Būtiski pieaudzis cietušo velobraucēju skaits 0

Pēdējos divos mēnešos būtiski pieaudzis cietušo velobraucēju skaits. Gadu iepriekš ziemas mēnešos nebija neviena bojā gājuša velosipēdista, bet šosezon – no 2011.gada 1.decembra līdz vakardienai – jau pieci bojā gājuši riteņbraucēji.

Reklāma
Reklāma
Krievija identificē divas “smirdīgas” valstis, kas būtu tās nākamais mērķis
Kokteilis
Personības tests: jūsu dzimšanas mēneša zieds atklāj par jums vairāk, nekā spējat iedomāties 17
“Kā krāpnieks zināja, ka neesmu izņēmusi paciņu?” Lasītāja atmasko neīsto “Latvijas Pastu” 1
Lasīt citas ziņas

Valsts policijas (VP) preses pārstāve Lita Juberte aģentūru LETA informēja, ka šajos pēdējos mēnešos arī par 25% pieaudzis ceļu satiksmes negadījumu skaits, kuros iesaistīti velosipēdisti, un par 30,7% audzis arī ievainoto velosipēdistu skaits.

Februārī vien negadījumos jau ir divi bojā gājuši velosipēdisti. 13.februārī Preiļu pagastā ap plkst.19.40 uz autoceļa Viļāni-Preiļi-Špoģi tika notriekts 1978.gadā dzimis velosipēdists, kurš notikuma vietā gāja bojā. Autovadītājs pēc negadījuma notikuma vietu atstāja. Vēl viens velobraucējs gāja boja 7.februārī ap plkst.18.50 Balvu novada Kubulu pagastā uz autoceļa Balvi-Kuprava, kad automašīna uzbrauca pretī braucošam velosipēdam, kurš bija iebraucis pretējā braucamās daļas pusē. Negadījuma vietā 1975.gadā dzimušais velosipēdists gāja bojā.

CITI ŠOBRĪD LASA

Ziemas laika apstākļos velobraucēju ir mazāk, taču drošības prasības ir striktākas un iespējamība iekļūt ceļu satiksmes negadījumā ir lielāka. Kā biežākos iemeslus ceļu satiksmes negadījumiem, kuros iesaistīti velobraucēji, VP Prevencijas pārvaldes Metodiskās vadības nodaļas priekšnieks Andris Pāže min neuzmanību jeb manevru veikšanu, nepārliecinoties par satiksmes drošību, tāpat arī drošības prasību neievērošanu attiecībā uz diennakts tumšo laiku, pārvietošanos pa nepareizo brauktuves pusi un alkohola reibumu.

Savukārt SIA “Velokurjers” direktors Oļegs Stoļarovs-Zariņš, kurš pats ir ilggadējs velobraucējs gan vasaras, gan ziemas apstākļos, norāda, ka, ievērojot drošības noteikumus, velosipēdistu ceļu satiksmes negadījumu risku iespējams būtiski samazināt. “Pirmkārt, tāpat kā automašīnu, arī velosipēdu ziemas laikā vajadzētu aprīkot ar ziemas riepām, taču, ja to nevar nodrošināt, braukšanai piemērotas ir arī tās riepas, kas vasaras laikā paredzētas braukšanai pa smiltīm. Otrkārt, lai izvairītos no slīdēšanas, no riepām vajadzētu izlaist nedaudz gaisa – divu atmosfēru vietā atstāt vienu, līdz ar to slīd mazāk,” padomus dod Stoļarovs-Zariņš.

Pēdējā laikā velosipēds kļūst par arvien populārāku pārvietošanās līdzekli, ko nu jau var dēvēt arī par vissezonas braucamrīku – brauc visi, visur un jebkādos apstākļos. Palielinoties satiksmes dalībnieku skaitam ne tikai vasaras, bet arī ziemas periodā, pieaug arī iespējamie ceļu satiksmes negadījumu riski. Velobraucēji, tāpat kā gājēji, ir mazāk aizsargātie satiksmes dalībnieki, tāpēc ļoti svarīga ir drošības noteikumu ievērošana un uzmanība uz ceļa, īpaši turpinoties sniegotajam, slidenajam un tumšajam laikam, norāda policija.

Stoļarovs-Zariņš māca braukt uzmanīgi, bet droši. Viņš aicina atcerēties, ka, pārvietojoties ar velosipēdu ziemas apstākļos, bremzēšana ir apgrūtināta, nekad nevajadzētu bremzēt ar priekšējām bremzēm, vienmēr – ar aizmugurējām.

Jebkurā brīdī velosipēdistam jābūt gatavam nolēkt no sava braucamrīka, līdz ar to nedrīkst braukt ātri. Ja kaut kas pārvadājams, svaru vajadzētu likt uz bagāžnieka, nevis uz muguras, piemēram, mugursomā. Ja braukšana notiek diennakts tumšajā laikā, ļoti svarīgi braukt ar mirgojošajiem lukturīšiem, kas arī sliktas redzamības laika apstākļos ļauj pamanīt velosipēdistu, noteikti jālieto arī gaismu atstarojošas vestes un jāievēro pārējais, kas noteikts Ceļu satiksmes noteikumos.

Reklāma
Reklāma

VP aicina gan autovadītājus, gan velosipēdistus būt atbildīgiem un uzmanīgiem, ievērot Ceļu satiksmes noteikumus un par negadījumiem nekavējoties ziņot policijai, nekādā gadījumā neatstājot notikuma vietu.

Pagājušajā ziemas sezonā – laikā no 1.decembra līdz 14.februārim – par dažādiem ceļu satiksmes noteikumiem tika noformēti 488 administratīvā pārkāpuma protokoli, bet šajā sezonā – 958. Par braukšanu reibumā pērnziem divarpus mēnešos sodīti 164 velosipēdisti, bet šoziem – jau 388.

Pērn divarpus mēnešos reģistrēti vien 12 negadījumi, kuros bija iesaistīti riteņbraucēji, bet šoziem – 48. Pagājušajā ziemā minētajā laika periodā uz ceļiem traumas guva astoņi velosipēdisti, bet šogad – 31.

Policija atgādina, ka velosipēdam diennakts tumšajā laikā ir jābūt speciāli aprīkotam. Ceļu satiksmes noteikumu 223.punktā noteikts, ka, braucot diennakts tumšajā laikā vai nepietiekamas redzamības apstākļos, velosipēdam abos sānos (riteņos) jābūt aprīkotam ar diviem oranžiem (dzelteniem) gaismas atstarotājiem, kā arī priekšpusē jādeg baltas gaismas lukturim, bet aizmugurē – sarkanas gaismas lukturim. Ja lukturu nav vai tie nedarbojas, velosipēdam priekšpusē jābūt aprīkotam ar baltu atstarotāju, bet aizmugurē – ar sarkanu atstarotāju.

Par šo noteikumu neievērošanu iespējams saukt pie atbildības pēc Latvijas Administratīvo pārkāpumu kodeksa 149.21.panta par velosipēdu un mopēdu vadītājiem noteikto papildu prasību pārkāpšanu, izsakot brīdinājumu vai uzliekot naudas sodu transportlīdzekļa vadītājam no pieciem līdz 20 latiem.

LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.