Foto – LETA

Būtiskākais avāriju iemesls ir ātruma pārsniegšana 0

Būtiskākais ceļu satiksmes negadījumu un avāriju iemesls ir atļautā braukšanas ātruma pārsniegšana, intervijā aģentūrai BNS atzina Valsts policijas Prevencijas pārvaldes priekšniece Vineta Mistre.

Reklāma
Reklāma
Kokteilis
Mākslīgais intelekts nosauc 5 vārdu īpašniekus, kuri kā magnēti pievelk pretējā dzimuma pārstāvjus
Kokteilis
Septiņi seni vārdi, kurus nevajadzētu dot meitenēm
Kokteilis
“Man ir lauzta kāja un deguns, pārsista piere, pamatīgs smadzeņu satricinājums…” Horens Stalbe Dobelē nežēlīgi piekauts 191
Lasīt citas ziņas

Viņa norādīja, ka pārsniegta braukšanas ātruma dēļ notiek apmēram 40% negadījumu. “Te ir runa gan par ātrumu apdzīšanas manevru laikā, gan ātruma pārsniegšanu taisnā posmā, gan neatbilstoša ātruma izvēli, nepietiekami izvērtējot ceļa stāvokli,” viņa sacīja un piebilda, ka tieši ātrums ir galvenais ceļu satiksmes negadījumu faktors.

Otrs visvairāk izplatītais būtisks iemesls dažādiem negadījumiem ir nepietiekami redzamo un neuzmanīgo gājēju pārvietošanās gar neapgaismotām brauktuvēm. “Statistika rāda, ka apmēram viena trešdaļa jeb 30% satiksmes negadījumos iesaistīto bojāgājušo ir gājēji. Tā ir būtiska problēma, kurai ir jārod risinājums,” viņa teica.

CITI ŠOBRĪD LASA

Policijas pārstāve pastāstīja, ka nereti negadījuma izraisīšanā ir vainojami gājēji, kuri pārvietojušies bez atstarotājiem, gājuši pa ceļa nepareizo pusi vai pat bijuši alkohola reibumā.

Tā ir problēma, ka mūsu valstī ne visur ir apgaismoti ceļi, ka gājēji ne vienmēr izmanto atstarotājus, šķērso ceļu neatļautās vietās, iet pa ceļa nepareizo pusi, kā arī grēko, atrazdamies uz ceļa reibumā. Pēdējo divu gadu statistika liecina, ka bojā iet gājēji, kuri ir vienkārši reibumā gulējuši uz ceļa.

Lai gan gājēju sodu sistēma pēdējo gadu laikā ir pilnveidota un nu viņiem par šādu pārkāpumu var piemērot brīdinājumu vai pat naudas sodu, pēc Mistres domām, šo problēmu ar sodiem vien neizdosies atrisināt. Tā vietā lielāks darbs jāpievērš prevencijai, izskaidrojot, ka ir jālieto atstarotāji. “Pamazām šī situācija uzlabojas. Tomēr [..] lielā daļā gadījumu gājēji uz ceļa ir vecāka gadagājuma cilvēki. Viņu ieradumus mainīt ir visgrūtāk,” pavēstīja policijas pārstāve.

Atlikušie 30% negadījumu, pēc Mistres teiktā, ir saistīti ar vairāku bīstamu faktoru sakritībām, kur braukšana reibumā bijis tikai viens no iemesliem. “Paralēli braukšanai reibumā noteikti ir arī citi iemesli, piemēram, ātruma pārsniegšana, luksofora signāla neievērošana un tamlīdzīgi pārkāpumi,” viņa sacīja.

Saskaņā ar Ceļu satiksmes drošības direkcijas datiem pērn Latvijā reģistrēti 34 379 satiksmes negadījumi, kas ir par 2,3% mazāk nekā 2011.gadā.

LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.