Ekonomika
Bizness

Cīņa par varu: Autopārvadātāju asociācijas vadībai draud “krēslu” zaudēšana 0


Valdis Trēziņš
Valdis Trēziņš
Foto: LETA

Šodien, 16. oktobrī, notiks biedrības “Autopārvadātāju asociācija “Latvijas auto”” biedru sapulce, kuras laikā tiks izskatīts jautājums par asociācijas biedru uzticības zaudēšanu esošai padomei, liecina “LB” rīcībā esošā informācija.

Kā “LB”norāda droši avoti, varu asociācijā mēģina pārņemt lielākais kravas auto pārvadājumu uzņēmums SIA “Kreiss”, kurš, pēc avotu teiktā, varu cenšas pārņemt ar “reideriskām” metodēm.

Nesen esot notikušas “Kreisa” organizētas sapulces, kurās lobēta ideja par asociācijas padomes un attiecīgi arī valdes maiņu.

Līdz šim esot saņemti skaidri signāli, ka “Kreisu” neapmierinot līdzšinējās asociācijas vadības sniegums, kā arī “Kreiss” vēloties pārņemt varu asociācijā, lai varētu diktēt savus noteikumus ne tikai asociācijā, bet arī auto pārvadājumu nozarē Latvijā.

“Ja izdosies ar reiderisma metodēm panākt autopārvadātājus pārstāvošās asociācijas “Latvijas auto” padomes un pēcāk arī valdes nomaiņu, nākamais solis būs organizācijas likvidēšana, jo tas ir vienīgais likumīgais veids, kā iegūt aptuveni divus miljonus eiro, ko “Latvijas auto” pēdējā gada laikā ir saņēmusi no starptautiskās transporta organizācijas IRU,” uzskata tās ilggadējais prezidents Valdis Trēziņš.

Līdzšinējā asociācijas vadība jau iepriekš biedrus ir informējusi gan par naudas izcel­smi un iemesliem, kādēļ tā tika pārskaitīta, gan arī par zvērinātu advokātu biroja “Eversheds Sutherland Bitāns” atzinumu par likumiskajām iespējām šo naudu izlietot.

“Mums nav likumīgu tiesību šo naudu vienkārši “izdalīt” biedriem. To ir iespējams izdarīt tikai tajā gadījumā, ja asociācija tiek likvidēta. Tādējādi atsevišķu biedru īstenotās aktivitātes ar mērķi atcelt esošo padomi ir vērtējamas kā centieni iznīcināt asociāciju.”

Ja tiks īstenots šāds scenārijs, lai ar nelikumīgiem līdzekļiem tiktu pie IRU naudas, ilgtermiņā zaudētāji būs visi, skaidro asociācijas prezidents Valdis Trēziņš, kurš organizāciju vada jau kopš tās dibināšanas pirms 28 gadiem.

“Līdz ar to patiesībai neatbilst atsevišķu biedru izplatītie apgalvojumi, ka esošā padome vienkārši nevēlas naudu izdalīt visiem biedriem, tāpēc tā ir jāmaina.”

Lai sniegtu biedriem labumu no šīs naudas veidā, kas atbilst gan asociācijas statūtiem, gan likumdošanai, 2017. gada izskaņā “Latvijas auto” padome pieņēma lēmumu, ka daļa no IRU saņemtās naudas tiks ieguldīta, lai nodrošinātu biedriem atlaidi par katru karnetes iegādi, atceļot diferencēto biedru naudu.

Tādēļ daļa no saņemtās IRU naudas (422 280 eiro) ir novirzīta ieņēmumu zudumu segšanai 2018. gadā.

Kā “LB” atklāj uzņēmuma “Kreiss” pārstāvji, šodien, 16. oktobrī, plānota sapulce, kuras laikā kā viena no aktuālām tēmām tiks izskatīts jautājums par “Latvijas auto” biedru uzticības zaudēšanu esošai padomei.

Saistītie raksti

“Kreisa” interesēs esot tikai un vienīgi kopējās situācijas uzlabošana Latvijas autotransporta nozarē. Pēc uzņēmuma pārstāvju teiktā, lietot izteicienu “ar reideriskām metodēm” būtu ļoti nepamatoti un nekorekti.

Proti, patlaban asociācijā ir ap 400 biedru. Neskatoties uz biedru uzņēmumu autoparka lielumu, katram ir viena balss, ar ko biedrs kopīgā sapulcē var nobalsot “par” kaut kādām izmaiņām vai “pret”, ar kopīgo biedru lēmumu izskatīšanai virzīt kādu jautājumu.

LA.lv