Māris Gorodcovs.
Māris Gorodcovs.
Foto: LETA

CAA: “Germanwings” gadījums liks domāt, kā pasargāt pasažierus 0

Ja apstiprināsies, ka aviokompānijas “Germanwings” pasažieru lidmašīnas otrais pilots apzināti nogāzis lidmašīnu ar 150 cilvēkiem, tas mainīs aviācijas nozari visā pasaulē, aģentūrai LETA atzina Civilās aviācijas aģentūras (CAA) direktors Māris Gorodcovs.

Reklāma
Reklāma
Kokteilis
Mākslīgais intelekts nosauc 5 sieviešu un 5 vīriešu vārdus, kas nes laimi to īpašniekiem 30
Mistika: pie Ukrainas robežas atvēries milzīgs krāteris, ko dēvē par “portālu uz pazemes pasauli” 32
Veselam
Zinātnieki atklājuši iemeslu, kas varētu izskaidrot gados jaunu cilvēku biežo saslimstību ar vēzi
Lasīt citas ziņas

Viņš skaidro, ka situācija ir mainījusies, un tagad būs jādomā, kā pasargāt abas puses – ne tikai lidmašīnas apkalpotājus no pasažieriem, bet arī otrādi. CAA Latvijas pārvadātājiem šodien esot nosūtījuši rekomendācijas situācijās, kad otrs pilots pamet savu vietu, – drošības pēc kabīnē ieteikts nodrošināt stjuarta klātbūtni. Tas būšot lietderīgi arī situācijās, ja pilotam rodas veselības problēmas. Viņš prognozē, ka sekos ātra reakcija arī no Eiropas Savienības drošības aģentūras, lai šādas situācijas neatkārtotos.

Kā skaidro Gorodcovs, visās lidsabiedrībās kārtības procedūras pilotiem ir noteiktas līdzīgas. Lai lidojuma laikā durvis uz pilotu kabīni no ārpuses nevarētu atvērt, tās ir aprīkotas ar speciālu atslēgu. Lielākajās lidmašīnās pie pilotu durvīm ārpusē vēl esot novietotas videokameras, lai piloti varētu sekot līdzi pie durvīm notiekošajam. Viņš gan norāda, ka ārpusē durvīm ir kodu atslēga, lai stjuarti vajadzības gadījumā tās varētu atvērt. Vienlaikus Gorodcovs norāda, ka durvis pēc koda ievadīšanas atvērsies tikai tad, ja tās no iekšpuses netiks bloķētas. Līdz ar to “Germanwings” situācija izskatoties pēc gadījuma, kur pilots ar apzinātu rīcību nav ielaidis kabīnē ne stjuartus, ne pilotu.

CITI ŠOBRĪD LASA

Bloķēt durvis varot no piecām līdz 20 minūtēm – tas esot atkarīgs no lidmašīnas modeļa, taču arī pēc šī laika beigšanās no pilota kabīnes iespējams durvis ar apzinātu rīcību bloķēt atkārtoti.

Tāpat CAA vadītājs atzīst, ka lidojumos tas nav nekas ārkārtējs, ja kāds pilots pamet kabīni.

Latvijas nacionālās lidsabiedrības “airBaltic” korporatīvo komunikāciju viceprezidents Jānis Vanags norādīja, ka, tā kā lidojumu drošība ir “airBaltic” prioritāte, tad uzņēmums patlaban rūpīgi iepazīstas ar sistēmu, kas bija “Germanwings” lidmašīnā, lai piloti varētu iekļūt kabīnē. “Tas ir būtiski, lai izvērtētu nepieciešamību pēc papildu drošības pasākumiem, kurus esam gatavi ieviest jau tuvākajā laikā, ja tas būs vajadzīgs. Par papildu pasākumiem informēsim atsevišķi,” uzsvēra uzņēmumā.

Kā ziņots, Francijas prokurori ceturtdien pavēstīja, ka Alpos avarējušās Vācijas zemo cenu lidsabiedrības “Germanwings” lidmašīnas otrais pilots apzināti nogāzis lidmašīnu.

Kā pavēstīja Marseļas prokurors Briss Robins, otrais pilots apzināti sācis nolaišanās procesu, kad viens pats atradies kabīnē, un nav ielaidis tajā izgājušo kapteini.

Otrā pilota “nodoms bija iznīcināt lidmašīnu”, preses konferencē paziņoja Robins. Nospiežot pogu, “viņš sāka lidmašīnas nolaišanos”.

Pēc Robina teiktā, pilotu kabīnē bijis “absolūts klusums”, kad apkalpe centās tajā iekļūt, un otrais pilots bijis pie apziņas līdz lidmašīnas nogāšanās brīdim. “Viņš elpoja normāli. Viņš neizteica ne vārda.”

Reklāma
Reklāma

Kā ziņots, otrdien Alpos nogāzās “Germanwings” lidmašīna “Airbus 320”, kas atradās ceļā no Barselonas uz Diseldorfu. Katastrofā gāja bojā 150 cilvēki.

LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.