Foto-LETA

Autovadītājiem jāuzmanās no apledojuma un slapjām koku lapām 0

Jau šomēnes sagaidāmi pirmie apdrošināšanas atlīdzību pieteikumi par ceļu satiksmes negadījumiem apledojuma dēļ, kā arī automašīnai saslīdot uz slapjām koku lapām. Apdrošināšanas sabiedrības “Ergo” dati par iepriekšējiem pieciem gadiem liecina, ka visagrāk pieteikumi par šādiem negadījumiem tiek saņemti tieši oktobrī. Pieredze rāda arī, ka, sākoties aukstajam periodam un apledojušiem ceļiem, nelielu negadījumu skaitam ir tendence pieaugt pat par 50%.

Reklāma
Reklāma
Notriektā tautumeita 7
Veselam
Zinātnieki atklājuši iemeslu, kas varētu izskaidrot gados jaunu cilvēku biežo saslimstību ar vēzi 57
Kokteilis
Mākslīgais intelekts nosauc 5 sieviešu un 5 vīriešu vārdus, kas nes laimi to īpašniekiem 30
Lasīt citas ziņas

Rudenī un ziemas perioda sākumā biežāk izplatītie ceļu satiksmes negadījumu cēloņi ir auto saslīdēšana. Tādās situācijās var notikt sadursme ar citu transportlīdzekli vai kādu objektu – koku, ēkas sienu, nožogojumu vai apmali u.c. Visbiežāk auto bojājumi šādos gadījumos ir skrāpējumi vai buktes, nolauzti vai deformēti spoguļi, sasisti lukturi, iebuktēti auto atdures stieņi, bojātas riepas un diski. Šāda veida negadījumos radītie zaudējumi ir vidēji ap 400 eiro.

“Autovadītāji var nepamanīt vai nebūt gatavi tam, ka ceļu segumu jau klāj neliels apledojums, ko dēvē par melno ledu. Kamēr vēl braucam ar vasaras riepām, pat visplānākā ledus kārtiņa var radīt satiksmei bīstamus apstākļus. Uzmanīgiem jābūt arī vietās, kur sabirušas koku lapas. Ja lapas ir slapjas, apsarmojušas vai sasalušas, tās ir ļoti slidenas un tāda brauktuve ir tikpat bīstama kā apledojis ceļš,” kompānijas pārstāvis uzsver Ivars Vismanis.

CITI ŠOBRĪD LASA

Viņš norāda, ka negadījumu risku var būtiski mazināt, ja automobiļa īpašnieks savlaicīgi sagatavojis transportlīdzekli ziemas sezonai un jau pielāgojis savu braukšanas stilu slidenajam laikam. Lai izvairītos no iekļūšanas ceļu satiksmes negadījumā, rudens un ziemas periodā autovadītājiem ieteicams ievērot pamata drošības prasības – pienācīgu distanci, atbilstoši izvēlētu ātrumu, savlaicīgu bremzēšanu un kvalitatīvas riepas, neatliekot vasaras riepu nomaiņu uz pēdējo brīdi. Saskaņā ar normatīvajiem aktiem sezonai atbilstošām ziemas riepām minimālais protektora dziļums ir 4 mm.

Speciālisti atgādina, ka vasaras riepas savu funkcionalitāti sāk zaudēt jau brīdī, kad gaisa temperatūra noslīd zem +7 grādu atzīmes. Braucot ar neatbilstošām vai nodilušām riepām, ievērojami palielinās risks, ka auto, nespējot savlaicīgi nobremzēt, ieslīd pretējā braukšanas joslā vai noslīd no ceļa braucamās daļas.

SAISTĪTIE RAKSTI
LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.