Mobilā versija
-2.4°C
Baiba, Barbara, Barba
Svētdiena, 4. decembris, 2016
29. janvāris, 2016
Drukāt

Bārbija izmaiņu priekšā: “Mattel” atteiksies no nereālistiskajām auguma aprisēm

Foto: LETA/AFPFoto: LETA/AFP

Rotaļlietu ražotājs “Mattel” gatavojas laist klajā Bārbijas lelles trīs jaunos veidolos – garas, īsas un apaļīgas.
“Mattel” ceturtdien paziņoja, ka atteikšoties no 56 gadus senās tradīcijas ražot tikai viena veida lelles ar perfektām, taču nereālistiskām auguma aprisēm.

Jaunajā “Fashionista” Bārbiju kolekcijā būs pārstāvēti četri auguma tipi, 22 acu krāsas un 24 matu sakārtojumi.
“Bārbija atspoguļo pasauli, kuru meitenes redz sev apkārt. Viņas spēja attīstīties un augt līdz ar laiku, nezaudējot savu būtību, ir viens no galvenajiem iemesliem, kāpēc Bārbija ir visvairāk pirktā modes lelle pasaulē,” norāda “Mattel” prezidents Ričards Diksons. “Uzskatām, ka mūsu pienākums pret meitenēm un viņu vecākiem ir atspoguļot plašāku skatījumu uz skaistumu.”

“Mattel” nav pirmais rotaļlietu ražotājs, kas sācis piedāvāt lelles ar reālistiskām ķermeņa aprisēm. 2014. gadā mākslinieks Nikolajs Lems izlaida lelli “Lammily” ar “standarta” sievietes ķermeņa proporcijām.

2002. gadā kompānija “Tonner Doll” laida klajā lelli “Emme”, kas nosaukta par godu lielo izmēru modelei ar tādu pašu vārdu.

“Mattel” leļļu Bārbiju pārdošanas apjoms jau trešo gadu pēc kārtas ievērojami samazinās.

Sociālajos tīklos “Mattel” jaunie Bārbiju veidi tika uzņemti pozitīvi.

Rotaļlietu ražotājs iepriekš uzstājis, ka spēlēšanās ar Bārbijām nekādi neietekmējot meiteņu pašapziņu un apmierinātību ar savu augumu. Taču 2006. gadā Lielbritānijā veiktā pētījumā atklājās, ka meiteņu piecu līdz astoņu gadu vecumā, kuras spēlējās ar Bārbijām, vēlme būt slaidākām bija lielāka nekā tāda paša vecuma meitenēm, kuras ar populārajām lellēm nespēlējās.

Pievienot komentāru

Draugiem Facebook Twitter Google+