Suvenīri.
Suvenīri.
Foto-LETA

“Baltijas Suvenīri”: nākamgad varētu pieaugt suvenīru cenas 2

Nākamajā gadā Latvijā varētu pieaugt suvenīru cenas, aģentūrai BNS prognozēja suvenīru tirdzniecības uzņēmuma “Baltijas Suvenīri” direktore Santa Naudiņa.

Reklāma
Reklāma
Notriektā tautumeita 7
Kokteilis
Mākslīgais intelekts nosauc 5 sieviešu un 5 vīriešu vārdus, kas nes laimi to īpašniekiem 30
SVF: Krievijas ekonomika augs straujāk par visām pasaules attīstītajām ekonomikām
Lasīt citas ziņas

“Mēs savās nākamā gada finanšu prognozēs esam iekļāvuši cenu pieaugumu. Tam ir daudz dažādu iemeslu – gan darbaspēka izmaksu pieaugums, gan valūtas svārstības, gan transporta izmaksu pieaugums,” skaidroja Naudiņa.

Savukārt rezumējot kopējo situāciju šogad, Naudiņa pauda, ka tā esot atbilstoša prognozētajam. “Diemžēl šobrīd pasaulē notiekošie konflikti neveicina cilvēku vēlmi ceļot. Lai arī valsts iestādes norāda uz tūristu skaita pieaugumu Latvijā, mūsu novērojums ir tāds, ka Latvijā ierodas vairāk tūristu no kaimiņvalstīm, kuri šeit neplāno tērēt nozīmīgus naudas līdzekļus, un ir maz tūristu no tālākām zemēm, kuri šeit ierodas uz vairākām dienām un dāsni tērē savu naudu restorānos, viesnīcās, ekskursijās un veikalos. Tā rezultātā vairāki Vecrīgas suvenīru veikali ir aizvērušies vai ir uz bankrota sliekšņa,” klāstīja “Baltijas Suvenīri” direktore.

CITI ŠOBRĪD LASA

Tāpat Naudiņa atzina, ka lielas cerības liktas uz Rīgas pašvaldības iniciatīvu – radīt galvaspilsētas jauno logo un saukli, kurš būtu brīvi pieejams visiem interesentiem. “Ceram, ka Rīgas dome turpinās aktīvu darbu pie Rīgas logo izveides, jo šis jautājums ir aktuāls ikvienam ražotājam un tirgotājam,” piebilda Naudiņa.

Pēc viņas teiktā, tūristi pārsvarā izvēlas preces, kuras ir maza izmēra, un maksā līdz pieciem eiro, tostarp būtiski audzis pastkartīšu pārdošanas apmērs. “Rietumvalstu un Skandināvijas tūristi bieži vien iegādājas tikai dažas pastkartes, kuras labprāt nosūta pa pastu saviem draugiem turpat veikalā, ja veikals sniedz šādu pakalpojumu. Arī no suvenīru magnētu preču grupas redzam, ka apjoms pieaug tieši lētāko magnētu segmentā,” stāstīja Naudiņa, piebilstot, ka saistībā ar krievu tūristu skaita samazināšanos, arvien retāk tiek iegādāti dārgāki un ekskluzīvāki suvenīri.

LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.