rīgas starptautiskā autoosta (RSAO) pārcelsies uz Torņakalnu, kur degradētajā teritorijā starp Vienības gatvi un dzelzceļa līniju plānots izbūvēt Torņakalna multimodālo transporta mezglu ar autoostu, pasažieru apkalpošanas ēku un automašīnu stāvparku. Projekta izmaksas – septiņi miljoni eiro no Eiropas Kohēzijas fonda kabatas. Par visas autoostas pārcelšanu pāri Daugavai arī pēc “Rail Baltica” dzelzceļa līnijas būvdarbu pabeigšanas gan neviens nedomā, taču neskaidrību ir gana daudz – vai būvdarbu laikā pārcels pilnīgi visu autoostu? Varbūt starptautiskos pārvadājumus izdosies saglabāt? Kā pārliecinājos, pat Rīgas dome vēl īsti nezina, kā ieplānotais izskatīsies realitātē.

Nojauks esošo autoostu

Daudzās neskaidrības man norādīja arī pašas autoostas valdes priekšsēdētāja Vaira Gromule, kura par gaidāmo migrāciju priecīga nav. “Vēl nemaz oficiāli nav izsludināts projektēšanas uzdevums, no kā atkarīgs, cik tad liela autoostas teritorija “Rail Baltica” būs nepieciešama. No sākuma teica, ka vajadzēs tikai nelielu joslu. Pēcāk jau šī josla kļuva lielāka, bet tagad jau runā, ka varētu nojaukt pat visu autoostu. Pirmajā variantā mēs pasažieru iekāpšanu un izkāpšanu varētu organizēt tuvējās ielās, bet pēdējā variantā autoosta ir jāpārceļ citur,” sacīja V. Gromule.

Viņa cer, ka situācija beigās neizvērtīsies līdzīgi kā ar cukurfabrikām – kompensācijas samaksās, bet autoosta centrā tā arī vairs neparādīsies. “Ja tā notiks, tad pilsēta noteikti zaudēs konkurences cīņā ar kaimiņiem. Piemēram, Kauņā tikko uzbūvēja jaunu, skaistu autoostu. Tāpēc nebūtu prātīgi mūsu infrastruktūru pazaudēt. Varbūt zem dzelzceļa stacijas būs kāds pārsēšanās punkts, varbūt tirgus apvidū būtu jābūvē jauns terminālis. Nezinām arī, kāda būs situācija transporta nozarē 2025. gadā, kad atklās savienojumu Tallina–Rīga–Viļņa. Varbūt “Uber” jau visu būs pārņēmis,” spriež V. Gromule.

Rīgas domes pilsētas attīstības departamenta vizualizācija

Autoostu sadalīs vairākās

Rīgas domes Pilsētas attīstības departamentā man pavēstīja, ka daļējas autoostas funkcijas varētu saglabāties arī esošajā vietā, taču par konkrētu autoostas izvietojumu jaunā transporta mezgla ietvaros nepieciešamas papildu diskusijas, ņemot vērā “Rail Baltica” projekta risinājumus.

Bez Torņakalna, transportmijas punktu plānots izveidot arī Pētersalā, “LA” atklāja departamentā. “Ņemot vērā pilsētas attīstības tendences, kā arī to, ka pašreizējā autoostas atrašanās vietā tās attīstības iespējas ir ierobežotas, papildus centrālajam mezglam ir plānoti reģionālie transportmiju punkti Torņakalnā un Pētersalā, kas apkalpos reģionālos reisus. Torņakalna gadījumā tie ir Kurzemes un Zemgales virzieni. Tāpat Torņakalnā var apkalpot arī citus maršrutus, kā arī, piemēram, starptautiskos tūrisma maršrutus. Savukārt Pētersalā paredzēts līdzīgs multimodāls sabiedriskā transporta mezgls, kurā satiktos Vidzemes virziena reģionālie autobusi, pilsētas sabiedriskais transports – tramvajs, kas plānots caur Skanstes teritoriju, un vilciens, kas, pa esošo dzelzceļa atzaru ienākot Pētersalā, varētu būt kā galastacija plānotajam vilciena maršrutam starptautiskā lidosta “Rīga”–Centrālā dzelzceļa stacija–Pētersala (jeb Skanste).” Jāpiemin, ka transporta mezgla būvniecībai jāsākas jau gana drīz – ap 2019. gadu.

Pievienot komentāru

Komentāri (20)

  1. Nešaubīgi cilvēkiem ir vajadzīgs, ka autoosta un stacija atrodas blakus.
    Bet nu RailBaltica zinu, ka nedomās kā mums ir labāk. Kā jau pie liberastiem pieņemts viņi regulēs valsti nevis valsts komandēs viņus. Tas ir nāvīgi kaitīgi tāda sistema

  2. tas ir idiotisms vai arī korupcija Atbildēt

    Ieplānotā autobusu ceļu / virzienu uzsākšanas vietas izkaisīšana Rīgā ir vai nu idiotisms (t.i. slimas smadzenes), vai arī korupcija. Kaut kas tāds nevarēja tikt radīts speciālista smadzenēs. tas ir idiotisms vai arī diletantisms, bet \loti iespējams – korupcija

  3. Par to , ka gribēts bet nav izdevies ir redzams domājošiem latviešiem kas vēl turas uz savas tik daudz reižu pārveidotās vienīgās zemes. Mans viedoklis …mēs esam maza Valsts…kam mēs tagad ceļam…tiem kas mūs netur nekādā vērtē…vai citiem kas ienāks uz visu gatavu ? Tiem arī nebūs labi. pēc kāda laika. Autoosta ir savā vietā….tikai vajag sakārtot un pieskaņot šodienas vajadzībām un domāt ar galvu ..nevis ar….

