Foto – Anda Krauze

Jaunā uzņēmēja Laura Keršule, kura Latvijas tirgū ienesusi neredzētas vēsmas 3

Vienradži, flamingo, konfeti, visas varavīksnes krāsas un vēl vairāk – tas ir “Helium”, uzņēmums, kurš ir mainījis izpratni, kā tiek dekorētas ballītes Latvijā. Kaut kas tāds līdz šim redzēts tikai amerikāņu filmās vai skaistās fotogrāfijās internetā – hēlija balonu mākoņi, kurus gribas teju vai apēst, bet, ja ne apēst, tad vismaz paņemt līdzi. “Helium” radošajā studijā tikāmies ar uzņēmuma īpašnieci un idejas autori Lauru Keršuli (31), kura Latvijas tirgū ir ienesusi pavisam jaunas un neredzētas vēsmas.

Reklāma
Reklāma
Kokteilis
Mākslīgais intelekts nosauc 5 sieviešu un 5 vīriešu vārdus, kas nes laimi to īpašniekiem 24
Putins ir izmēģinājis jaunu “superieroci”, kādu pasaule “vēl nav redzējusi” 156
Kokteilis
Magnētiskās vētras 2024. gada aprīļa beigām – visbīstamākās dienas
Lasīt citas ziņas

Latvijā trūkst balonu

Jau no paša rīta viņas čakli griež, izvēlas skaistāko toņu balonus, piepūš tos ar hēliju, veidojot pasakainus pušķus – tās ir “Helium” meitenes, ar kurām pirmo reizi iepazinos ar telefona aplikācijas “Instagram” palīdzību, kur viņas savu veikumu vizuāli atspoguļo brīnišķīgās fotogrāfijās. “Helium” darbojas nepilnu gadu, bet uzņēmums jau iemantojis daudzu Latvijas iedzīvotāju, tajā skaitā, arī dažādu slavenību, uzticību. Hēlija balonu ideja pie Lauras atnāca bērna kopšanas atvaļinājuma laikā. Sākumā tikai ideja, bet vēlāk jau reāls piepildījums: “Baloni man ir patikuši vienmēr. Pārskatot vecās fotogrāfijas, var redzēt, ka bieži esmu citiem dāvinājusi balonus, kā arī tie ir rotājuši daudzas manas ballītes. Jā, Rīgā tos var iegādāties, bet mani skumdināja tas, ka nav nekā interesanta. Internetā mūždien biju skatījusies uz skaistām bildēm, kurās redzami lieli baloni, pildīti ar konfeti, dažādas formas un krāsas, bet pie mums varēja iegādāties tikai pāris krāsu balonus, piemēram, sarkanus, zilus, zaļus. Tad es pati nopirku vienu balonu un sāku likt lietā savu radošumu – griezu un liku klāt skariņas, mēģināju to kaut kā padarīt interesantāku. Tad to sāka pamanīt mani draugi, kuri ieteica veidot biznesu, jo nekā tamlīdzīga Latvijā neesot. Papētīju tirgu un secināju, ka ir pāris uzņēmumu, kuri Latvijas tirgū darbojas jau 20 gadus, bet nekas nemainās, netiek izturētas tirgus prasības. Mūsu uzņēmums pierāda, ka pēc šādiem oriģināliem, skaistiem baloniem ir pieprasījums, bet neviens iepriekš to nepiedāvāja. Es gribētu teikt, ka radīju unikālu piedāvājumu, un pat tie, kuri nekad iepriekš nebija domājuši par baloniem, tagad tos pasūta un iegādājas. Katra e-pasta vēstule, kura tiek adresēta mums, sākas ar “ak, kungs, kur mēs varam dabūt tik skaistus balonus? Kur var iegādāties jūsu brīnišķīgos balonus?” No tā secinām, ka esam trāpījuši desmitniekā. Protams, tas, ko darām, nav raķešzinātne, to neesam izgudrojuši mēs paši, bet tas, ko cenšamies paveikt, ir īstenot jau pastāvošas idejas un pielikt klāt tām savu māksliniecisko redzējumu. Nav tā, ka paskatāmies internetā un uztaisām tieši tādu pašu pušķi. Mēs, protams, iedvesmojamies, piemēram, noskatāmies kādus krāsu salikumus, kā arī pašas ikdienā strādājot izdomājam daudz ko jaunu.”

