Foto – Timurs Subhankulovs

Četru bērnu māmiņa izvērš trifeļu ražošanu 1

Baudot šokolādi pēc nogurdinošas ikdienas steigas un redzot līdzās izaugam mazās atvases, uzņēmuma SIA “Taste Caps!” īpašniece Ilze Garanča saņēma glaimojošas atziņas par gatavotajām trifelēm. Uzņēmējai Ilzei ir svarīgas savstarpējās attiecības ar ģimeni, tāpēc viņa visu sirds siltumu ieliek kraukšķīgajā trifelē. “Sapņu trifelē” Ilze stāsta par mīlestību pret māti: “Tu nemaz nenojaut, cik bieži tevi vēroju miegā. Kā piekļāvu galvu, lai dzirdētu, vai tu elpo. Tavi mati bija skaistākie, tavs degungaliņš vismīļākais.”

Reklāma
Reklāma
Mistika: pie Ukrainas robežas atvēries milzīgs krāteris, ko dēvē par “portālu uz pazemes pasauli” 32
Kokteilis
Mākslīgais intelekts nosauc 5 sieviešu un 5 vīriešu vārdus, kas nes laimi to īpašniekiem 30
Notriektā tautumeita 6
Lasīt citas ziņas

Ilze trifeles raksturo šādi: “”Caps!” saldumi ir stāsts par skaistiem mirkļiem, notvertiem saldumos. Katrai trifelei ir savs stāsts. Vēlējāmies šādi rosināt ne tikai baudīt garšas mirkli, bet arī atrast savās atmiņās kādu no skaistajiem dzīves brīžiem.”

Šī ideja atspoguļojas uzņēmuma SIA «Taste Caps» zīmolā «Caps! captured moments», ko var burtiski saprast latviešu valodā, bet tam pievienoti «noķertie mirkļi» angļu valodā.

CITI ŠOBRĪD LASA

Pārsvarā trifeļu pildījumos tiek izmantotas Latvijā augušas ogas un augļi, sadarbojoties ar pārtikas uzņēmumiem “Rāmkalni” un “Ricberry”. Sortimentu papildina karamelizēto mandeļu “Mežģīņu cepumi”.

Ja to baudītājiem ir vēlme doties ekskursijā uz trifeļu ražotni, ir jāatceras, ka tur nav rūķu namiņš, kurā līst šokolāde, bet gan roku darba saldumu ražotne.

Pārvarot 2008. gada ekonomisko krīzi, Ilze vēlējās uzņēmējdarbību uzsākt mājās – galvenais tā, lai patiktu tas, ko dara. Pirmie pasūtījumi tika saņemti no paziņām, draugiem. Lai attīstītu uzņēmumu, tika izmantoti Valmieras biznesa inkubatora un mentoringa programmas “Līdere” padomi un piedāvātās iespējas.

Oriģinālā iepakojuma dizaina idejas radās tad, kad, pētot ierasto šokolādes ievietošanu plastmasas koreksos, uzņēmēja vēlējās izveidot līdzvērtīgu trifeļu iepakojumu. Taču mājražotājai tās būtu pārāk lielas izmaksas. Veidojot dizainu kopā ar sadarbības partneri SIA “Poligrāfija”, tika radīts iepakojums, lai trifeles labi turētos kastītē.

Salīdzinājumā ar citām trifelēm “Caps!” cena ir samērā augsta un atkarībā no trifeļu skaita kastītē svārstās no 7 līdz 15 eiro, tādējādi produktu līnijai piedāvējot noietu tikai ekskluzīvo preču piedāvājumā. Pašlaik patērētāji šo saldumu var iegādāties tirdzniecības tīklos “Stockmann”, “Sky”, “Rimi” stendā “Klēts”, ekskluzīvos tirdziņos.

Pēc pašmāju tirgus iekarošanas tālākais trifeļu gājiens bija to izvietošana dāvanās ekskluzīvajos veikalu tīklos Lietuvā un Igaunijā. Galvenā virzība – uz veco Eiropu, kur ekskluzīvo veikalu piedāvājums ir lielāks nekā šeit.

Reklāma
Reklāma

Pateicoties cilvēku izrādītajai interesei par kraukšķīgajām trifelēm, uzņēmēja Ilze ieguva arī tirdzniecības centra “Galerija Centrs” atzinību, kura projekta ietvaros tika sniegta iespēja izvietot 80 000 mandeļu cepumus viesnīcas “Radisson Blu” viesu numuros, tādējādi arī veicinot tūristu interesi par “Caps!” kārumiem. Iepazīstinot tūristus ar savu produkciju, tika izveidotas kastītes ar Rīgas atpazīstamajiem simboliem.

Uzņēmums ir augošs, tomēr esošais apgrozījums ir neliels, lai spētu pilnvērtīgi konkurēt ar ekskluzīvo šokolādes firmu ražotājiem. Ilze apliecina, ka “Caps!” ir maza, bet ļoti radoša komanda, kura pašas spēkiem ir panākusi lieliskus rezultātus.

Eksporta mērķauditorijai “Taste Caps!” netiek virzīts kā masu produkts, bet gan kā ekskluzīvs gardēžu produkts, kas tiek pārdots specializētos veikalos. Lai patērētājs spētu novērtēt produkta garšu un vērtības, uzņēmums turpina piedalīties izstādēs un, tiekoties ar vairumtirdzniecības pārstāvjiem, cenšas ievirzīties tam piemērotajā ārzemju noieta tirgū. Apmeklējot pasaulē lielāko saldumu izstādi “ISM” Ķelnē, par “Taste Caps!” ieinteresējās Vācijas lielākais ekskluzīvu šokolādes izstrādājumu ražotājs “Waggoner Chocolates”, kas bija gatavs pārdot “Taste Caps!” produkciju zem sava zīmola. Diemžēl sadarbība būtu neizdevīga, jo cena atbilstoši saražotajiem apjomiem bija pārāk maza. Toties, izvērtējot Singapūras tirgus pieprasījumu, liela uzmanība tika pievērsta derīguma termiņam, ar kuru dabiskajam produktam nebija iespējas sacensties, jo tam ir jātiek realizētam piecu, nevis deviņu mēnešu laikā. Pašlaik ir konkrētas sarunas ar sadarbības partneriem no Lielbritānijas un uzņēmums virzās Skandināvijas valstu virzienā.

LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.