Mobilā versija
+8.4°C
Gunārs, Vladimirs, Gunis
Ceturtdiena, 8. decembris, 2016
29. marts, 2016
Drukāt

Baiba Rubesa: attīstīsies arī dienvidu – ziemeļu virziens (8)

Foto Ivars BušmanisFoto Ivars Bušmanis

Līdz šim svarīgākais arguments pret “Rail Baltica” ekonomisko lietderību ir bija tas, ka vissvarīgākais kravu tranzīta virziens Baltijas valstīs ir austrumu – rietumu virziens. Maz ticama kravu plūsma esot ziemeļu – dienvidu virzienā.

Balstoties uz prognozēm 10 – 15 gadus perspektīvā, Baiba Rubesa, Baltijas valstu kopuzņēmuma “RB Rail” valdes priekšsēdētāja, intervijā “LA” iebilst: “Ir uz pētījumiem balstīti aprēķini par kravām no Eiropas dienvidu ostām uz ziemeļiem. Notiek cīņa par to, kā varēs pieslēgties citiem ceļiem. Uzņēmējiem visās Baltijas valstīs vajadzētu sākt domāt par ražošanu un eksportu uz valstīm, kur tas viegli būs iespējams pēc sliežu ceļa uzbūvēšanas. Pētījumi saistās ar Adrijas koridoru. Ņemsim vērā arīdzan vēlmi lielu daļu kravu pārcelt no ceļiem uz sliedēm, kas dos milzīgu CO2 izmešu ietaupījumu.”

Latvija un Igaunija būvēs intermodālos terminālus, pavēstīja Rubesa. “Tas būs ļoti interesanti tieši kravu biznesam. Latvijā Salaspilī būs pilnīgi jauns terminālis pārkraušanai no platajām uz šaurajām sliedēm, tur klāt būs arīdzan ceļi. Ir arī liela daļa zemes, kur var uzņēmējus aicināt domāt par jaunu biznesu attīstīšanu, ja tik tuvu atrodas terminālis, kas var nodrošināt pārvadājumus dažādos virzienos. Līdzīgi attīstīs arī Mugu termināli Tallinā,” viņa paskaidroja.

Vai tas neapdraudēs lidojumus starp Baltijas valstīm? “Zinu, ka “Air Baltic” vadītājam Martinam Gausam jautā – kas tad ar Rīgas lidostu notiks, ja tik viegli varēs braukt starp Baltijas valstu lielajām pilsētām? Arī lidosta pārkārtosies. Redzam, ka “Eurorail” darbība ietekmēja ceļošanu no Londonas uz Parīzi un no Londonas uz Briseli,” atbildēja “RB Rail” valdes priekšsēdētāja.

Plašāk Baibas Rubesas intervijā LA rītdienas numurā

Pievienot komentāru

Komentāri (8)

  1. Nodokļu maksātājs, kura nodokļus valsts izķērdē Atbildēt

    Cik liela alga RailBalticā ir Rubesai? Ne nekļūdos, tad daļu no Rubesas algas sedz nodokļu maksātāji. Šai informācijai jābūt publiski pieejamai.
    Ja nemaldos, tad par darbu Zolitūdes traģēdijas komisijā Rubesa gribēja ap 1500 eiro. Komisija nojuka un Rubesa pie siltā beņķīša netika. Tagad “uzņēmēja”, kura nekad nav bijusi uzņēmuma īpašniece, bet tikai strādniece uzņēmumā (kāpēc strādniece preses sekretāre un mārketinga direktore Rubesa tiek saukta par uzņēmēju?? kāpēc prasts gatera strādnieks netiek saukts par uznēmēju?) tikusi labā robā.
    Mans minējums – Rubesas alga ir 7000 eiro mēnesī.

  2. Pret vecumu nekas nav izgudrots? Ir! Alkatība!
    Šīs ligas iespaidā Latvija ik gadu zaudē 5 miljardus eiro.
    Ticēt, ka tik brangs projekts būs no korupcijas brīvs, ir tas pats, kas iedomāties, ka Rubesai nav ko ēst…

  3. Biju iesnaudies un nosapņoju, ka pēc pieciem gadiem Baiba būs kļuvusi par pāris ĻIMONIEM bagātāka, bet railis stāvēs, kā stāvējis …

  4. Austrumu – rietumu virziena fani visādi bāž
    sprunguļus riteņos rašes labā.
    Var būt ABI virzieni vienlaicīgi un abi būs
    izdevīgi Latvijai !

  5. Ļoti ceru, ka 62 gadus vecā Rubesa 2016.gada beigās aizies pensijā un viņas amatu ieņems kāds gados jauns cilvēks, kuram ir sieva un bērni. Latvijai nevajag labi atalgotas pensionāres. Latvijai vajag labi atalgotas daudzbērnu ģimenes – ja tā nebūs, tad ģimenes ar bērniem brauks uz ārzemēm, kur lielāka un cilvēka cienīgāka alga.

  6. Apsēdos, kādas tik nebūs iespējas!

Tomātaudzētāji "Mežvidi" pārstrādās ogas un kaņepes (4)SIA "Latgales dārzeņu loģistika" plāno paplašināt siltumnīcas un attīstīt ogu un pat kaņepju pārstrādi
Gatis Strads. Mežā neatkarīgāks nekā teātrīSkatoties uz kokiem, redz ainavu, nevis eiro
Pasaulē
INFOGRAFIKA: Budžeta prioritātes - aizsardzība, drošība, veselība2017. gada valsts budžeta prioritārās nozares ir aizsardzība, sabiedriskā drošība un kārtība, veselība, sociālā aizsardzība un izglītība.
Draugiem Facebook Twitter Google+