Veikals “Maxima”
Veikals “Maxima”
Foto – LETA

“Būs zagt!” jeb morāle veikalā 5

Veikalu tīkla “Maxima” vārds ir locīts dažādos leņķos – gan saistībā ar traģēdiju Zolitūdē, gan tā vadības vienaldzīgo attieksmi pret darbinieku vajadzībām, gan pamatīgo peļņu. Taču karstajā 28. jūlija pēcpusdienā šajā veikalā saņēmu morālu mācību no veikala kasiera mācekles ar nepārprotamu zemtekstu: “Tev būs zagt!”

Reklāma
Reklāma
Kokteilis
Mākslīgais intelekts nosauc 5 sieviešu un 5 vīriešu vārdus, kas nes laimi to īpašniekiem 30
Notriektā tautumeita 7
Veselam
Zinātnieki atklājuši iemeslu, kas varētu izskaidrot gados jaunu cilvēku biežo saslimstību ar vēzi 57
Lasīt citas ziņas

Apgalvojums šķiet dīvains, jo personas, kas cenšas preces iznest, par tām nesamaksājot, parasti savāc apsargs. Šoreiz notika kas cits. 28. jūlijā pēc plkst. 18.00 Āgenskalna “Maxima” Nometņu ielā stāvēju rindā pie kases ar tumšās ciabatas kukulīti un bibliotekāres ienākumiem atbilstošu siera kanci grozā. Pircējus apkalpoja mācekle, tomēr rinda kustējās raiti un drīz arī mana naudiņa bija pārceļojusi kasē, bet maize un siers – kases viņā pusē.

Pārbaudīju izdoto naudu un čeku. Izrādījās, ka ņiprā tumšmate bija apkrāpusi pati sevi – čekā bija norādīta mazās ciabatas cena, kaut gan biju pirkusi lielo, attiecīgi meitene bija izdevusi arī atlikumu. Kad pievērsu uzmanību šai kļūmei un jautāju, vai tomēr nav jāpiemaksā, viņa aizgāja konsultēties ar kādu pieredzējušāku kolēģi, kura acīmredzot tomēr pateica, ka no lielas ciabatas nekā nevar iztaisīt mazu un pircējam, t. i., man, ir jāpiemaksā.

CITI ŠOBRĪD LASA

Kasiera mācekle atgriezās savā vietā un neapmierināti sacīja: “Ja jūs nebūtu neko teikusi, viss būtu kārtībā…” Es apstulbu. Kas tad būtu kārtībā? Ja neko nebūtu teikusi un aizietu mājās ar lielo ciabatu, samaksājusi par to kā par mazo, tad, raugoties gan no kristīgās ētikas, gan valstī joprojām spēkā esošu normatīvu aktu skatpunkta, tā būtu zādzība. Kad meitenei par to atgādināju, viņa asi atcirta, ka es tieši tagad esot apzagusi viņu, jo viņai būšot no savas kabatas jāmaksā par mazo ciabatu, kuras cena bija kļūdaini norādīta čekā…

Rodas jautājums, kurp iet valsts, kurā pat kasieru mācekļi lielveikalā uzskata zādzību par normālu parādību, lai tikai nebūtu jālabo savas kļūdas. Jautājums rodas arī par kases aparātu tehniskajām iespējām un mācekļu apmācību – vai tiešām tiem neparāda, kā labot šādas kļūdas, vai arī negrib to darīt, jo vieglāk atvilkt no algas? Taču vispirms šāda attieksme tomēr dzimst cilvēkā pašā un liecina par viņa ļoti “stiepjamu” sirdsapziņu.

Lielas lietas dzimst no sīkumiem. Šodien neredzam kasiera vai pārdevēja “pārskaitīšanos” veikalā un neko nesakām, jo tā ir ērti, dažkārt arī izdevīgi. Rīt neredzēsim un jau neredzam, kā pat ar valsts ierēdņu atbalstu tiek izzagta mūsu valsts. Jo tā ir ērti. Tikai ko iesākt tiem, kuri vēlas palikt uzticīgi senajam Dieva dotajam likumam “Tev NEBŪS zagt?”

Stella Jurgena Rīgā

Piebilde.


Kā šo situāciju vērtē uzņēmums “Maxima”? Nosūtīju S. Jurgenas vēstuli “Maxima” komunikācijas vadītājam Jānim Beserim. Viņš pateicas pircējai par informāciju un godīgo attieksmi un atvainojas par sagādātajām neērtībām. “Gadījumos, kad tiek neprecīzi izdots naudas atlikums, kasierim ir iespēja pirkumu anulēt un veikt kļūdas labojumu. Pirms darba sākšanas kasieri iziet visas nepieciešamās apmācības,” uzsver J. Beseris. Viņš sola, ka šis gadījums tiks pārrunāts ar veikala vadību un konkrēto darbinieku, un “atgādināsim par rīcību gadījumos, ja ir jāveic korekcijas jau izdarītā pirkumā, kā arī nepieciešamības gadījumā organizēsim papildu apmācības”.

LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.