Ingrīda Mikiško.
Ingrīda Mikiško.
Ingrīda Mikiško.

Bijusī LIZDA vadītāja: Pedagogu streiks ir nesagatavots un nevietā 12

Pedagogu streiks ir nevietā, un šī akcija nav pienācīgi sagatavota, aģentūrai BNS sacīja bijusī Latvijas Izglītības un zinātnes darbinieku arodbiedrības (LIZDA) vadītāja Ingrīda Mikiško.

Reklāma
Reklāma
VIDEO. Kāpēc gurķus tin plēvē? Atbilde tevi pārsteigs
NATO admirālis atklāj, vai ir pazīmes, ka Krievija tuvākajā laikā plāno iebrukt kādā no NATO valstīm
Krimināls
VIDEO. “Bēdz prom!” Kārsavā iereibusi kompānija bēg no policijas un smejas par vadītāja nonākšanu policijas rokās 55
Lasīt citas ziņas

Viņa pauda, ka, rīkojot streiku, kas ir galīgā protesta forma, jābūt konkrētām prasībām, savukārt, tas, ko šobrīd prasa LIZDA, ir nereāli izpildāms.

“Nevar prasīt ievērojami vairāk līdzekļu laikā, kad jau pēc dažām dienām Saeimā plānots apstiprināt nākamā gada valsts budžetu galīgajā lasījumā. Tas vienkārši ir nereāli,” uzsvēra Mikiško.

CITI ŠOBRĪD LASA

Tāpat bijusī LIZDA vadītāja pauda bažas, ka pedagogi būs vīlušies par streika gaitu un rezultātiem, jo pēc tā norises nekas nemainīsies.

Aģentūra BNS jau vēstīja, ka LIZDA rīkotajā streikā piektdien piedalīsies vairāk nekā 24,5 tūkstoši darbinieki no 912 iestādēm. Pašlaik LIZDA bija informācija par 18 pašvaldībām, kuras ir gatavas maksāt izglītības darbiniekiem, lai arī viņi 27.novembrī streikos.

LIZDA 27.novembrī nolēmusi rīkot brīdinājuma streiku. LIZDA kā iemeslu streikam min to, ka ar ministriju nav panāktas vienošanās vairākos jautājumos.

LIZDA brīdinājuma streika forma ir darba pārtraukšana uz vienu dienu, atrodoties savā darba vietā, taču nepildot savus tiešos darba pienākumus. Par to, kādā veidā norisināsies dienas kārtība, katrā izglītības iestādē lemj uz vietas, par to savlaicīgi informējot.

Gan izglītības, gan zinātnes nozarē strādājošie vienojušies streikā, lai paustu savu neapmierinātību pret pašreizējo situāciju nozarē, valdības vienaldzīgo un nievājošo attieksmi, nekvalitatīvi izstrādāto atalgojuma modeli, kas draud pasliktināt situāciju daudziem izglītības darbiniekiem un neveicinās kvalitatīva mācību procesa nodrošināšanu, kā arī, lai panāktu, ka valdība ieklausās un nekavējoties uzlabo situāciju tiem izglītībā un zinātnē strādājošajiem, kuri jau gadiem saņem neadekvāti zemu atalgojumu.