Mobilā versija
+0.5°C
Kristaps, Krists, Klinta, Kristers, Kristofers
Pirmdiena, 18. decembris, 2017
19. decembris, 2016
Drukāt

Atis Jansons: Braucam mazliet prātīgāk, bet 90 kmh nav svēti nevienam (5)

Foto - ShutterstockFoto - Shutterstock

Pēdējās nedēļās “Latvijas valsts ceļi” (“LVC”) sākuši atgādināt – dikti ātri braucam! Pat šaubīgos laika apstākļos vidējie skaitļi visā valstī pārsniedz limitu. Dažviet pat par kilometriem 15 stundā. Labs atgādinājums. Bet tāds paviršs tomēr. Vidējā pacientu temperatūra slimnīcā… Gribētos saprast – visi slimi vai vidējo skaitli bojā daži smagi sasirgušie?

Analīze iespējama ar pašu “LVC” palīdzību. Viņu satiksmes informācijas centram par vairākiem uzskaites punktiem ir arī detalizētāki dati. Tos tad par kādu jūlija dienu liekam tabulā. Ne pirmo reizi to darām. “LA” arhīvos atradu līdzīgu divus gadus vecu publikāciju, un tādēļ varam mēģināt ieskicēt arī attīstības dinamiku.

Tātad – ko redzam? Limits “90” svēts tiešām ir tikai mazākumam. Ventspils šosejā pie Pūres, piemēram, knapai trešdaļai braucēju. Apmēram puse no godīgajiem turklāt ir kravinieki. Vēl trešdaļa komfortabli iekārtojas ne ar punktiem, ne naudu nesodāma aizrādījuma zonā – starp 90 un 100 km/h. Atlikušai trešdaļai ar 100 nepietiek. Tiesa – virs 110 brauc tikai 7,62 procenti, virs 130 – viens no diviem simtiem. Nemaz tik bēdīga tā aina tātad nav. Ja vien kāds spētu to drudža galotnīti atdzesēt… Nevis ar sniegu vien, bet ar zilām bākugunīm arī. Citādi visu regulē tikai laika apstākļi un – satiksmes intensitāte.

Caur Pūri brauc ap 7000 auto diennaktī. Un brauc vidēji ātri. Pleskavas šosejas tālais gals Alūksnes rajonā ir reizes trīs tukšāks. Un tur lojāli ir vairs tikai kravinieki, virs 110 brauc nevis septiņi, bet 20 procenti, virs 130 – jau divi no simta. Un otrādi – uz plūsmas pieblīvēta Lielupes tilta esam gandrīz rātni.

Gadu salīdzinājums (otrā tabulā) tendences skaidri neiezīmē. Daugavpils šosejā pie Saulkalnes ātrākais (pat par spīti tolaik blīvākai plūsmai) ir bijis 2014. gads. Ātrākais gan vidējos, gan ekstrēmos “plauktos”. Bēdīgi slavenais Tīnužu–Kokneses ceļš ieradumus mainījis nedaudz. Bet uz pareizo pusi.

Un vēl. Šā gada “LVC” dotajā tabuliņā nevienā no 30 uzskaites punktiem neparādās ieraksti ailē “virs 180 km/h”. 2013. gada jūlijā četros kontrolpunktos tādu bija vairāk par simtu. Kļūstam tomēr mazliet prātīgāki?

 

20161206202348_5807

 

Pievienot komentāru

Komentāri (5)

  1. Nu, raksta autoram laikam nav zināms, ka kravas auto virs 7,5 tonnām, ka arī ar piekabi atļautais ātrums ir nevis 90, bet gan 80 km/h, līdz ar to visi šie auto, kas brauc uz 90, pārkāpj atļauto ātrumu. Betslims ir tad, ja jūlija vidū uz sausa ceļa no Rīgas uz Alūksni vai Ventspili visu ceļu velk uz 90, nevis kaut vai uz +10. Un uz Rigas – Jelgavas šosejas arī vasarās pie tur atļautā 100 km/h visi velk ne ātrāk par 110 tieši tapat, ka tad, kad tur bija atļauts ar 90.

  2. pag ko? % no braucēju skaita? 100% no shiis tabulas ir bullshits

  3. Normāli. 90% iekļaujas līdz +20km/h. Ventspils-Rīga vidējais varētu būt ~75km/h
    E77 jeb A2 aiz Bērzkroga ir plata, droša šoseja. Tāpēc tur droši var uzbērt. Tas, ka segums beigts, ir cits stāsts. Par laimi, ES nauda ir notrallināta un nepārbūvēs šauru kā pie Līgatnes 🙂

  4. Ja kādu likumu pārkāpj 10% satiksmes dalībnieku, tad viņi ir jāsoda, bet ja to dara vairāk kā 50%, tad jāmaina ir pats likums, jo vinš ir nepareizs vai novecojis. lai normāli apdzītu ‘fūri’ vajag tos 110-120, un būtu ļoti jauki, ja autovadītājam veicot šādu manevru nebutu vēl jādomā par radariem un jāraustās.

  5. “Kļūstam tomēr mazliet prātīgāki?”

    Varbūt. Bet varbūt nav lieki painteresēties (piemēram) par laika apstākļiem tajās salīdzināmajās dienās…

Draugiem Facebook Twitter Google+