Mobilā versija
+8.4°C
Gunārs, Vladimirs, Gunis
Ceturtdiena, 8. decembris, 2016
28. jūlijs, 2014
Drukāt

Biškopju saietā noskaidrots garšīgākais Latvijas medus

Publicitātes fotoPublicitātes foto

Bauskas pils estrādē 26. un 27. jūlijā notika Latvijas Biškopības biedrības (LBB) rīkotais “Biškopju vasaras saiets 2014”, kas pulcēja biškopjus no visas Latvijas. Par “Garšīgāko Latvijas medu 2014” atzīts biškopja Jāņa Kārkļa medus no Pļaviņu novada, Vietalvas pagasta. Tas ir vēl nebijis notikums konkursa vēsturē, jo Jāņa Kārkļa medus tika atzīts par labāko arī 2012. gadā. Līdz šim nevienam vēl nav izdevies divreiz iegūt “Garšīgākā Latvijas medus” titulu. Savukārt par labāko medus etiķeti tika apbalvota zemnieku saimniecība “Saliņas” no Lielvārdes novada par Teičos saražotā medus etiķeti.

Otro vietu konkursā “Garšīgākais Latvijas medus 2014” ieguva Aleksja Solovjova no Baldones novada liepu medus, savukārt trešo vietu ieguva Olafa Baltgalvja dažādu ziedu medus no Kandavas novada.

Pavisam šogad konkursā tika vērtēti 59 dažādi medus paraugi no visiem Latvijas novadiem.

Neskatoties uz karstajiem laika apstākļiem lielākie biškopju nozares svētki aizvadīti, pulcējot vairāk kā 1074 dalībniekus un citus pasākuma apmeklētājus.

Visgaidītākie bija konkursi “Garšīgākais Latvijas medus 2014” un “Veiksmīgākā biškopības produkta etiķete 2014”.

Par veiksmīgākās etiķetes godu cīnījās vairāk kā divdesmit pretendenti. Etiķetes vērtēja žūrija un savu simpātiju izvēlējās arī skatītāji. Par labāko biškopības produkta etiķeti tika atzīta z/s “Saliņas” izstrādātā Teiču medus etiķete. Otro vietu ieguva SIA “J.A.Lejas”, trešo vietu z/s “Dzintari”. Savukārt skatītāju simpātiju balvu ieguva SIA “Plašumi” izstrādātā etiķete.

“Etiķete ir medus pievienotā vērtība, tā var virzīt produkta veiksmes stāstu vai arī nogremdēt to. Esmu jau vairākus gadus konkursa žūrijā un ir patīkami redzēt, ka konkursa līmenis aug un dalībnieki mācās no pagājušajā gadā dalībnieku pieļautajām kļūdām. Tomēr es gribētu ieteikt pievērst uzmanību tam, lai uz produkta būtu visas Pārtikas un veterinārā dienesta prasības, kā arī pati etiķete būtu skaidra un lakoniska, tikai pats galvenais. Viena no izplatītākajām kļūdām ir pārāk daudz liekas informācijas,” par konkursu stāsta Imants Ozols, konkursa “Veiksmīgākā biškopības produkta etiķete 2014” žūrijas pārstāvis.

Pievienot komentāru

Draugiem Facebook Twitter Google+