×
Mobilā versija
+10°C
Armanda, Armands
Svētdiena, 22. aprīlis, 2018
14. februāris, 2018
Drukāt

Braukšanas instruktoriem netīk noteiktais sekmības procents (3)

EkrrānšāviņšEkrrānšāviņš

Ilustratīvs foto

Valdības noteikumi paredz, kādā veidā tiek vērtēts autoskolu instruktoru darbs. Ir ieviests instruktoru sekmības procents. Pirms uzsākt mācības, jebkurš interesants var aplūkot instruktora sekmības procentu jeb cik cilvēku pēc apmācības noliek Ceļu satiksmes drošības direkcijas (CSDD) eksāmenu. CSDD var lemt par licences atņemšanu autosskolai, ja sešu mēnešu laikā automašīnas vadīšanas eksāmenu pirmajā reizē nokārto mazāk par 50% apmācāmo personu.

Ar šādu instruktoru sekmības procenta vērtēšanas kritēriju neesot apmierināti autoskolu instruktori. LNT raidījumā “900 sekundes” instruktors Ainis ar sešu gadu darba stāžu atzina, ka šī statistika par viņiem veidojas “ļoti vienkārši un ļoti neobjektīvi”.  Ainis stāsta: “Tā uzskata visi braukšanas instruktori, jo vērtē tikai to, vai eksāmenu nokārto ar pirmo reizi vai nenokārto,” uzsver Ainis. “Pārsvarā, ja pirmajā reizē nenoliek, tad aiziet otro reizi un noliek. Nevar būt tā, ka viņš šodien braukt nemācēja, pa nakti iemācījās, un tad viņš otrā dienā nokārtoja eksāmenu.”

Tikmēr CSSD raidījumam norādīja, ka šajā sistēmā nepilnības nesaskata. Tā esot iespējams novērtēt instruktoru darba kvalitāti. “Lai būtu iespējams izslēgt no tirgus šādas vāji strādājošas autoskolas tajos gadījumos, ja šis sekmības procents ir zemāks par noteikto. Normālā autoskolā normāli apmācīts cilvēks vismaz 50% ir spējīgi nokārtot šo vadīšanas eksāmenu jau ar pirmo reizi,” tā raidījumam skaidroja CSDD pārstāvis.

CSDD mājas lapā redzama informācija, ka tomēr 60% autoskolu instruktoriem šis sekmības procenta vērtējums ir zemāks par vajadzīgajiem 50%. “Ja zems ir tikai šis sekmības procents, tad CSDD vienkārši informē autoskolu par šo faktu un lūdz veikt korekcijas, lai tomēr šo sekmību uzlabotu. Tikai šī sekmības procenta dēļ CSDD jau ilgus gadus nevienai autoskolai licenci nav atņēmusi,”   norādīja CSDD. Sekmības procenta dēļ vien licenci neesot zaudējis arī neviens instruktors.

 
Plašāk pievienotajā video.

Pievienot komentāru

Komentāri (3)

  1. Te butu darbs Aizliegtajam panemienam, lai redzetu, cik pofigiski tie instruktori attiecas pret saviem pienakumiem. Jo atskaites jau visi smuki.
    Tapat ka CSDD nav par matu labaki. Tie it ka bargi kontrole vai kursos ir apmacamie un bargi versas pret tiem, kas izlaiz, bet totali uzsplauj tam, ko maca, kada veida un kvalitate un cik no ta ir jegas.
    Piem. tajos pasos “E” kategorijas kursos par temu, par konkretam piekabes ipatnibam nestastija praktiski neko, radija tikai kkaut kadus klipinus, ka berniem, bet stundas bija jaatsez. Piekabi daba, pat bildes, tos savienojumus, uc ipatnibas pat neparadija. Tikai brauksana burbinoss instruktors ar pirkstu pabakstija kur kas jasavieno un viss.
    Prieks tam nav vajadzigi kursi menesiem. Ta ir konkreta izspiesana, naudas nokasana, nevajadzigu piespiedu stundu atmazgasana.
    Kkas lidzigs ar to kodu, kas japarliek katrus 5 gadus, jamaksa nauda, jatere laiks. Nu ko no ta iegust? Praktiski gandriz neko. Katra zina vairak par 1 dienu, un attiecigi zemaku samaksu to varetu izstastit.

  2. Tiesi instruktoru katastrofiski pafigiska, vai pat totali neprofesionala attieksme rada tadu nejegu pulus uz ielam, ka reali braukt starp tadiem ir konkretas problemas.
    Kapec tiesi instruktori? Jo tiek pielautas tadas principialas aplamibas, kuras, ja butu macits ka vajag, nekad netiktu pielautas.
    Pasam konkreti braucot uz Bauskas pusi gar CSDD, no Antenas ielas gandriz virsu uzdrazas macibu auto. Instruktoram tas liekas normali?
    Toties lai butu par instruktoru, nepietiek ar milzigu stazu un pieredzi, ka pat tadus instruktorus var macit, bet jaiemaksa pamatiga nodeva, tfu, jaiziet kursi CSDD, lai tas atlautu macit. Lidz ar to ne jau tie prasmigakie tiek pie apmacisanas… Tadi kursus pabeigusie sanem par stundam un gul blakus apmacamajam un tiem vienalga ko tas iemacisies, jo praktiski neko nemaca.
    Ari uz ” E ” kategoriju seviski 1 “frukts” ir ipasi nekaunigs, kurs vispar pat neizstasta ka jabrauc atpakalgaita ar to piekabi, tikai tausta datoru un kko burksk, kas slikti.

    • Tas ir absurds, ka, ka nesen tika reklameta kada 3 gadus pabraukajusies meitenite, kura nolikusi tos instruktoru kursus, nupat macis ka pa istam jabrauc, kad uz 99 % skaidrs, ko tada var iemacit.
      Toties, ka agrak, kad pietika ar normalu stazu, lai apmacitu, tagad obligati jaiziet nodevas atmaksasanas kursi, lai CSDD piepelnitos.
      Lidz ar to pareja no konkretam, pie formalam zinasanam un likumsakariga totala kvalitates zaudesana.
      Jo projamredzam, ka nesen beigusie jaunusli, pat braucot kopa ar attiecigu instruktoru, lai pagrieztu ar mazmasiniti pa labi, vispirms, nez kapec ????? panem gandriz blakus josla pa kreisi…, un tad ar nez kadu likumu nogriezas. Kas tas par citus satiksmes dalibniekus apdraudosu kretinisku stilu, kurs ar sapratu neapgrutinatais to iemacija, jeb nenoversa jau sakne, macibas?
      To pasu var teikt par daudziem lidzigiem apstakliem

Draugiem Facebook Twitter Google+