“Rīgas dzirnavnieka” valdes loceklis Žilvins Pakeltis: “”Bordo karotītes” zīmi mēs vairāk redzam kā biznesa rīku un mūsu konkurētspējas palielināšanu valsts un pašvaldību organizētos konkursos, jo tā dod priekšrocības vai pat atsevišķos gadījumos var būt kā obligāta prasība.”
“Rīgas dzirnavnieka” valdes loceklis Žilvins Pakeltis: “”Bordo karotītes” zīmi mēs vairāk redzam kā biznesa rīku un mūsu konkurētspējas palielināšanu valsts un pašvaldību organizētos konkursos, jo tā dod priekšrocības vai pat atsevišķos gadījumos var būt kā obligāta prasība.”
Foto no “Rīgas dzirnavnieka” arhīva

“Bordo karotītei” priekšrocības iepirkumos 1

“Kā lielāko ieguvumu uzskatām tās sniegtās priekšrocības valsts un pašvaldību iepirkumos. Marķējot produktus ar “Bordo karotīti”, labumu gūst ne tikai uzņēmumi, bet arī sabiedrība, jo konkursu rezultātus nosaka ne tikai zemākā cena, bet arī kvalitāte. Piemēram, slimnīcas pacienti var ēst kvalitatīvāku un augstvērtīgāku pārtiku,” stāsta a/s “Tukuma piens” mārketinga nodaļas vadītājs Armands Artihovičs. Viņš Latvijas Pārtikas uzņēmumu federācijas (LPUF) izveidoto nacionālo pārtikas kvalitātes shēmu “Bordo karotīte” vērtē ļoti pozitīvi. Šis marķējums apliecina, ka pilns ražošanas cikls ir noticis Latvijā, līdz ar to sniedz papildu uzticamību patērētāju vidū, tā ļaujot izcelties starp importētajiem piena produktiem, kas ir ļoti svarīgi šajā politiski un ekonomiski svārstīgajā laikā. “Tukuma piens” bija pirmais piena pārstrādes nozares uzņēmums Latvijā, kas sāka izmantot šo marķējumu un arī tuvākajā nākotnē plāno palielināt produktu skaitu, kam piešķirta “Bordo karotīte”.

Reklāma
Reklāma
“Zaļais kurss jau tepat pie sliekšņa.” Vai varētu aizliegt malkas, brikešu un granulu apkuri? 400
TV24
Uzņēmējs nosauc visbirokrātiskākās valsts iestādes, kuras būtu likvidējamas: Šādi es, protams, varu sev audzēt ienaidniekus 88
“Meita raudāja, zvanīja, nesaprotot, kur atrodas!” Šoferis Ogrē vienaldzīgi izsēdina 10 gadus vecu meitenīti nepareizā pieturā 84
Lasīt citas ziņas

Visvairāk “Bordo karotītes” saņēmis piena pārstrādes uzņēmums “Food Union”, kam tā piešķirta 21 produktam visās produktu kategorijās: pienam, kefīram, krējumam, biezpienam, jogurtam, sviestam un citiem produktiem. “Food Union” ietilpstošā a/s “Rīgas piena kombināts” kvalitātes departamenta vadītāja Inese Žēpere skaidro, ka pašlaik šīs zīmes saņemšana dod priekšrocības, piedaloties valsts un pašvaldību iepirkumu konkursos, kas ir ļoti nozīmīgs “Food Union” produkcijas noieta virziens. “Mēs pilnīgi noteikti atbalstām ideju par īpašām un vienkārši atpazīstamām norādēm pircējiem, izvēloties Latvijas preci, tomēr vienlaikus arī vēršam uzmanību uz to, ka ir nepieciešama intensīva komunikācija un investīcijas šo zīmīšu atpazīstamības celšanā,” uzver Žēpere.

Šā gada aprīlī “Bordo karotītes” kvalitātes zīmi saņēma a/s “Rīgas dzirnavnieks” ražotās auzu pārslas un kviešu un auzu milti. Uzņēmums strādā ar vietējiem graudu audzētājiem, no kuru audzētiem graudiem tiek ražota produkcija. Šos produktus iedzīvotāji ir iecienījuši un jau uztver kā Latvijas produktu. Tāpēc “Bordo karotītes” zīmi mēs vairāk redzam kā biznesa rīku un mūsu konkurētspējas palielināšanu valsts un pašvaldību organizētos konkursos, jo tā dod priekšrocības vai pat atsevišķos gadījumos var būt kā obligāta prasība, skaidro “Rīgas dzirnavnieka” valdes loceklis Žilvins Pakeltis. “Bordo karotīti” graudu pārstrādātājs izvelējies tikai tām kategorijām, ar kurām piedalās valsts un pašvaldību iepirkumos.