CITI ŠOBRĪD LASA

Pirmais izrāviens, kad Laura saprata, ka baloni aizies un būs topā, bija pēc Latvijā labi pazīstamās dekoratores Baibas Prindules kāzām. Baibai “Instagram” līdzi seko 16 tūkstoši cilvēku, un, kad viņa pēc kāzām “Instagram” profilā ievietoja fotogrāfijas, kurās redzami “Helium” baloni, sekotāju skaits sāka strauji augt: “Tas notika ļoti ātri, būtībā kādu mēnesi pēc uzņēmuma darbības sākšanas. Esam panākuši, ka mūs pazīst, ka mūs iesaka citiem.”

“Helium” darbojas lielās, gaišās telpās, uz kuru fona krāsainie baloni izskatās īpaši pievilcīgi. Atrast telpas bijis Lauras pirmais uzdevums, veidojot uzņēmumu: “Ļoti ilgu laiku pavadīju, pētot piedāvājumu nekustamo īpašumu iznomāšanas portālos. Sapratām, ka tas nebūs veikals, jo pamatdoma ir noformēšana, nevis mazumtirdzniecība. Radošam procesam vajag piemērotu telpu, tādu, kas nav pagrabstāvā, tādu, kam nav ieeja no ielas, tad nu uzrunāja šīs gaišās Stabu ielas telpas – tās bija pilnīgi tukšas, ar baltām sienām, gaiši pelēku grīdu un lieliem logiem. Tas bija mūsu īstais un vienīgais variants.” Nākamais uzdevums bija izveidot veiksmīgu komandu – kopā ar Lauru radošajā lidojumā katru dienu dodas divas meitenes – viņas vecākā dēla auklīte Andra Paula, kura ir absolvējusi Jaņa Rozentāla Rīgas Mākslas vidusskolu, un Ginta, kuru Laura satika ar sludinājuma palīdzību. Pati Laura desmit gadus ir darbojusies mārketinga nozarē, taču sapratusi, ka nevēlas vadīt pasākumus, un grafisko dizainu, kas viņai itin labi padodas, vēlējusies atstāt citu profesionāļu rokās: “Kad sapratu, ka bizness jāsāk tagad un tūlīt, man apkārt nebija daudz cilvēku, no kuriem varētu izvēlēties. Varēju, protams, rīkot konkursu, bet kuru tad es aicināšu piedalīties idejā, kura toreiz vēl stāvēja tikai uz papīra? Dēla auklīte bija mans pirmais darbinieks, bet vēlāk sapratu, ka nepieciešams vēl kāds – izmantoju sociālo tīklu palīdzību un ievietoju sludinājumu gan “Instagram”, gan “Facebook” un saņēmu apmēram 40 pieteikumus nedēļas laikā. Tā nu tiku pie otra darbinieka, par kura izvēli man nebija šaubu, jo viņa agrāk strādāja kopā ar man pazīstamu kāzu rīkotāju kā dekoratore. Bija atsauksmes, ka Ginta izdarīs visu un vēl vairāk.” Kad radošā komanda bija nokomplektēta, Laura sazinājās ar balonu un hēlija gāzes piegādātājiem: “Baloni ir ražoti Amerikā. Tie ir 100% lateksa biobaloni un dabā noārdās gada laikā. Zīdpapīrs mums ir no Itālijas, ar Ķīnu nesadarbojamies. Gāze droši vien ir no Kataras, jo tur šobrīd ir vislielākās hēlija atradnes. Paši gan mēs vēl no Amerikas balonus nepasūtām, jo neesam izauguši līdz tam līmenim, tāpēc mums ir jāizvēlas kāds pārstāvis no Eiropas.” Uzņēmums ir attīstījies tiktāl, ka uz vietas ir gandrīz viss, ko klienti vēlas – nav tā, ka klients pasūta balonus un viņam jāgaida mēnesis: “Viss, ko liekam savos sociālajos tīklos, ir pieejams uz vietas. Ir gadījumi, kad pasūtījums izdarīts iepriekšējā dienā, bet tik un tā tiek saņemts laikā.”

LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.