Foto – Eduards Kapša

JVLMA simfoniskā orķestris sezonas noslēgs ar koncertiem Aucē un Rīgā 0

Aprīļa beigās Jāzepa Vītola Latvijas Mūzikas akadēmijas /JVLMA/ simfoniskais orķestris un tā mākslinieciskais vadītājs Kaspars Ādamsons, visus mūzikas mīļotājus aicina uz diviem simfoniskās mūzikas koncertiem Aucē un Rīgā.

Reklāma
Reklāma
Kokteilis
FOTO. Mākslīgais intelekts nosauc 10 pasaules pievilcīgākos vīriešus. Starp tiem – pretrunīgi vērtēts Latvijas politiķis
Kokteilis
“Citreiz pirms koncerta nepieciešams atgādināt ētiku un pieklājības etiķeti” – Madara Raabe vīlusies par koncertā Siguldā pieredzēto
Veselam
Zinātnieki atklājuši iemeslu, kas varētu izskaidrot gados jaunu cilvēku biežo saslimstību ar vēzi 57
Lasīt citas ziņas

Pirmais koncerts “Plecu pie pleca” notiks 26. aprīlī plkst. 18.00 Auces Kultūras namā, kur, pateicoties Valsts kultūrkapitāla fonda atbalstam, JVLMA simfoniskā orķestra mūziķi plecu pie pleca uzstāsies kopā ar Auces un Dobeles mūzikas skolu audzēkņiem, solists Mārtiņš Turss /čells/. Dienu vēlāk, 27. aprīlī, plkst. 17.00 Mūzikas akadēmijas Lielajā zālē izskanēs JVLMA simfoniskā orķestra sezonas noslēguma koncerts “1+1+1”, solists Marks Viļenskis /čells/.

Vienojošais abos koncertos būs krievu klasiskās mūzikas pērles – Pirmais Šostakoviča čellkoncerts, Pirmā Prokofjeva simfonija un Čaikovska uvertīra “Romeo un Džuljeta”, kas simbolizē pirmās mīlestības jūsmu. Tādēļ arī koncerta nosaukums Rīgā “1+1+1”, tā akcentējot izvēlēto programmu. Sergeja Prokofjeva Pirmā “Klasiskā” simfonija ir 20. gadsimta neoklasicisma mūzikas paraugs, kas komponēta pēc labākajām Vīnes klasiķu tradīcijām. Īpaši izteiksmīga ir simfonijas trešā daļa – gavote, līksma un enerģijas pārpilna. Dmitrija Šostakoviča koncerts čellam un orķestrim radies kā draudzības apliecinājums savam laikabiedram un talantīgajam atskaņotājmāksliniekam Mstislavam Rostropovičam. Mūzika apvieno ekspresīvu izteiksmīgumu ar formālu perfekcionismu un romantisku dedzību ar klasisku balansu. Par pirmās mīlestības jūsmu signalizē Pētera Čaikovska Fantāzija-uvertīra “Romeo un Džuljeta”, kas tapusi pēc viena no slavenākā un dramatiskākā Viljama Šekspīra stāsta motīviem. Vairākas reizes pārstrādāta un uzlabota, mūsdienās tā ir kļuvusi par vienu no pazīstamākajiem un iemīļotākajiem krievu simfoniskās mūzikas paraugiem.

CITI ŠOBRĪD LASA

Savukārt koncerts Aucē būs jau otrais notikums brīnišķīgai iecerei – koncertprojektam “Plecu pie pleca”, kas sevi spoži apliecināja marta sākumā sadarbībā ar Ogres, Salaspils, Ikšķiles un Lielvārdes Mūzikas skolu audzēkņiem. Tā mērķis ir iepazīstināt skolēnus ar simfoniskā orķestra radošo pasauli, iegūstot praktisku un māksliniecisku pieredzi muzicēšanai kolektīvā. Tādēļ 26. aprīļa koncertprogrammā Mūzikas akadēmijas studentiem pievienosies arī paši jaunākie mūziķi – Auces un Dobeles mūzikas skolu audzēkņi, ar kuriem kopā JVLMA simfoniskais orķestris atskaņos Eduarda Grīga “Kalnu karaļa alā” un “Rīts” no mūzikas Herika Ibsena lugai “Pērs Gints”.

Sezonas noslēguma koncerts būs īpaši nozīmīgs diriģentam Kasparam Ādamsonam, kuram aprīlī apritēs viens gads JVLMA simfoniskā orķestra mākslinieciskā vadītāja lomā. Paralēli lektora pienākumiem JVLMA Kordiriģēšanas katedrā, Kaspars ir LKA jauktā kora “Sōla” un Rīgas mūzikas skolu apvienotā simfoniskā orķestra mākslinieciskais vadītājs, Limbažu koru apriņķa virsdiriģents, kā arī XXV un XXVI Vispārējo latviešu dziesmu un deju svētku virsdiriģents.

LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.