Foto – LETA

Bērnu slimnīcas vadītāja: Pacienta māte nevēlējās gaidīt rindā 20

Bērnu klīniskās universitātes slimnīcas (BKUS) valdes priekšsēdētāja Anda Čakša ir iepazinusies ar situāciju, ko atspoguļo P. Apinis.

Reklāma
Reklāma
Veselam
8 veidi, kā bērnu izaudzināt par potenciālo psihoterapeita pacientu 13
Jau rīt Krievijas raķetes var lidot uz jebkuru valsti. Zelenskis par iespējamiem draudiem Eiropai
Kokteilis
FOTO. Ieva Brante demonstrē lielisku veidu, kā parādīt krāpniekiem viņu īsto vietu
Lasīt citas ziņas

A. Čakša: “Diemžēl Apiņa kunga rakstā ir daudz emociju, starp kurām pazūd fakti par to, kas notiek slimnīcas neatliekamās palīdzības nodaļā. Slimnīcā ir izveidota sistēma, kur par šādiem gadījumiem tiek ziņots. Regulāri analizējam dažādas situācijas, lai neatkārtotu kļūdas.

Konkrētajā gadījumā puisēnam bija nepieciešama plānveida manipulācija, ko varēja saņemt bez liekām emocijām. Katru gadu neatliekamās medicīniskās palīdzības nodaļā medicīniskā palīdzība tiek sniegta 85 tūkstošiem pacientu, no kuriem lielākajai daļai ir nepieciešama ārstēšana ambulatori. Tas ir iemesls, kādēļ nereti nodaļā ir rindas un pacienti par to sūdzas. Lai procesu uzlabotu un padarītu vienkāršāku pacientiem, esam izveidojuši sistēmu, kur pacienti tiek iedalīti kategorijās, kurām katrai piešķirta noteikta krāsa un gaidīšanas laiks pie speciālista. Mūsu misija ir rūpēties par visiem Latvijas bērniem, piedāvājot viņiem vienlīdzīgu apkalpošanas un ārstniecības kvalitāti. Arī šim puisēnam bija nepieciešams reģistrēties neatliekamās medicīniskās palīdzības nodaļā un viņš būtu izšķirots, un injekciju saņēmis. Bet pacienta māte nevēlējās gaidīt rindā. Mulsinošākais ir tas, ka ir runa par kādu, kas kaut kur kādā kaktiņā gribējis izdarīt injekciju. Ja to izdarītu un būtu blakusefekts, par to atbildētu slimnīca un šajā konkrētajā gadījumā – slimnīcas vadītāja.

CITI ŠOBRĪD LASA

Es gribētu uzsvērt, ka Bērnu slimnīca vienmēr ir gatava palīdzēt visiem bērniem, ievērojot pieņemtos kvalitātes kritērijus. Ja pacientam ir akūta saslimšana, viņš saņem palīdzību nekavējoties. Savukārt, ja pacients šķirošanas procesā ir nonācis citas krāsas kategorijā, iespējams, viņam būs jāgaida pusstunda, kamēr atbrīvosies speciālists. Ja pacientam nepieciešama ambulatorā palīdzība, viņam, visticamāk, būs jāgaida pat divas stundas, jo ir akūtie bērni, kuriem palīdzība ir jāsaņem uzreiz.

Diemžēl finansējums, kas piešķirts neatliekamajai medicīniskajai palīdzībai no valsts, ir nepietiekams. Šī problēma ir apzināta un kopā ar pārējām universitātes slimnīcām un Veselības ministriju tiek spriests, kā situāciju uzlabot.

Ārstu biedrības prezidentam būtu vairāk jāinteresējas par ārstniecības procesu kvalitāti. Piemēram, Bērnu slimnīcai aizvadītajā gadā tika piešķirtas divas kvalitātes balvas tieši par to, ka mūsu slimnīcā ir izveidota laba sistēma, kā sekot pacientu drošībai, aprūpes kvalitātei un citiem jautājumiem. Labprāt ar Apiņa kungu aprunātos un izietu cauri neatliekamās medicīniskās palīdzības procesiem, uzklausot viņa ieteikumus.”

Uzziņa

Pacientu šķirošanas kārtība Bērnu slimnīcas neatliekamās medicīniskās palīdzības un observācijas nodaļā

Pacienta pirmo apskati veic šķirošanas māsa/ārsta palīgs. Pēc tam tiek noteikta pacienta prioritāte ārsta apskatei. Šķirošanas māsa/ārsta palīgs nenosaka diagnozi, tikai izvērtē steidzamības pakāpi ārsta apskatei.

Prioritāte ārsta apskatei tiek klasificēta piecās krāsu kategorijās, kuras slimnīcas datorsistēmā tiek piesaistītas pacienta reģistrācijas numuram, vārdam un uzvārdam, kas ir redzamas ārstniecības zonā strādājošajiem. [..] Atbilstoši pacienta veselības stāvokļa smagumam laiks līdz ārsta apskatei ir no nekavējoša līdz 120 min. [..] Pacienta stāvokļa pasliktināšanās gadījumā prioritātes kategorija tiek nekavējoties mainīta.

Reklāma
Reklāma

Informācija no bkus.lv