foto – Juris Presņikovs

Bijām jauni un naivi, gājām uz “Ventbunkers” prasīt naudu. Uzklausīja un noticēja! 1

Ventspils piedzīvojumu parkā sestdien 20. reizi notika cīņa par “Ventbunkers” lielās balvas izcīņu motokrosā, kuru šoreiz ieguva igauņi Karels Kutsārs un Prīts Ratseps.

Reklāma
Reklāma
TV24
Šoreiz “šefs” ir pielaidis kolosālu kļūdu. Vai Krievijas elite patiesībā gaida Putina nāvi? 41
RAKSTA REDAKTORS
“Šorīt viņi tur stāvēja vairāk nekā pusstundu, diskusijas bija skaļos toņos” – jautājam instruktoram, kuram no šoferiem šādā situācijā ir priekšroka 3
Veselam
8 veidi, kā bērnu izaudzināt par potenciālo psihoterapeita pacientu 18
Lasīt citas ziņas

Pirmo reizi cīņa par “Ventbunkers” lielo balvo notika 1998. gadā kādreiz tik pazīstamajā Dzinatrjūras trasē Saules ielas galā, nu jau septīto gadu superkrosa formātā Lemberga hūtes slēpošanas kalnā.

“Tie bija laiki, kad valstī notika lielas pārmaiņas, motokrosā bija grūti laiki, tomēr gribējām paveikt kaut ko lielu. Bijām jauni un zaļi, varbūt dažās lietās naivi, tomēr visu darījām ar lielu atbildības sajūtu,” pirmo sacensību sarīkošanu atceras motokluba “Rodeo” (deviņkārtēji Latvijas čempioni komandu vērtējumā!) direktors Arvis Sanders.

CITI ŠOBRĪD LASA

“Bijām dzirdējuši, ka ir tāds jauns uzņēmums “Ventbunkers”. Personīgi nevienu nepazinām, bet gājām pie toreizēja priekšsēdētāja Olafa Berķa un prasījām naudu. Viņš bija viens no retajiem, kurš mūs uzklausīja un teica – Arvi, es tev ticu, darām,” – tā dzima nu jau tradicionālie Ventspils motokrosa svētki.
Olafs Berķis, kurš tagad ir “Latvijas mediji” padomes priekšsēdētājs, kļuva par “Ventbunkers” lielās balvas krusttēvu un sestdienas pievakarē saņēma īpašu apbalvojumu par ieguldījumu šo sacensību 20 gadu vēsturē. Laikam jau tāds notikumu pavērsiens nebija nejaušs – Berķa kunga tēvs savulaik bija liels motokrosa līdzjutējs, brauca tuvu un tālu, līdzi ņēma arī dēlu.

Uz pirmo “Ventbunkers” balvas izcīņu izdevās sarunāt atbraukt dāni Jesperu Jorgenesnu, kurš togad kļuva par Eiropas čempionu. Latvijas motokrosa dzīvē tas bija notikums. Tagad laiki ir savādāki un tieši dalībnieku sastāva kvalitāte ir Ventspilī notiekošo sacensību firmas zīme. Arī šogad, kad klāt bija daudzi spēcīgi kaimiņvalstu sportisti, īpaši aicināti viesi no Somijas, Zviedrijas un Nīderlandes.

“Katram no šiem sportistiem ir savas vārds un vēsture. Ja uzkāpjam Lemberga hūtes kalnā un paskatāmies lejā, tad te ir parks, cilvēki, mūzika, krāsainība. Eiropas līmenis un tālie viesi tā arī saka – johaidī, paldies, ka uzaicinājāt! Šoreiz 20. jubilejas reizē skaistumu un svētku sajūtu mazliet izmērcēja lietus, jo ne katrs tika galā ar slideno trasi. Tomēr cilvēki atnāca un svētki bija,” saka Sanders.

Abas galvenās balvas šoreiz tika ziemeļu kaimiņiem. MX2 klasē pārliecinoši uzvarēja Karels Kutsārs, kurš šogad ticis arī pie 14 ieskaites punktiem pasaules čempionātā. Tikmēr labākie latvieši cīnījās par vietām uz pjedestāla – tas atsevišķos braucienos izdevās gan Kristeram Drevinskim, gan Arnoldam Snikeram. Divu braucienu summā otrā vieta sanāca Snikeram, trešā igaunim Kristiānam Ratsepam, ceturtā – Drevinskim.

MX1 klasē kārtīgu izrādi sarīkoja Latvijas čempions, igaunis Prīts Ratseps un Toms Macuks. Pirmajā braucienā līderi mainījās vairākkārt, Macuks izmantoja divas Ratsepa kļūdas un skatītājiem gavilējot, izcīnīja uzvaru. Otrajā braucienā igaunis brauca stabili un ātri, izcīnīja pārliecinošu uzvaru un galveno balvu. Trešais abus braucienos un kopvērtējumā – igaunis Erki Kahro.