CITI ŠOBRĪD LASA

Atzinīgi nacionālās pārtikas kvalitātes shēmas zīmes – “Zaļo karorīti” un “Bordo karotīti” – vērtē arī a/s “Dobeles dzirnavnieks” valdes priekšsēdētājs Kristaps Amsils. Viņš norāda, ka arvien vairāk Latvijas iedzīvotāju novērtē un izvēlas vietējā ražojuma produktus. Pagājušajā rudenī uzņēmums veicis pētījumu, kas norādīja – piektdaļa respondentu dod priekšroku tieši Latvijā ražotiem makaroniem. Tas arī liecinot par “Zaļās karotītes” un “Bordo karotītes” nozīmīgumu. Atpazīstamības zīmes ir ieguvums ilgtermiņā, sekmējot gan produktu atpazīstamību, gan veidojot uzņēmuma tēlu. Šīs abas preču zīmes ļaujot patērētājiem orientēties plašajā produktu klāstā un nereti atvieglo izvēli iepērkoties. Amsils skaidro, ka ir gadījumi, kad izejvielas nevar iegūt Latvijā, piemēram, cietie kvieši Latvijā neaug, tomēr makaronu ražošanas process notiek Dobelē. Tieši šādos gadījumos “Bordo karotīte” esot apsveicama iniciatīva – Dobelē ražotie makaroni no cieto kviešu mannas ir ieguvuši “Bordo karotītes” kvalitātes zīmi. Šie produkti atbilst paaugstinātas kvalitātes prasībām, nesatur ģenētiski modificētus organismus un atsevišķas krāsvielas, un to pilns ražošanas cikls notiek Latvijā.

Latvijas Pārtikas uzņēmumu federācijas padomes priekšsēdētāja Ināra Šure stāsta, ka interese par “Bordo karotīti” uzņēmumiem ir nemainīgi augsta un arvien vairāk uzņēmumu tai piesakās. Šobrīd “Bordo karotītes” lielākais pluss esot tas, ka tā sniedz uzņēmējiem priekšrocības valsts un pašvaldību iepirkumos, turklāt iedzīvotāji karotītes produktus asociē kā vietējos, kas ir ļoti svarīgi, lai veicinātu vietējo patēriņu. Turklāt uzņēmumiem, kuri ir ieguvuši “Bordo karotīti”, ir iespēja saņemta papildu atbalstu uzņēmējdarbības attīstībai.

Savukārt patērētāji no “Bordo karotītes” iegūst informāciju par to, ka attiecīgais produkts ir ražots Latvijā un ka tas atbilst paaugstinātas kvalitātes prasībām. Jo vairāk būs produktu, kas ieguvuši kādu no karotītēm, jo patērētāji varēs justies drošāk par to, ko tie iegādājas veikalos. “Protams, ka mēs vēlamies, lai “Bordo karotīte” kļūst par vēl ietekmīgāku un atpazīstamāku ne tikai uzņēmēju, bet arī patērētāju vidū,” piebilst I. Šure.

Jāatzīmē, ka interesi par karotīti izrādījušas arī sabiedriskās ēdināšanas organizācijas. Šobrīd tiek jau izstrādāta kārtība, kā “Bordo karotīti” lietot ēdināšanas uzņēmumiem. Der paskaidrot, ka “Bordo karotīte” ietilpst nacionālajā pārtikas kvalitātes shēmā, un to var iegūt produkti, kas atbilst paaugstinātas kvalitātes prasībām un kuru pilns ražošanas cikls notiek Latvijā. Patērētāji šos produktus var atpazīt pēc bordo krāsas karotītes ar norādi “Kvalitatīvs produkts”, kuras apakšmalā ir uzraksts “Ražots Latvijā”, tādējādi apliecinot, ka produkta pilns pārstrādes cikls noticis Latvijā. Tās mērķis ir veicināt kvalitatīvas vietējās izcelsmes pārtikas atpazīstamību eksporta tirgos, kā arī pieejamību vietējā tirgū un ar pārtikas kvalitātes shēmas palīdzību atbalstīt produktu ražotājus, kā arī veicināt vietējo preču un pakalpojumu īpatsvara palielināšanu publiskajos iepirkumos. Dati rāda, ka “Zaļā karotīte” ir atpazīstamākā no pārtikas produktu kvalitātes zīmēm Latvijā un arī tās jaunāko māsu – “Bordo karotīti” – atpazīst gandrīz 50% Latvijas iedzīvotāju, kas ir labs rādītājs, ņemot vērā, cik ilgi darbojas šī kvalitātes zīme. Jāatgādina, ka pirms “Bordo karotītes” ieviešanas iebildumus cēla vietējie lauksaimnieki, norādot, ka importa izejvielas izmantošana diskreditēs nacionālās pārtikas kvalitātes shēmas būtību.

LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.