Mobilā versija
Brīdinājums +2.0°C
Gunārs, Vladimirs, Gunis
Trešdiena, 7. decembris, 2016
11. septembris, 2012
Drukāt

«Baltijas pērlē» īpašais – Končalovskis, Kinski un Ļitvinova


Šopiektdien, 14. septembrī, Latvijas Nacionālajā operā ar koncertu “Dižā kinomūzika” itāliešu vokālā kvarteta “Le Divas” un Nacionālā simfoniskā orķestra izpildījumā diriģenta Marčello Rotas vadībā atklās 20. starptautisko kinoaktieru festivālu “Baltijas pērle”. 


 

Festivālā redzēsim 56 kinodarbus, visas filmas demonstrēs oriģinālvalodā ar sinhrono tulkojumu latviešu un krievu valodā divās Rīgas Kongresu nama zālēs un kinoteātrī “Splendid Palace”. Festivāla rīkotāji gan brīdina, ka Rīgas Kongresu namā netiek nodrošinātas austiņas un tātad pašiem skatītājiem tās jāņem līdzi.

Šogad “Baltijas pērle” iekļauta starptautiskajā CICAE kinofestivālu programmā, un tajā ietvertas izcilākās 2011. un 2012. gadā godalgotās filmas, kas saviļņojušas publiku un kinokritiķu vidi Kannu, Venēcijas un Berlīnes kinofestivālos, kā arī retrospektīvu parāde.

Festivāla īpašie viesi būs kinorežisors Andrejs Končalovskis, kam šogad aprit 75 gadi, kinoaktrise Nastasja Kinski, un savu jaunāko filmu “Ritas pēdējā pasaka” Rīgā prezentēs režisore Renāta Ļitvinova. Kā skaists festivāla noslēgums 24. un 25. septembrī būs Andreja Končalovska iestudēto A. Čehova “Trīs māsu” pasaules pirmizrāde Dailes teātrī.

Končalovska filmu retrospekciju pieteiks Holivudas zvaigzne Nastasja Kinski, kura pie kino metra pirmā filmējās viņa Holivudas posmā. “Marijas mīļākie” ir diezgan klasisku amerikāņu filmu formā veidots mākslas darbs ar krieviskās dvēseles vibrāciju. Ja gribam redzēt īstu Končalovski, režisoru pirms viņa aizbraukšanas uz Holivudu, jānoskatās filma “Muižnieku ligzda”.

 

Kino metrs Končalovskis ļoti augstu vērtē aktierus un uzticas viņiem. Par to varam pārliecināties arī filmā “Duets solistam” ar Džūliju Endrūsu galvenajā lomā. Savukārt “Oskaram” nominētajā filmā “Bēgošais vilciens” Končalovska rokraksts vislabāk saskatāms tieši aktieru spēlē.

 

Rīgā solījusi ierasties arī Renāta Ļitvinova ar savu jauno pārsteidzoši spilgto filmu “Ritas pēdējā pasaka”, kur viņa ir gan režisore, gan scenārija autore un pati arī galvenajā lomā. Renāta Ļitvinova ir viena no spilgtākajām krievu autorkino dīvām, scenāriste pēc izglītības, aktrise pēc likteņa dotumiem un režisore pēc šā brīža izvēles. Filma “Ritas pēdējā pasaka” ir viņai tipiska mistērija par sievietes dzīvi un nāvi, par nāves klātbūtni, kas dzīvei piešķir īpašu spriedzi un garšu.

Šogad simt gadi aprit leģendārajam kinorežisoram Mikelandželo Antonioni – festivāls piedāvā viņa filmu “Aptumsums”. Bet, godinot 80 gadu jubilejā Andreju Tarkovski, pirmoreiz rādīs “Andreja Pasiju”.

Jautāta, kam vēl būtu vērts pievērst īpašu uzmanību festivāla piedāvājumā, kinokritiķe Daira Āboliņa ieteic vairākas filmas. Tā ir Mihaela Hanekes filma “Mīlestība”, kuru var uzlūkot kā klasisku kino, bet spējīga radīt absolūtu emocionālu šoku, atklājot neprātīgi sāpīgo cilvēka novecošanas procesu. Turpretī “Zēns ar velosipēdu” – viena no trauslākajām brāļu Dardēnu filmām – ir dzīvi apliecinošs stāsts.

 

Pievienot komentāru

Draugiem Facebook Twitter Google+