Mobilā versija
+7.4°C
Gusts, Gustavs, Tālrīts
Pirmdiena, 27. marts, 2017
31. augusts, 2016
Drukāt

Baltijas valstis var zaudēt “Rail Baltica” naudu (4)

Foto no "Rail Baltica" trases vizualizācijaFoto no "Rail Baltica" trases vizualizācija

Ja Baltijas valstis arī turpmāk nespēs atrast kopīgu valodu jautājumā par Eiropas standarta platuma dzelzceļa līnijas “Rail Baltica” projektu, tās var zaudēt šim projektam piešķirtos līdzekļus, brīdinājis Eiropas Parlamenta (EP) Transporta un tūrisma komitejas priekšsēdētājs Mihaels Krāmers.

Intervijā portālam “15min.lt” viņš paudis neizpratni par Lietuvas nostāju un vēlmi darbu konkursus izsludināt atsevišķi, nevis ar Baltijas valstu kopuzņēmuma “RB Rail” starpniecību.

“Mums visiem jāsaprot, ka lielāko daļu līdzekļu piešķir Eiropas Savienība, un te ir spēkā nepārprotams princips – “liec lietā vai arī paliksi bešā” (“Use it or loose it”). Ja šī nauda netiks izlietota Baltijas valstīs, tā aizceļos uz Vāciju, Austriju vai Franciju,” norādījis EP komitejas vadītājs. “Visu valstu politiķiem šī situācija ir skaidri jāapzinās un jāatsakās no ilūzijām. Jā, starp Lietuvu, Latviju un Igauniju pastāv atšķirības, bet projektu iespējams īstenot vienīgi tādā gadījumā, ja tas tiks darīts kopīgi. Ļoti svarīga te ir arī Polijas piedalīšanās.”

Pēc Krāmera teiktā, vienoties par projekta īstenošanu izdosies tad, kad tam piekritīs Lietuva. “Baltijas valstīm ir jāstrādā kopā. Ir vajadzīgs galīgais lēmums, kura joprojām nav. Zinu, ka trūkst politiskā lēmuma, kas jāpieņem Lietuvas Satiksmes ministrijai,” viņš sacījis.

Baltijas valstis ilgu laiku nespēja vienoties, kā sadalāms pievienotās vērtības nodoklis (PVN) par “Rail Baltica” darbiem. Lietuva centās panākt, lai PVN paliktu tai valstī, kur tiek veikti darbi, nevis Latvijā, kur dibināts kopuzņēmums “RB Rail”. Jūlijā Lietuvas, Latvijas un Igaunijas ministri parakstīja vienošanos par PVN sadali, tomēr attiecībā uz galīgo finansējuma shēmu vienprātības joprojām nav.

Baltijas valstis arī nespēj vienoties, kā būtu ieceļami “RB Rail” valdes locekļi. Lietuva grib, lai katra valsts uzņēmumā būtu pārstāvēta ar vienu valdes locekli, bet “RB Rail” valdes priekšsēdētāja Baiba Rubesa iesaka valdes locekļus izraudzīt konkursa ceļā.

Eiropas Komisijas pārstāve Ziemeļjūras-Baltijas koridora projekta koordinatore Katrīna Trautmane jau jūnijā aicināja Baltijas valstis vienoties par “RB rail” pārvaldību. Vēl pirms tam viņa jau brīdināja, ka valstis var palikt bez atbalsta līdzekļiem, ja nespēs atrast kopīgu valodu.

Pievienot komentāru

Komentāri (4)

  1. tika slēgts dzelzceļš uz Limbažiem-Mazsalacu-Pērnavu aptuveni pa to pašu trasi, kur RB? Nebija pasažieru, nebija kravu!!!

    Tagad būs? Tagad – iedzīvotāju skaita, tirdzniecības pieaugums?

    Gribētos redzēt skaitļus, ar kādiem tika slēgta šī līnija, kā arī dzelzceļa reiss Tallina-Varšava? Nav Neiļa kgam kaut kur pieejami? Un tad salīdzināt ar tagad prognozēto … jā, ko gan …

    Bet viņu, būvnieku lobistus var saprast. 4B eiro tomēr smuks kumosiņš. Kas par to, ka nav ekonomiskā pamatojuma, postīs dabu un iekoptās saimniecības.

    Vizualizējam vien tālāk…

  2. Uz ko atliek vienīgi ļoti, ļoti cerēt!
    Lai nebūtu jāņem rokās šautenes…

    • Cerēt var uz Leišiem vai Igauņiem, bet šeit no sākuma jāņem tās šautenes, pēc tam varbūt varēs cerēt.

      • Kad zemessargi atgūs šautenes no noliktavām – tad …. Kas tad – tad dzelzceļam pietuvināties var nobīties no 15. maija un sākt kustību valsts un tautas virzienā ( kad ES deva naudu vagoniem – tad tā nauda tā nedalījās , ka palika neizņemta no ES kases ). Kā šoreiz?

Cerības par noietu Ķīnā gaist: Latviešiem neizdodas iemācīt ķīniešiem ēst piena produktus (18)Vecajai Eiropai neizdevās iemācīt ķīniešiem ēst piena produktus, tas nepadodas arī latviešiem
"Sadales tīkls" iegādāsies 200 000 viedo skaitītāju; uzstādīs visā Latvijā (8)AS ”Sadales tīkls” iegādāsies 200 000 viedo skaitītāju, aģentūrai LETA teica uzņēmuma pārstāve Tatjana Smirnova.
Pasaulē
Draugiem Facebook Twitter Google+