Ilustratīvs attēls
Ilustratīvs attēls
Foto-Shutterstock

Autozagļi izmanto tehnikas progresu 2

Autozagļi izmanto tehnikas progresu

Automobiļu zādzību skaits Latvijā atkal pieaug. Šī gada pirmajos piecos mēnešos  –  359, kas ir par 17% vairāk nekā šajā pašā periodā pērn (308). Tiesa, 2015. gadā bija 394 zādzības. Valsts policija šīs tendences dēvē “par stabilu situāciju ar nelielām svārstībām”, vienlaikus gan norādot uz tendenci zagt arvien jaunākus auto un auto ar modernām bezatslēgas sistēmām (“Keyless Go”).

Reklāma
Reklāma

Apdrošinātāji uztraucas

Krimināls
VIDEO. “Bēdz prom!” Kārsavā iereibusi kompānija bēg no policijas un smejas par vadītāja nonākšanu policijas rokās 55
VIDEO. Kāpēc gurķus tin plēvē? Atbilde tevi pārsteigs
Krievija uzbrūk Ukrainai ar “brīnumieroci”. Ar to varētu tikt galā tikai F-16 144
Lasīt citas ziņas

Trauksmes zvanus dimdina apdrošinātāji, kas vēršas pie sabiedrības ar preses relīzēm, piemēram, “Gjensidige”, kurai gada pirmajos četros mēnešos pieteikti auto zādzību gadījumi par 247 800 eiro, kas gandrīz četras reizes vairāk nekā pirms gada.

Cits apdrošinātājs  – BALTA – pagājušajā nedēļā kopā ar auto aizsardzības risinājumu kompāniju “Autonams” sāka piedāvāt virtuālu auto zādzību riska kalkulatoru, ar kuru ikviens dažu sekunžu laikā var noskaidrot konkrēta braucamā zādzības risku. Protams, kalkulatoros jau pret zagšanu nekādi nepalīdzēs. BALTA šī gada pirmajā pusgadā atlīdzībās izmaksājis gandrīz trīs reizes vairāk nekā pagājušajā gadā (1,27 miljoni pret 465 tūkstošiem).

CITI ŠOBRĪD LASA

Arī BALTA un “Autonams” dati rāda: 88% no jaunākās paaudzes auto bija aprīkotas ar bezatslēgas sistēmām. Kas tad šis “Keyless Go” ir par “zvēru”? Tas ir vispārējs apzīmējums sistēmai, kas autovadītājam ļauj ērti iekļūt automašīnas salonā un iedarbināt motoru ar automašīnas panelī integrētu “Start&Stop” pogu, neizņemot automašīnas aizdedzes atslēgas un/vai signalizācijas pultis no savas kabatas vai somas.

“”Keyless Go” ir moderns jaunievedums un ir ļoti ērts lietotājam, diemžēl autozagļi izmanto šīs sistēmas vājumu. Izmantojot modernākos tehnoloģiju risinājumus, vairs nav nepieciešams fiziski uzlauzt automašīnu, lai to nozagtu. Lai netraucēti iekļūtu automašīnā un to iedarbinātu, autozagļiem pietiek ar attālināti notvertu un pārraidītu atslēgas signālu, kas ir iespējams pat caur ēkas sienu un aizvērtām durvīm. Automašīnas zādzībai, kas aprīkota tikai ar šo sistēmu, nepieciešama vien nepilna minūte,” skaidro SIA “Autonams” valdes loceklis Edvīns Panders.

“Lai iedarbinātu auto, zagļiem tikai aptuveni jāuzmin, kur atrodas atslēgas. Izmantojot tikai dažus simtus eiro vērtu tehnoloģiju, garnadži palielina atslēgas darbības rādiusu līdz vairākiem simtiem metru,” piebilst “Gjensidige” transportlīdzekļu atlīdzību grupas vadītājs Dāvids Lēvalds.

Lai nosargātu šādus auto, speciālisti iesaka izmantot vēl kādu pretaizbraukšanas sistēmu.