Lētākais interneta piedāvājums – auto audio sistēma ar “zilzoba” funkcijām (ražotājs gan nezināms). Tikai 23 eiro.
Lētākais interneta piedāvājums – auto audio sistēma ar “zilzoba” funkcijām (ražotājs gan nezināms). Tikai 23 eiro.
Publicitātes foto

Mainām auto “rādžiņu”. Ieguvumi. Riski 0

Pirmo rakstu par iespējamām tālruņa lietošanas brīvroku sistēmām (“LA” 15.12.2015.) beidzu tā: “Lētāk nekā šie dārgie papildu skaļruņi, tikai mazliet dārgāk par ne sevišķi ērtajām austiņām un diezgan žēlīgi skanošajām “handsfree” piebūvēm ir nopērkama jauna mūsdienīga auto skaņas ierīce (par magnetolām tās jau vairs nesaucam – mūzikas avoti nu citi). Izmetiet veco “rādžiņu”. Skaļruņi paliks auto ražotāja iebūvētie – vecie, labie, jaudīgie. Īsts stereo.”

Reklāma
Reklāma
Krievijā valda histērija: izbojāta Putina inaugurācija
Viedoklis
Krista Draveniece: Puikam norauj bikses, meitai neļauj pačurāt. Kādi briesmoņi strādā mūsu bērnudārzos? 115
TV24
Vai rudenī tiks palielinātas pensijas? Saeimas deputāts par plānotajām izmaiņām pensiju aprēķinā
Lasīt citas ziņas

Vispirms mazs ieskats auto audio sistēmu vēsturē. Pirms pusgadsimta, kad paši auto jau brauca visai līdzīgi tiem, kurus lietojam šodien, apskaņošana bija patiešām sena. Ne jau skaņas kvalitātē – lielos un smagos limuzīnos jau tolaik varēja iebūvēt visai labu akustiku. Bet skaņas avotu nebija. PSRS teritorijā tikai AM (amplitūdas modulācija) radio. Bez stereo iespējām. Ar diezgan nestabilu un atmosfēras trokšņu bojātu kvalitāti. Ar niecīgu raidītāju skaitu. Vidējo viļņu (MW) vienā galā viena “Rīga”, otrā – otra, pa vidu padomju “Majak”. Garajos viļņos reizēm izdevās noķert kaut ko no Polijas vai Vācijas. Septiņdesmitajos gados parādījās brīnums – kasešu atskaņotāji. Astoņdesmito vidus deva kompaktdisku atskaņotājus (atkal jāsaka – ne jau padomju teritorijai). Vēl pēc 10 gadiem (jau brīvi) iepazinām datorus un mobilos telefonus – lielus, smagus, lēnus. Internets – kas tas tāds?

Tātad auto skaņas un sakaru ierīcei – tādai, kādu pazīstam šodien; tādai, kādu vēlamies, faktiski ir tikai pusaudža vecums. Gadiņi 15. Bet kā šis tīnis attīstās un aug! 2015. gada jaunajos auto (visos – gan lielos un ļoti dārgos, gan mazos un relatīvi lētos) ir funkcijas un iespējas, kādu nebija pavisam, šķiet, nesen. Mans ikdienas auto (“Nissan Qashqai” 2008.) šo to no mūsdienām jau māk (telefons “rādžiņam” bez vadiem pieslēdzas), bet no mazās klases “Gada auto 2016” uzvarētāja “Hyundai i20” šajā jomā atpaliek bezcerīgi.

CITI ŠOBRĪD LASA

Ko darīt? Auto mainīt? Tūkstošus tērēt, lai kustībā sarunātos lojāli un mūziku no bezgalīgajiem tīmekļa krājumiem baudītu? Muļķības. Nezinīša murgi. Skatāmies, kā nomainīt audiosistēmas centrālo bloku.

