Ekrānšāviņi no video

Deivija vēlējās tikt sadzirdēta. Šova veidotāji Latvijā taisnojas par mirušas meitenes stāstu 7

Šova dalībnieces – izmantošanas upuri?

Reklāma
Reklāma
Notriektā tautumeita 6
Kokteilis
Mākslīgais intelekts nosauc 5 sieviešu un 5 vīriešu vārdus, kas nes laimi to īpašniekiem 30
Mistika: pie Ukrainas robežas atvēries milzīgs krāteris, ko dēvē par “portālu uz pazemes pasauli” 32
Lasīt citas ziņas

Plašas diskusijas sabiedrībā izraisījis televīzijas šovs “Caur ērkšķiem uz…”, ko tā veidotāji dēvē par “sociālo raidījumu”. Vieni piekrīt resursu centra sievietēm “Marta” nostājai, ka, filmējot un demonstrējot dzīves pabērnus, producenti un medijs bezatbildīgi spēlējas ar cilvēku dzīvi, citi turpretī uzteic šova dalībnieces par drosmi un uzdrīkstēšanos atklāti stāstīt par savu smago dzīvi un pūlēties sākt jaunu, labāku dzīvi.

Šovā sapulcinātas vairākas sievietes, kuras, kā noprotams no konteksta, ir gatavas mainīties uz augšu. Skatītāju pievilināšanai raidījuma reklāmās tiek izmantoti epiteti “unikāls, šokējoši atklāts”, bet vienlaikus tā veidotāji mēģina sevi pozicionēt kā labdarus, jo šovs “ne tikai šokēs un pārsteigs, bet arī iedvesmos un atklās, ka dzīve ir katra paša rokās un nepieciešama vien vēlme, lai tajā īstenotu būtiskas pārmaiņas”.

CITI ŠOBRĪD LASA
Vai raidījums “Caur ērkšķiem uz…”, kurā sapulcinātas vairākas dzīvē daudz cietušas sievietes, skatītāju spēj pārliecināt, ka tiek atbildīgi risinātas dalībnieču sociālās problēmas? Vai arī tas kairina tikai skatītāja ziņkāri?
Publicitātes foto

Mediju eksperte Anda Rožukalne šo raidījuma formātu raksturo ar vārdiem “zirneklis burkā”: dalībnieces sapulcinātas nosacīti slēgtā vietā tālu prom no ierastās, lielākoties – sociāli nelabvēlīgās vides, kurā daudzām ikdiena bijusi alkohols un vardarbība. Skatītājam redzama sieviešu dzīve un sadzīve jaunajos apstākļos, dažādi piedzīvojumi, piemēram, fotosesija peldkostīmos vai gājiens uz akvaparku, kā arī tikšanās ar cilvēkiem, kuri pieaicināti ar nolūku veicināt pozitīvās pārmaiņas. Aizkadra balss komentēti, skatāmi arī kadri no dalībnieču “vecās dzīves”, kas atklāj: dažas cietušas no vardarbības ģimenē, vēl būdamas mazas (viena no sievietēm pastāsta, ka viņu bērnībā izvarojis patēvs, tāpēc viņa aizbēgusi no mājām), citām ir smagas problēmas ar alkoholu, pārtraukta vecāku vara un bērni ievietoti aprūpes iestādēs, viena ir transpersona – agrāk bijusi vīrietis, bet viena no “meitenēm” ir prostitūta, lieto narkotikas 17 gadus, četrreiz bijusi cietumā. Šova pirmajā sērijā arī kļūst zināms, ka šī dalībniece mēnesi pēc filmēšanas beigām mirusi no heroīna pārdozēšanas.

Balss fonā pavēsta, ka diemžēl ilgtermiņā Deivijai dzīvi mainīt neesot izdevies. Taču raidījuma veidotāji atrod sev attaisnojumu, kāpēc uzfilmētais materiāls ar nu jau mirušo sievieti tomēr tiks rādīts – kalpošot viņas piemiņai… “Mums bija svarīgi arī tas, ka Deivija, piesakoties raidījumam, ļoti vēlējās tikt sadzirdēta un viņas dzīves stāsts varētu kalpot kā vērtīga mācība citiem,” pamato Kaspars Ozoliņš, “Media 360” izpilddirektors.

Dalībnieces un šova veidotāji atbild pārmetumiem

CaurErkskiem_dalibniecu_atklata_vestule-4

LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.