  4. Kam rezervēta labu labā teritorija -t.s. rūpnieības preču tirgus , kur šodien pilsētas vidū atrodas nožēlojamas koka būdas ar retiem tirgotājiem ? Kas tur paredzēts ? Kādēļ autoosta un pasažieri ir jāizdzen no centra , ja var izmantot autoostai šo teritoriju?

  5. Malagā vilciens lidostā ir pāri ielai

  6. Interesanti, kam vajadzīgs tas iepirkšanās tīkls pāri 7 tramvaja līnijai pretējā ielas pusē autoostai?(Stokmanim aizmugurē) Tur varētu ierīkot kaut vai kases un pasažieru zāles 9 divu stāvu tak pietiktu), bet autoostas pusē transportam tak teritorijas tad būtu atliektiem galiem. Nu tāda mana fiksā ideja

  7. multimodāls mezgls mutautiņa stūrī Atbildēt

    “Varbūt zem dzelzceļa stacijas būs kāds pārsēšanās punkts, varbūt tirgus apvidū būtu jābūvē jauns terminālis…” Varbūt … A mož nē? Ja nav autobusu, lai brauc ar taksi!
    Gaidāmo otkatu spožums apžilbinājis acis visai Rīgas un LV “augšiņai”? Plāni kā Napoleonam, sajēgas – kā slaukšanas operatoram …

  8. Beidzot, tur sen viss prasās pēc nojaukšanas.

  9. Ļoti labi, šobrīd Rīgas autoosta izskatās vienkārši šausmīgi. Ja tie ir tranzīta pasažieri, tad viņiem tāpat labāk patiks sakopta un Tīra vide, nevis pēc urīna smirdoša.

  10. Ātrvilcienu laist caur lidostu ir plānprātiņu ideja. Nedomāju. ka būs daudz klientu, kas leks ārā no lidmašīnas un pārsēdīsies vilcienā. Arī otrādi diez vai. Visticamāk, projekta sadārdzināšana ir galvenais iemesls. Kārtējo reizi kāds uz to iedzīvosies.

  11. Varbūt arī Latvijas Nacionālo bibliotēku arī nojaucam un pārnesam citā vietā, jeb tas neder, tas neatmaksājas ko!
    Bet autoosta jau gan rindā pirmā stāv uz nojaukšanu, lai uzbūvētu kaut ko..
    Pareiz, pareiz.. Vajag jaukt tik visu nost un tad atkal kost pirkstos par to, ka tomēr rīkojamies nepareizi.
    Tas jau te raksturīgi, sākumā visu sabojājam, izmainām un tad tikai domājam…

  12. Attā, Rīgas centrāltirgum. Daudz cilvēku tur vairs neiegriezīsies, ja būs speciāliuz turieni jābrauc. Žēl gan.

    • Jau labu laiku pat garāmbraucot neiegriežos – no visām pusēm bomžu apsēsts, smirdīgs, koka būdas ar bezjēdzīgām lupatām, fu…

  13. Visur pasaulē cenšas veidot transporta centrus, kur zem viena jumta būtu autobusi, vilcieni un pat lidosta, tad kāpēc mēs gribam būt daudz neefektīvāki??? Mēs tik ilgi esam strādājuši, lai būtu Baltijas tranzīta pasažieru centrs avio un busu pasažieru ziņā, tad kāpēc tā vietā, lai šo situāciju papildinātu ar labu vilciena mezglu, mēs esam gatavi visu ar savām rokām nojaukt??? Vai ir pieaicināti to augstskolu speciālisti, kas nodarbojas ar loģistikas un funkcionālā dizaina tēmām? Vai vienreiz mūžā nevarētu jau projektēšanai pieiet mūsdienīgi???

  14. Vai tiešām sirmā Rīga ir tik liela pilsēta, ka būtu jākonkurē autobusiem ar dzelzceļu??? Labāk būtu domājuši, kā savienot vilcienu pārvadājumus ar autobusu reisiem, lai tie viens otru papildinātu. Autoosta ārpus centra ir neloģiska – tie, kas atbrauca darīšanās uz Vecrīgu vai tieši uz tirgu, tagad vairāk lietos mašīnas, jo no autoostas vēl paies ilgs laiks, kamēr tiks līdz centram. Bez tam, ja visi, kas izkāps no autobusiem Torņakalnā, būs jānogādā centrā, tad jādomā par jaunu tiltu pāri Daugavai. Kāpēc jauno autoostu nevar ieplānot kaut kur centrālās stacijas tuvumā???

  15. Totāls murgs brīnums, ka kādam neienāk prātā autobusiem no Vidzemes un Latgales uzcelt autoostu Mežciemā vai Juglā…

  16. Vācijā starppilsētu autobusu satiksme sāka attīstīties samērā nesen. Ekspertam to tā kā vajadzētu zināt.

Valsts uzņēmums iesaistīsies interaktīvo azartspēļu tirgūVAS "Latvijas Loto" nākamgad varētu iesaistīties interaktīvo azartspēļu tirgū, informēja Finanšu ministrijā (FM).
Pasaulē
Draugiem Facebook Twitter Google+