Zvērināts advokāts, AS “Latvijas kuģniecība” pārstāvis 100 miljonu ASV dolāru izkrāpšanas lietā Viktors Tihonovs piedalās AS “Latvijas kuģniecība” preses konferencē par naudas izkrāpšanas lietu.
Zvērināts advokāts, AS “Latvijas kuģniecība” pārstāvis 100 miljonu ASV dolāru izkrāpšanas lietā Viktors Tihonovs piedalās AS “Latvijas kuģniecība” preses konferencē par naudas izkrāpšanas lietu.
Foto: LETA

Bijušais BAS līdzīpašnieks tiesā prasa no “Prudentia” 250 000 latu 0

Lidsabiedrības “airBaltic” kādreizējā privātā akcionāra “Baltijas Aviācijas sistēmas” (BAS) bijušais līdzīpašnieks “Taurus Asset Management Fund Limited” (“Taurus”) vērsies tiesā, prasot no konsultanta “Prudentia Advisors” 250 tūkstošu latu atmaksu, apliecināja “Taurus” pārstāvis advokāts Viktors Tihonovs.

Reklāma
Reklāma
Krievijā valda histērija: izbojāta Putina inaugurācija 174
TV24
Vai rudenī tiks palielinātas pensijas? Saeimas deputāts par plānotajām izmaiņām pensiju aprēķinā
“Krievi mūs burtiski aprīs!” Ukraiņu komandieris skaidro iespējamās kara pauzes briesmas
Lasīt citas ziņas

Viņš pastāstīja, ka “Taurus” kopā ar Bertoltu Fliku bija, un advokāta uzskatā joprojām ir, BAS īpašnieki, līdz ar to arī “airBaltic” 47% īpašnieki.

2011.gadā “airBaltic” radās likviditātes grūtības, un tika sagatavota 3.oktobra vienošanās par “airBaltic” turpmāko finansējumu un pārvaldību un bija paredzēts – ja tiks izpildīti zināmi noteikumi, tad akcionāri savai kompānijai piešķirs finanšu līdzekļus, tostarp BAS jāpiešķir 14 miljoni latu. Pamatvienošanās bija tāda, ka visi lielākie kreditori pārjaunos finanšu attiecības ar “airBaltic” uz citiem noteikumiem.

CITI ŠOBRĪD LASA

Valsts intereses pārstāvošajam konsultantam “Prudentia” savukārt bija jāsniedz atzinums par to, vai nosacījumi izpildīti. “Prudentia” deva atzinumu, ka tas noticis. “Kā izrādījās, nebija izpildīti [nosacījumi]. “Prudentia” ir apgalvojusi, ka ir pārjaunojumi noslēgti, bet, kā zinām, nekādi pārjaunojumi nebija noslēgti,” norādīja advokāts, piebilstot, ka arī “Snoras” banka, “Investbank” un “Latvijas Krājbanka” bijušas pārsteigtas, kādēļ to vārdā kāds šādu informāciju sniedzis.

Tomēr uz šī paziņojuma un vienošanās pamata “Taurus” bija aizskaitījis 14 miljonus latu. “Šodien šo naudu atgūt nevar. Kādam par to būtu jāatbild,” norādīja Tihonovs.

Savukārt, skaidrojot to, kādēļ “Taurus” vēlas no “Prudentia” atprasīt 250 tūkstošus latu, viņš norādīja, ka šādu summu konsultants saņēmis no “Taurus” aizdotās naudas. “Taurus” uzskata, ka tas bijis netaisnīgi. Šobrīd kompānija gaida atbildi no “Prudentia” un Satiksmes ministrijas (SM) par pārskaitītajiem 14 miljoniem latiem, un pastāv iespēja, ka prasība vēlāk tiks grozīta, lūdzot piedzīt no “Prudentia” un SM 14 miljonus latu. “Skatoties, kā viņi atbildēs, kādi būs pierādījumi, tad arī vērtēsim,” viņš teica.

Tihonovs arī vērsa uzmanību uz to, ka SM, iespējams, ir maksājusi “Prudentia” pirms 2011.gada 3.oktobra vienošanās par to, lai konsultants izvērtē Flikam un “Taurus” piederošā BAS mantas atņemšanu. Vienlaikus minētā vienošanās, kuru arī “Prudentia” gatavoja, paredzēja, ka ar “airBaltic” akcijām netiek veikti darījumi vismaz līdz 2012.gada 31.decembrim.

Advokāts teica, ka prasība tiesā iesniegta dažas dienas atpakaļ un pagaidām nav zināms, vai ierosināta lieta. Trūkumus pieteikumam, kas būtu par pamatu tā nepieņemšanai, Tihonovs nesaskata. Lietā arī nav lūgts piemērot prasības nodrošinājumu.

Reklāma
Reklāma

Rīgas apgabaltiesā aģentūra BNS uzzināja, ka pagaidām šāda prasība tiesā nav pieņemta izskatīšanai.

“Prudentia” pašlaik ir “airBaltic” finanšu konsultants. Tā kopš 2011.gada beigām SM uzdevumā meklē aviokompānijai investoru.

Jau vēstīts, ka valsts par lielāko “airBaltic” akcionāru kļuva 2011.gada nogalē. SM 2011.gada 30.novembrī iegādājās “airBaltic ” mazākuma akcionāram BAS piederošos 47,2% lidsabiedrības akciju, tādējādi kļūstot par 99,8% “airBaltic” akciju īpašnieci. Saistībā ar šo darījumu norit vairākas tiesvedības.

LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.