Bīstamais luksofors 0

Kā izrādās, tad “Latvijas valsts ceļi” (“LVC”) ir atbildīgi ne tikai par dramatisko ceļu stāvokli, bet nodarbojas arī ar autovadītāju sodīšanu.

Reklāma
Reklāma

 

Kokteilis
Mākslīgais intelekts nosauc 5 sieviešu un 5 vīriešu vārdus, kas nes laimi to īpašniekiem 30
Notriektā tautumeita 7
Veselam
Zinātnieki atklājuši iemeslu, kas varētu izskaidrot gados jaunu cilvēku biežo saslimstību ar vēzi 57
Lasīt citas ziņas

Tikai tā var saprast “LVC” pārstāvju viedokli, ka inovatīvais luksofors ar radara funkcijām, kas uzstādīts uz šosejas Rīga–Jelgava pie Olaines, ir sava veida sods satiksmes dalībniekiem, kuri neievēro ātruma ierobežojumu. Vērtējot pēc analoģijas, iespējams, drīzumā mūsu valsts sabrukušajos ceļos varēsim satikt ceļu policistus lejam asfaltu?

Jau šobrīd ne viens vien autovadītājs ir pamanījis satiksmes negadījumus minētā inovatīvā luksofora tuvumā vai arī tikko izvairījies no avārijas, strauji iedegoties sarkanajai gaismai. Vēlme disciplinēt autovadītājus ir izraisījusi palielinātu apdraudējumu gājējiem uz pārejas, strauji bremzējot automašīnai. Pie tam jāņem vērā, ka tuvojas rudens un ziema, kad nokritušās lapas, ledus un sniegs vēl vairāk pagarinās bremzēšanas ceļu, savukārt ceļu tīrīšanas tradīcijas Latvijā mēs labi zinām. Kopumā ES valstīs šādi luksofori tiek uzstādīti apdzīvotās vietās, kur ir neliels braukšanas ātrums, kaut vai dažkārt pieminētajā Babītē, kur darbojas līdzīgs inovatīvs luksofors, atļautais braukšanas ātrums ir 50 km/h. Olaines gadījumā inovatīvais luksofors ir uz starppilsētu šosejas, kur standarta braukšanas ātrums ir 90 km/h un tikai konkrētajā posmā samazināts līdz 70 km/h. Pirms šāda inovatīva luksofora nepietiek ar ierasto informatīvo zīmi par fotoradaru, jo tā autovadītājiem ir klaji maldinoša. Nepieciešama informācija tieši par šādu inovatīvu luksoforu un negaidītas sarkanās gaismas iedegšanās iespēju, lai gan labi zināms, ka šāda zīme šobrīd normatīvajos aktos nav paredzēta, tātad jāmaina normatīvie akti.

 

CITI ŠOBRĪD LASA

Tāpat nav korekti, ja viena skrējēja dēļ laiks jāzaudē un pie luksofora jāstāv visiem pārējiem autovadītājiem, kuri ātruma ierobežojumus ir ievērojuši. Līdzīga situācija būtu, ja viens autovadītājs nebūtu ieslēdzis tuvās gaismas un uz 20 sekundēm tiktu apturēti visi autovadītāji noteiktā ceļa posmā.

 

Cits jautājums ir jauninājumu sasaiste ar konkrētiem normatīviem aktiem, kas reglamentē to esamību un funkcijas. Kad autoklubs LAMB nosūtīja vēstuli LR Satiksmes ministrijai, kurā aicināja ieviest īpašas labā pagrieziena plāksnītes pie luksoforiem, viena no atrunām bija atbilstošu normatīvo aktu trūkums. Kādi normatīvie akti nosaka inovatīvo luksoforu – radaru uzstādīšanu? Vai šāda attieksme neliecina par amatpersonu vēlmi pielāgot normatīvos aktus savā labā?

Ņemot vērā, ka šādi inovatīvi luksofori ir novitāte Latvijas satiksmē, svarīgi ir pirms to izvietošanas informēt autovadītājus par to atrašanās vietu, sensora darbības attālumu, sniedzot informāciju arī publiskajā telpā, lai autovadītājus sagatavotu savlaicīgi, nevis pēc vairākām avārijām un riskantām situācijām. Policijas pārliecība, ka šoferi pieradīs pie minētā luksofora, ir apsveicama, tomēr vai tam jānotiek pēc satiksmes negadījumiem? Autoklubs LAMB ir gatavs palīdzēt informācijas izplatīšanā par inovatīvajiem luksoforiem – fotoradariem gan savu biedru, gan plašākas autovadītāju sabiedrības vidū, ja uzstādītāji ar to netiek galā.

Autoklubam LAMB kā sabiedriskai organizācijai ir 20 gadu pieredze satiksmes drošības procesu analīzē. Dalība Starptautiskajā automobiļu federācijā (FIA), kurā ir miljoniem biedru 132 pasaules valstīs, sniedz zināšanas par satiksmes drošības aktualitātēm piecos kontinentos, tādējādi paverot iespēju salīdzinājumiem un labākās prakses meklējumiem Latvijas satiksmes drošībai.

 

LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.