Foto – Shutterstock

Atis Jansons: Braucam mazliet prātīgāk, bet 90 kmh nav svēti nevienam 5

Pēdējās nedēļās “Latvijas valsts ceļi” (“LVC”) sākuši atgādināt – dikti ātri braucam! Pat šaubīgos laika apstākļos vidējie skaitļi visā valstī pārsniedz limitu. Dažviet pat par kilometriem 15 stundā. Labs atgādinājums. Bet tāds paviršs tomēr. Vidējā pacientu temperatūra slimnīcā… Gribētos saprast – visi slimi vai vidējo skaitli bojā daži smagi sasirgušie?

Reklāma
Reklāma
“Zaļais kurss jau tepat pie sliekšņa,” plāno aizliegt malkas, brikešu un granulu apkuri 69
RAKSTA REDAKTORS
“Šis nav pirmais signāls, ka mūsu valstī kaut kas nav kārtībā” – Horens Stalbe atklāti par sajūtām pēc piedzīvotā uzbrukuma benzīntankā 80
Atradusies pirms 13 gadiem pazudusi meitene, kura savulaik neatgriezās mājās no skolas 13
Lasīt citas ziņas

Analīze iespējama ar pašu “LVC” palīdzību. Viņu satiksmes informācijas centram par vairākiem uzskaites punktiem ir arī detalizētāki dati. Tos tad par kādu jūlija dienu liekam tabulā. Ne pirmo reizi to darām. “LA” arhīvos atradu līdzīgu divus gadus vecu publikāciju, un tādēļ varam mēģināt ieskicēt arī attīstības dinamiku.

Tātad – ko redzam? Limits “90” svēts tiešām ir tikai mazākumam. Ventspils šosejā pie Pūres, piemēram, knapai trešdaļai braucēju. Apmēram puse no godīgajiem turklāt ir kravinieki. Vēl trešdaļa komfortabli iekārtojas ne ar punktiem, ne naudu nesodāma aizrādījuma zonā – starp 90 un 100 km/h. Atlikušai trešdaļai ar 100 nepietiek. Tiesa – virs 110 brauc tikai 7,62 procenti, virs 130 – viens no diviem simtiem. Nemaz tik bēdīga tā aina tātad nav. Ja vien kāds spētu to drudža galotnīti atdzesēt… Nevis ar sniegu vien, bet ar zilām bākugunīm arī. Citādi visu regulē tikai laika apstākļi un – satiksmes intensitāte.

CITI ŠOBRĪD LASA

Caur Pūri brauc ap 7000 auto diennaktī. Un brauc vidēji ātri. Pleskavas šosejas tālais gals Alūksnes rajonā ir reizes trīs tukšāks. Un tur lojāli ir vairs tikai kravinieki, virs 110 brauc nevis septiņi, bet 20 procenti, virs 130 – jau divi no simta. Un otrādi – uz plūsmas pieblīvēta Lielupes tilta esam gandrīz rātni.

Gadu salīdzinājums (otrā tabulā) tendences skaidri neiezīmē. Daugavpils šosejā pie Saulkalnes ātrākais (pat par spīti tolaik blīvākai plūsmai) ir bijis 2014. gads. Ātrākais gan vidējos, gan ekstrēmos “plauktos”. Bēdīgi slavenais Tīnužu–Kokneses ceļš ieradumus mainījis nedaudz. Bet uz pareizo pusi.

Un vēl. Šā gada “LVC” dotajā tabuliņā nevienā no 30 uzskaites punktiem neparādās ieraksti ailē “virs 180 km/h”. 2013. gada jūlijā četros kontrolpunktos tādu bija vairāk par simtu. Kļūstam tomēr mazliet prātīgāki?

LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.