Mobilā versija
+6.8°C
Gunārs, Vladimirs, Gunis
Ceturtdiena, 8. decembris, 2016
14. janvāris, 2012
Drukāt

Bērnudārzos pērn tikai astoņi vīrieši pedagogi

LETALETA

Pirmsskolas izglītības iestādēs 2010./2011.mācību gada sākumā pirmsskolas izglītības skolotāju vidū bija 6985 sievietes un tikai astoņi vīrieši, plānā dzimumu līdztiesības īstenošanai konstatējusi Labklājības ministrija (LM).

LM izstrādātais plāns dzimumu līdztiesības uzlabošanai 2012.-2014.gadam, ko 17.janvārī skatīs valdība, identificē četras aktuālākās dzimumu līdztiesības problēmas Latvijā un to iespējamos risinājumus.

“Neskatoties uz faktu, ka dzimumu līdztiesības principi ir iestrādāti vairākos tiesību aktos un politikas dokumentos, dzimumu līdztiesība de facto vēl nav sasniegta – ne Latvijā, ne citās ES dalībvalstīs, par ko liecina atšķirīgie statistikas dati un atšķirīgā vīriešu un sieviešu situācija, kā arī dzimumu disproporcija vairākumā dzīves jomu,” secina LM.

Plānā ietvertajā virzienā “Dzimumu lomu un stereotipu mazināšana” LM norāda, ka viens no veidiem, kā mazināt stereotipus par sieviešu un vīriešu lomām, ir sākt to darīt pēc iespējas agrīnākā vecumā, veicinot puišu un meiteņu vienādas iespējas, neskatoties uz viņu dzimumu, kā arī veicināt vīriešu pedagogu skaita palielināšanos, lai skolās un bērnudārzos aizvien vairāk ienāktu vīrieši pedagogi un līdz ar to vīrieša kā bērnu audzinātāja lomas modelis.

Saskaņā ar Izglītības un zinātnes ministrijas datiem, pirmsskolas izglītības iestādēs (PII) uz 2010./2011.mācību gada sākumu kā pirmsskolas izglītības skolotāji strādāja 6985 sievietes un 8 vīrieši (1,2%), kā PII vadītāji – 568 sievietes un 8 vīrieši (1,4%), kas ir milzīgs viena dzimuma, šajā gadījumā – sieviešu pārsvars. Norvēģijā un Dānijā, piemēram, valsts uzstādītais mērķis ir nodarbināt 20% vīriešu pedagogu pirmsskolas izglītības iestādēs, atzīmē LM.

Ministrija apņēmusies vairot speciālistu izpratni un atbalstu dzimumu līdztiesības principu integrēšanai izglītības jomā, tai skaitā pedagogu attieksmes maiņa un lielākas vienlīdzīgas iespējas puišiem un meitenēm izglītošanās procesā, kā arī izstrādāt rekomendācijas dzimumu segregācijas mazināšanai profesijās, kur tā izteikta viskrasāk, ilgtermiņā, veicot no rekomendācijām izrietošus pasākumus.

Pievienot komentāru

Draugiem Facebook Twitter Google+