Mobilā versija
+7.7°C
Gunārs, Vladimirs, Gunis
Ceturtdiena, 8. decembris, 2016
2. maijs, 2016
Drukāt

“Baltic Taxi” izveidojis sistēmu, kā nemaksāt valstij PVN (9)

Foto: LETAFoto: LETA

Taksometru kompānijai “Baltic Taxi” 2015.gadā ar maksātnespējas palīdzību izdevies izvairīties no Valsts ieņēmumu dienesta vairāk nekā 400 000 eiro liela uzrēķina, kā arī izveidot vairāk nekā 150 kompāniju tīklu, kas faktiski ļaujot nemaksāt valstij pievienotās vērtības nodokli (PVN), pirmdien vētīja raidījums “Aizliegtais paņēmiens”.

“Šī nav ēnu ekonomika,” par izveidoto sistēmu saka uzņēmuma pārstāvis Jānis Naglis. Viņš skaidro, ka uzņēmējdarbības forma ir legāla. Vairāk nekā 150 kompānijas nomināli pieder pašiem taksometru šoferiem, kas izmanto “Baltic Taxi” zīmolu, automašīnas un zvanu centru. Tie visi pārsvarā ir mikrouzņēmumi, un pēc Nagļa teiktā, šoferi tos radījuši paši un ir mazie uzņēmēji. Raidījums gan atklājis, ka finanšu plūsmu viņu uzņēmumu kontos organizē pilnvarota persona, pārsvarā Ilze Palmbaha.

Daudzo mikrouzņēmumu sistēma ļaujot ekonomēt uz sociālajām iemaksām par šoferiem, taču šāda uzņēmuma sadalīšana daudzos mazos ļaujot nemaksāt arī PVN. Kā norāda raidījuma veidotāji, valsts noteiktais slieksnis, kad jāreģistrējas un jāmaksā PVN, ir uzņēmuma apgrozījums 50 000 eiro gadā, taču gandrīz neviens no “Baltic Taxi” mikrouzņēmumiem tādu nesasniedz un maksā vien mikrouzņēmuma nodokli 9% apmērā.

Raidījums norāda arī uz vairākām sakritībām, kas liecinot, ka patiesais labuma guvējs no “Baltic Taxi” aizvien varētu būt bijušais premjers Andris Šķēle, kura ģimene kā lielākā akcionāre šajā uzņēmumā bija pirms tās maksātnespējas, pastarpināti, caur “Liepājas autobusu parku”. Tagad “Baltic Taxi” zīmolu ieguvis Sergejs Seņkāns, kurš bijis Andra Šķēles oficiālais Saeimas deputāta palīgs 10.Saeimā.

Palmbaha kā grāmatvede apkalpojusi arī tādu uzņēmumu kā “Vaļņu nams 11”, kurā patlaban viena no valdes loceklēm ir Andra Šķēles meita Madara Šķēle-Dupate.

Raidījums atklāj, ka līdzīgu daudzu uzņēmumu sistēmu ir uzbūvējusi vēl viena kompānija “Panda Taxi”, kuras zīmols arī ir vienās rokās, bet tā izmantotāji ir daudzas dažāda izmēra kompānijas.

Kā ziņots, pērn vasarā Rīgas pilsētas Kurzemes rajona tiesa pasludinājusi maksātnespēju taksometru kompānijai “Baltijas taksometrs”. “Baltijas taksometra” iepriekšējais nosaukums bija SIA “Baltic Taxi”. Pērn 19.februārī uzņēmums Rīgas pilsētas Kurzemes rajona tiesā lūdza ierosināt tiesiskās aizsardzības procesu, lai stiprinātu spēju pildīt saistības īslaicīgu finansiālu sarežģījumu dēļ. Tomēr pērn maijā nolūkā nodrošināt uzņēmuma saistību izpildi pret kreditoriem tika paziņots par viena no aktīviem – zīmola “Baltic Taxi” – pārdošanu.

Kā aģentūru LETA toreiz informēja uzņēmumā, zīmolam esot veikts neatkarīgs novērtējums un tas pārdots par tirgus cenu. Zīmolu iegādājās kompānija “Environment Solutions”. Viens no šī darījuma rezultātā nepieciešamajiem soļiem bija juridiskās personas nosaukuma maiņa, kas tikusi veikta, līdz ar to kompānija “Baltic Taxi” pērn maijā pārsaukta par “Baltijas taksometru”.

“Environment Solutions” pieder Seņkānam, un tā reģistrēta 2012.gadā.

Pievienot komentāru

Komentāri (9)

  1. Atklāti sakot, te laikam jāizvēlas, vai mēs gribam taksometrus ar saprātīgām braukšanas cenām, vai arī nodokļus valsts kasē.

    • Tikai divas izvēles? Atbildēt

      Manuprāt šeit pati galvenā izvēle ir par Šķēli. Neviens neliedz likvidēt Baltic Taxi un rīkoties kā civilizētās zemēs, kur tādu takšu monopolu lidostās nav.

    • Tikai divas izvēles? Atbildēt

      Vēl viena izvēle ir nolikvidēt iespēju nemaksāt PVN, lai visiem ir vienādi noteikumi, jo tāpat izskatās ka lielie uzņēmumi ir lielākie ieguvēji.

  2. Arī Narvesens sadalīts mikrouzņēmumos.Tā pati shēma.

  3. Nu nebija jau smuki, ka “Aizliegtais paņēmiens” centās par katru cenu nomelnot Šķēli, tas bija pārāk uzkrītoši un uzmācīgi. Bet laikam tāds “darbs” žurnālistiem dots. Tie, kas skatījās raidījumu saprata, ka šobrīd galvenais ir sakārtot taksometru pakalpojuma jomu, ļaujot strādāt uzņēmējiem, kas neslēpjas nekādā pelēkajā zonā, jo, piemēram, “Baltic Taxi” darbojas nepārkāpjot likumus, bet tas ir jādara pēc iespējas ātrāk, jo nozares pārstāvji vēlas strādāt, pelnīt un dot valstij savu artavu. Nebūtu glīti, ja politisku motīvu dēļ tiku “norakti” normāli uzņēmēji, kas cenšas izturēt konkurenci ar tiem, kas tiešām darbojas nemaksājot valstij neko.

  4. ES paraugvalstī-ES nodokļus! Atbildēt

    Vienotības nodokļu sistēma irst pa vīlēm!

  5. Valdība ir radījusi labu sistēmu saviem draugiem, kā pilnīgi legāli nemaksāt nodokļus un tāds nagla to tūlīt acīgi izmanto, kaut gan viņa pienākums bija brīdināt valdību par likuma nespēju risināt valstiskas problēmas. Un nemainīgi starp lielākajiem ierāvējiem redz vienas un tās pašas personas. Bijušos “valstsvīrus” Kas par eliti!

Draugiem Facebook Twitter Google+