Mobilā versija
-1.1°C
Niklāvs, Nikola, Nikolajs, Niks
Otrdiena, 6. decembris, 2016
12. janvāris, 2015
Drukāt

Ko autobusu parkiem dos degvielas cenas samazināšanās ilgtermiņā?

Foto - Shutterstock.comFoto - Shutterstock.com

Aldis Rutkis, SIA “Dobeles autobusu parks” valdes priekšsēdētājs: “Tas stabilizēs dotāciju maksāšanu. Mums ieņēmumi no pasažieriem sedz tikai apmēram pusi no izdevumiem, pārējo kompensē valsts. Degvielas cenas samazināšanās, pirmkārt, ļaus samazināt valsts dotācijas, otrkārt, dos iespēju atjaunināt autobusu parku. Jau martā plānojam iegādāties divus jaunus “Mercedes” mikroautobusus, kas atbildīs visām kvalitātes prasībām. Tās ir ļoti augstas. Piemēram, jābūt noteiktam attālumam starp sēdekļiem, noteiktai temperatūrai salonā, individuālam apgaismojumam, īsi sakot, visam tam, lai pasažieri varētu justies ērti. Protams, ka reizēm ar šīm prasībām gadās problēmas, jaunas mašīnas nodrošinātu stabilitāti. Bet jāteic arī, ka ieguvumu, ko dod degvielas cenas kritums, mazina tas, ka sarūk pasažieru skaits, gadā apmēram par dažiem procentiem. Kāds atrod darbu tuvāk dzīvesvietai, cits iegādājas personisko mašīnu, vēl kāds dodas strādāt uz Angliju vai Vāciju. Tā ka braukt lētāk nekļūs.”

 

Oskars Spurdziņš, SIA “VTU Valmiera” autobusu parka valdes priekšsēdētājs: “Degvielas cenas kritums jau pagājušo gadu mums ļāva noslēgt ar labiem rezultātiem. Galvenais, ka jau no gada sākuma mums bija skaidrs finansējums, nebija strīdu ne ar Autotransporta direkciju, ne ar Satiksmes ministriju. Šogad mūsu uzņēmums iegūs desmit jaunus autobusus no Vācijas un Čehijas. Tie kursēs no Valmieras uz Rīgu un citām pilsētām. Esam priecīgi arī par diviem lietotiem autobusiem no Vācijas, kas ir labā tehniskā kārtībā, ērtāki un modernāki par mūsu vecajām mašīnām. Domājams, ka varbūt visu gadu degvielas cenas nebūs tik zemas, bet tik un tā centīsimies turpināt parka atjaunināšanu. Pasažieriem ir svarīgi braukt komfortablā autobusā, tās ir mūsu galvenās rūpes. Par biļešu cenām mēs nelemjam, tur noteicošais vārds ir Autotransporta direkcijai un pašvaldībām.”

 

Arturs Lieģis, pašvaldības SIA “Ventspils reiss” valdes priekšsēdētājs: “Degvielas izmaksas ir tikai viena – mazākā – izdevumu daļa, līdz ar to zemās degvielas cenas gala ietekme nemaz nav tik liela, kā varbūt nezinātāji iedomājas. Mēs visu laiku meklējam iespējas strādāt arvien labāk. Ļoti svarīgi arī, kā strādā darbinieki, piemēram, autobusu vadītāji, un kā novērtējam viņu labo darbu. Septiņpadsmit gadu laikā, kopš darbojas “Ventspils reiss”, mums ir jau divpadsmit “miljonāri”, pēdējiem trim goda zīmi pasniedzām vecā gada beigās. Izmantojot visas iespējas, protams, arī to, ka degviela kļūst lētāka, un pilsētā veicām reisu optimizāciju, plānveidīgi atjauninām parku. Šogad ceram, ka pilsēta pilnībā būs nodrošināta ar zemās grīdas autobusiem. Ja runājam tikai par degvielas zemo cenu, tad teikšu tā – prasīsim mazākas kompensācijas no pasūtītājiem; starppilsētu maršrutos – no valsts, pilsētas maršrutos – no pašvaldības. Domājam arī par autobusu vadītāju algu palielināšanu.”

 

Sergejs Mihailovs, SIA “Daugavpils autobusu parks” valdes loceklis: “Galvenais, ka varam drošāk justies. Mēs apkalpojam starppilsētu maršrutus uz Rīgu, Rēzekni, Ludzu, Krāslavu, Dagdu, lauku maršrutus pa vairākiem novadiem, galvenokārt Krāslavas, Ilūkstes, Daugavpils, Dagdas. Esam iegādājušies jaunas diagnostikas iekārtas, plānojam konkursa kārtībā iepirkt desmit jaunus autobusus. Ceram, ka pasažieru skaita samazināšanās dēļ nevajadzēs slēgt nevienu maršrutu. Par aizvadīto gadu varam sacīt – normāls gads.”

 

Jānis Ščerbickis, SIA “Jēkabpils autobusu parka” valdes priekšsēdētājs: “Mums šobrīd vēl grūti ko teikt, jo pilna apjoma informācija būs apkopota tuvākajā laikā. Pērn vietējiem pārvadājumiem iegādājāmies divus čehu autobusus, katrā 31 sēdvieta un 30 stāvvietas. Jādzīvo taupīgi.”

 

Uzziņa

* 2014. gadā piedzīvots viens no straujākajiem degvielas cenu kritumiem pēdējo piecu gadu laikā, cena samazinājusies arī jaunajā gadā.

* Autotransporta direkcija, samazinoties degvielas cenai ilgtermiņā, nesola lētākas biļetes; varētu būt runa par biežākiem reisiem vai jauniem maršrutiem.

* Arī Latvijas Pasažieru pārvadātāju asociācija neredz pamatojumu biļešu cenu samazinājumam.

* Pasažieru pārvadājumiem ar autobusiem reģionālajos un starppilsētu maršrutos valsts dotācijas šogad plānotas 37,47 miljonu eiro apmērā, par 1,32 miljoniem vairāk nekā pagājušajā gadā.

Pievienot komentāru

Draugiem Facebook Twitter Google+