Mobilā versija
+5.6°C
Sarmīte, Tabita
Piektdiena, 9. decembris, 2016
7. maijs, 2012
Drukāt

Brāķa apavi

boots2

Kā rīkoties, ja veikalā pirktajiem zābakiem pāris nedēļas pēc iegādes pārlūst zole? Vai ar tiem jādodas uz veikalu vai kur citur? Vai man ir cerības atgūt naudu vai arī tikt pie jauniem zābakiem? Ko veikala pārstāvji var pārmest man – nepareizu apavu ekspluatāciju vai vēl ko?
 Anna Rīgā

 

Saskaņā ar Patērētāju tiesību aizsardzības likumu patērētājs ir tiesīgs izvirzīt pretenzijas par preces neatbilstību līguma noteikumiem (arī par preci ar ražošanas defektiem) 2 gadu laikā no iegādes dienas. – Ja defekts atklājas pirmā pusgada laikā kopš preces iegādes, patērētājs pēc savas izvēles var izvirzīt pārdevējam vienu no sekojošām prasībām: salabot preci, apmainīt pret tādu pašu vai līdzvērtīgu, preces cenas samazinājumu vai lauzt pirkuma līgumu un saņemt par preci samaksāto naudas summu, – skaidro Patērētāju tiesību aizsardzības centra Patērētāju informēšanas un komunikāciju daļas vecākā konsultante Ilze Žunde. – Vispirms patērētājam būtu jāvēršas pie preces pārdevēja. Ja mutiski par prasības izpildi vienoties neizdodas, tad būtu jārīkojas saskaņā ar MK noteikumos Nr. 631 noteikto kārtību un pārdevējam jāpiesaka rak­stisks prasījuma pieteikums. Prasījums sastādāms brīvā formā vai izmantojot MK noteikumu pielikumā esošo veidlapu.

Prasījuma pieteikumu sagatavo divos eksemplāros, pielikumā pievienojot darījumu apliecinošo dokumentu kopijas. Šo pieteikumu var iesniegt personīgi vai sūtot pa pastu kā ierakstītu vēstuli ar paziņojumu no pasta, lai būtu apliecinājums par dokumenta saņemšanu.

 

Prasījumu iesniedzot personīgi, jāpalūdz, lai uz patērētāja eksemplāra parakstītos par tā saņemšanu. Pārdevēja pienākums ir desmit dienu laikā no prasījuma pieteikuma saņemšanas sniegt rakstisku atbildi par pieņemto lēmumu.

 

– Ja uzņēmējs atzīst, ka prece ir līguma noteikumiem neatbilstoša (ar ražošanas defektiem) un piekrīt izpildīt prasījuma pieteikumā izvirzīto prasību, tas darāms 7 dienu laikā vai pēc abpusējas vienošanās citā noteiktā laikā. Ja uzņēmējs atsaka, strīda izšķiršanai ir nepieciešams pieteikt neatkarīgu ekspertīzi, izvēloties ekspertus no PTAC datu bāzes. To, kura no pusēm pieteiks neatkarīgo ekspertīzi un vai tā vispār tiks pieteikta, nosaka patērētājs. Par pieņemto lēmumu uzņēmējs jāinformē rakstveidā. Ja eksperts atzīst, ka preces defektu rašanās cēloņi ir ražošanā, uzņēmēja pienākums ir izpildīt patērētāja prasību un segt ekspertīzes izdevumus. Ja defekta rašanās cēlonis ir neatbilstoša ekspluatācija, mehāniski bojājumi vai kāds cits iemesls, kas radies lietotāja vainas dēļ, izpildīt patērētāja izvirzīto prasību nav uzņēmuma pienākums.

 

 

Pievienot komentāru

Draugiem Facebook Twitter Google+