Dārgi? Jau pirmais veikala plaukts (ne lētākais veikals “Elkor”) šokē. Lētākais piedāvājums, kura funkcijās ir viss vajadzīgais (bezvadu saikne ar telefonu, turklāt ne tikai sarunām, bet arī mūzikas straumēšanai derīgs) – nedaudz virs 60 eiro. Turklāt ar firmas zīmi, kura komentārus neprasa (“Philips”), ar oficiāla izplatītāja garantiju. Gribat vēl skaļāku vārdu? Plus vēl 20 eiro, un dabūsiet “Pioneer”. Var vēl lētāk. Tad jāpērk internetā. Mūsu pašu Rīgas veikalos (tad atkrīt bažas par transkontinentālām norēķinu un piegādes problēmām, rodas iespēja pēc norādītās adreses pašam aizbraukt un preci aptaustīt) tā varēsiet iegādes cenu pazemināt zem 50. Vai pie globālajiem monstriem. Tādiem kā amazon.com (pārbaudīts un uzticams), piemēram. Tur būs vēl nedaudz lētāk. Ja sadūšosieties preci pasūtīt Ķīnā (www.aliexpress.com), visas kārotās bezvadu komunikācijas iespējas var iegūt pat par 23 eiro (piegādi sola bez maksas, būtiski nodokļi šādam lētam pirkumam, šķiet, nav gaidāmi).

Vārdu sakot – visas šīs gandrīz fantastiskās cenas un atlaides liecina, ka pat ļoti labas audiosistēmas mūsdienu elektronikas pasaulē vairs nebūt nav kaut kas sarežģīts un dārgs. Gluži otrādi – ietilpināt milzīgajā (salīdzinot ar viedtālruni, piemēram) standarta auto ligzdā visas jūsu vajadzības šodien ir elementārs uzdevums. Vienkāršs, tādēļ lēts. Nepārprotama pārprodukcija – tādēļ vēl lētāks. Atliek izvēlēties.

Vispirms – izmērs. Vieta, kuru konstruktors panelī atvēlējis, var būt divēja. Saukta par 1DIN vai 2 DIN. Pirmā ir 5 cm augsta, otrā 10. Platums viens. Ja jūsu auto ir 1DIN vieta, 2DIN aparāts jums nederēs. Otrādi var. Zem jaunā radio paliks brīva vieta, jauns plauktiņš. Tad būtiskākais. Mūsu meklējumu prioritāte ir telefona un audiosistēmas bezvadu sasaiste. Tātad “zilzobs” – “Bluetooth”. Daži ražotāji (“Pioneer”, “Philips”, “Sony”) burtus BT liek modeļa kodā. Ir izstrādājumi, uz kuru iesaiņojuma šis apzīmējums kopā ar zilo zobu simbolu redzams pats pirmais. Ir interneta firmas, kuras saviem piedāvājumiem pievieno specifikācijas tabulas, kur BT atķeksēts kā esošs. Vai svītrots. Ir klātienes veikali, kuros labi, laipni, kvalificēti pārdevēji. Un diemžēl ir arī citādi. Trūcīga informācija, slikti konsultanti. Drošāk no šādas preces atteikties. Vai arī studēt tās izcelsmi un īpašības tajā pašā “Mātē Guglē”.

Reklāma
Reklāma

Atrodi sev vajadzīgo! Neņem lieku! Joprojām ir aparāti ar disku atskaņotājiem, kas aizņem vietu un paaugstina cenu. Vai tev vēl ir kompaktdiski? Ja arī ir – visu to saturu bez skaņas kvalitātes zaudējuma tagad iespējams ietilpināt vienā labā USB spraudnī. Nopirki? Kas uzstādīs? Ja runa ir par astoņus un vairāk gadus veciem auto (galvenā šādas pārbūves mērķauditorija; turklāt Latvijā tie visizplatītākie) un saimniekiem, kuriem ir kaut cik ciešamas amatnieka iemaņas – tiksi galā pats. Sarežģītākā var izrādīties nevis jaunā aparāta iemontēšana, bet vecā izņemšana. Nestreb karstu, nelauz! Izpēti, ja montāžas loģiku nesaproti, nāksies prasīt padomu. Meistariem, kuri atrodami tavā tuvākajā apkārtnē vai interneta izziņās. Starp citu – par savu “Qashqai” domājot, pajautāju tai pašai “Guglei” – remove Nissan Qashqai audio. Un saņēmu nevis grūtāk saprotamus priekšrakstus, bet videofilmiņu par pareizu šī darbiņa veikšanu.

Profesionāļu palīdzība gandrīz noteikti būs vajadzīga, ja nolemsiet “apgreidot” jaunāku auto, kura audio­bloks saistīts ar citiem informatīviem vai vadības blociņiem (instrumentu panelī vai uz stūres).

LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.