Atraktīvie Karostas darbinieki mēģināja ievilināt ekstrēmās padomju nakts piedzīvojumā.
Atraktīvie Karostas darbinieki mēģināja ievilināt ekstrēmās padomju nakts piedzīvojumā.
Foto – Zigmunds Bekmanis

“Balttour” – kontaktu birža 0

Aizvadītās nedēļas nogalē Ķīpsalas starptautiskajā izstāžu centrā durvis vēra jau 22. tūrisma izstāde gadatirgus “Balttour”, kurā 450 stendos bija pārstāvēti apmēram 800 tūrisma uzņēmumu no 39 pasaules valstīm un pirmoreiz izstādes partnervalsts bija Ēģipte. Tradicionāli visu piedāvājumu klāsts bija sadalīts divās hallēs – pasaules un Latvijas apceļotājiem, kuras trīs dienās apmeklēja aptuveni 26 tūkstoši cilvēku.

Reklāma
Reklāma

Panākts daudz, bet atslābt nedrīkst

Kokteilis
Septiņi seni vārdi, kurus nevajadzētu dot meitenēm
Kokteilis
Mākslīgais intelekts nosauc 5 vārdu īpašniekus, kuri kā magnēti pievelk pretējā dzimuma pārstāvjus 21
Kāpēc apklusis Krievijas tirāns? Pēc prezidenta vēlēšanām pazudis Putins
Lasīt citas ziņas

Vairāk nekā desmit gadus regulāri apmeklējot “Balttour”, varu droši apgalvot, ka pa šiem gadiem šī tūrisma izstāde patiešām ir kļuvusi par Latvijas tūrisma uzņēmēju un ceļotāju svētkiem, kuros ne tikai smelties idejas un saņemt īpašas atlaides jauniem ceļojumiem, bet arī satikt vecos ceļabiedrus, bijušos darba kolēģus un aptvert tūrisma nozares attīstības tendences.

Šajā laikā ir mainījušās arī izstādes apmeklētāju uzvedības manieres. Pirms gadiem pieciem vēl redzējām simtiem cilvēku, kas vienkārši apstaigāja stendus, bez atlases savācot visus tur atrodamos materiālus, lai vēlāk tos izmestu makulatūrā, bet šobrīd viņu somās visbiežāk iegulst rūpīgi atlasīti materiāli ar tālejošu mērķi, jo daudzi uzņēmīgi cilvēki paši veido savu ceļojumu maršrutus.

CITI ŠOBRĪD LASA

Protams, grūti noteikt, cik efektīva ir piedalīšanās “Balttour” izstādē katrai tūrfirmai, viesnīcai vai citu pakalpojumu sniedzējam, tomēr tās nozīme vērtējama ilgtermiņā. Lai gan vērojama arī cita pieredze – joprojām veiksmīgi strādā viena no lielākajām tūrfirmām Latvijā “Impro”, kas daudzus gadus vairs nepiedalās “Balttour”.

Kā izstādes atklāšanā minēja Ekonomikas ministrijas pārstāvis Jānis Volberts, desmit gadu laikā no 2005. līdz 2014. gadam Latviju apmeklējušo ārvalstu tūristu skaits ir divkāršojies, sasniedzot divus miljonus, un šajā izaugsmē noteikti ir arī “Balttour” nopelns. Tomēr pašapmierinātībai te nav vietas, jo sakarā ar notikumiem Ukrainā jau pagājušā gada beigās bija jūtams ceļotāju plūsmas kritums. Tādēļ Ekonomikas ministrija sola turpināt aktīvi strādāt, orientējoties uz prioritārajiem tūrisma tirgiem, tostarp Krieviju.

LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.