Mobilā versija
Brīdinājums -1.4°C
Voldemārs, Valdemārs, Valdis
Svētdiena, 11. decembris, 2016
6. decembris, 2012
Drukāt

Belokoņs raizējas par krievu preses nonākšanu šaura grupējuma kontrolē

Foto - LETAFoto - LETA

Uzņēmējs, baņķieris un izdevējs Valērijs Belokoņs raizējas par Latvijas krievu valodā iznākošās preses nonākšanu šaura Krievijas biznesa un valsts varas grupējuma kontrolē.

“Ja caurs Latvijas presi tiks virzītas citas valsts un ārvalstu biznesa intereses, tas mani neapmierina,” intervijā paša izdotajam žurnālam “Otkritij gorod” sacījis Belokoņs.

To varot attiecināt ne tikai uz Krievijas, bet arī citu valstu uzņēmējiem – zviedriem, amerikāņiem, vāciešiem u.c.

“Es rūpīgu lasu mūsu krievu presi. Ja iepriekš par to varēja teikt, ka tā ir neatkarīga prese, tagad arvien biežāk izskan, ka tā ir šauras Krievijas varas grupas prese,” izteicies Belokoņs.

Viņš piebilst, ka pat Krievijā preses pozīcijas pret valsts varu ir daudz atšķirīgākas nekā Latvijas krievu valodā rakstošajā presē.

“Esmu pret to, ka mums uzspiež svešus uzskatus. Tie var būt labi, bet mēs tomēr dzīvojam savā zemē un esam te saimnieki,” saka baņķieris.

Kā ziņots, interneta žurnāls “Freecity.lv” nesen vēstīja, ka mediju grupu, kas apvieno Latvijā krievu valodā iznākošos laikrakstus “Vesti Segodņa”, “Čas” un “Telegraf”, kontrolē Krievijas senators, miljardieris Andrejs Molčanovs, bijušais Krievijas Valsts domes deputāts, uzņēmējs Eduards Janakovs un baņķieris Artūrs Jeresjko.

Biznesa risku analītiķu – Krievijas politiskās informācijas centra vadītājs Aleksejs Muhins žurnālam “Ir” paudis viedokli, ka Latvijas krievvalodīgo mediju iegāde šoreiz “nav Kremļa iniciatīva, jo tam jau tagad ir pietiekami daudz mediju resursu, lai ietekmētu ārzemēs notiekošo”.

“Mediju pirkšana kādā valstī ir saistīta ar citu biznesa struktūru pirkšanu,” sacījis Muhins, izsakot minējumu, ka Molčanovs gatavojas biznesa ekspansijai Latvijā.

Juridiski laikrakstu īpašnieki gan ir dažādas Kiprā un Lielbritānijā reģistrētas kompānijas.

Molčanovs žurnāla “Forbes” veidotajā pasaules bagātāko cilvēku sarakstā ar 3,2 miljardu ASV dolāru vērtiem īpašumiem ieņem 34.vietu. Janakovs nodarbojas ar kalnrūpniecības biznesu un bijis Krievijas Valsts domes deputāts no valdošā partijas “Vienotā Krievija”. Savukārt Jeresjko agrāk piederēja nu jau likvidējamā “Ogres komercbanka”, tagad viņš ir Ukrainas “Legbank” līdzīpašnieks.

Nākamgad laikraksti “Vesti Segodņa” un “Čas” tiks apvienoti un iznāks ar nosaukumu “Vesti Segodņa”. Savukārt laikraksts “Telegraf” turpmāk varētu pārtapt nedēļas analītiskā izdevumā, liecina “Freecity.lv” avotu prognozes.

Belokoņam piederošā izdevniecība “Hercogiste Media” izdod ikmēneša žurnālu “Otkritij gorod”, kā arī uztur divus interneta portālus – ikdienas žurnālu par Latviju krievu valodā “Freecity.lv” un ziņu portālu angļu valodā “Latviannews.lv”.

Žurnāls “Ir” norāda, ka Jeresjko saskaņā ar Ārlietu ministrijas informāciju ir Kirgizstānas goda konsuls Latvijā.

Savukārt Belokoņs ar Kirgizstānu ir sācis starptautisku arbitrāžas procesu par vairākiem desmitiem miljonu latu saistībā ar viņam piederošās “Manas Bank” ekspropriāciju. Pēc bijušā Kirgizstānas prezidenta gāšanas pagaidu valdība pārņēma kontroli pār “Manas Bank” un ieviesa finanšu iestādē “konservācijas režīmu”, faktiski nacionalizējot banku. Belokoņs vērsies ANO Starptautiskajā tirdzniecības tiesību komisijā, prasot izmaksāt kompensāciju. Tiesvedības process sāksies 18.decembrī Parīzē.

Pievienot komentāru

Draugiem Facebook Twitter Google+