foto: africarace-live.com

Ceļā uz īsto Dakāru 0

Latvijas rallijreidu komanda pēc vairāku gadu pārtraukuma atgriezusies Āfrikas kontinentā, piedaloties pa Dakāras rallijreida vēsturisko maršrutu notiekošajā “Africa Eco Race”.

Reklāma
Reklāma
Kokteilis
Septiņi seni vārdi, kurus nevajadzētu dot meitenēm 24
Kokteilis
Mākslīgais intelekts nosauc 5 vārdu īpašniekus, kuri kā magnēti pievelk pretējā dzimuma pārstāvjus 21
Kāpēc apklusis Krievijas tirāns? Pēc prezidenta vēlēšanām pazudis Putins
Lasīt citas ziņas

Aizbildinoties ar drošības apsvērumiem, Dakāras rallijreida rīkotāji pirms četriem gadiem pārcēlās uz Dienvidamerikas kontinentu. Lai cik tas nebūtu absurdi, saglabājot veco Dakāras nosaukumu, šīs sacīkstes Peru, Argentīnas un Čīles teritorijā notiek jau piekto reizi. Arī šogad, startu dodot 5. janvārī Peru galvaspilsētā Limā.

Tikmēr vīri, kuriem sirdī ir īstā Dakāra, ātri vien sarīkoja jaunas sacīkstes “Africa Eco Race”. Ar mazliet īsāku distances garumu, taču tikpat sarežģītu un aizraujošu. Pagaidām “Africa Eco Race” vēl nevar lepoties ar spožākajām rallijreidu zvaigsnēm, taču ar katru nākamo reizi dalībnieku sastāvs ir arvienm kuplāks. Un netrūkst arī zvaigžņu, kā, piemēram, divkārtējais Dakāras rallijre3ida uzvarētājs, par tuksneša lapsu dēvētais Žans Luī Šlesērs. Viņš pēc aizvadītajiem četriem posmiem ir līderis automašīnu ieskaitē. Tāpat pirmo reizi startē “KAMAZ” komanda, pirmo reizi savu jā vārdu teikusi Latvijas rallijreida komanda. Nav šaubu, nākotnē Āfrikas mājupnācēju skaits turpinās pieaugt.

CITI ŠOBRĪD LASA

Latvijas rallijreida komanda pērn konstruktora Andra Dambja uzraudzībā un Mārim Saukānam pie stūres esot Dienvidamerikā pierādīja, ka šāda veida sacīkstes finišu var sasniegt arī ar elektropiedziņas “OSCar eO” automašīnu. Šogad tieši ar šādu mērķi – kā pirmajiem sasniegt Dakāru ar elektro piedziņas automašīnu – mūsējie devušies Āfrikas bezceļos. Komandas pārstāvis Kristaps Dambis pirms starta atklāja, ka elektropiedziņas oskaram būtiski uzlabojumi esot tikai dažās sīkās niansēs un tas savu attīstības ceļu ir pabeidzis, mašinas konstruktoriem turpinot darbu pie jauniem projektiem.

Vakar sportisti baudīja vienīgo atūtas dienu un varēja atskatīties uz Marokas teriitorijā paveikto. Māris Saukāns un Uldis Dzenis piektā posma finišu vieglo automašīnu konkurencē sasniedza 20. vietā, bet kopvērtējumā ir piecas vietas augstāk. Par to, ka no Šlesera atpaliekam jau par gandrīz astoņām stundām, mūsējie daudz nebēdā, jo galvenais uzdevums nav izcīnīta vieta, bet sasniegts finišs. Tikmēr Latvijas komandu otra pārstāvošā ekipāža, Krievijas sportisti Antomns Grigorovs un Sergejs Mišins ar benzīna dzinēja “OSCar” trešdienas posma finiša bija trešie, kopvērtējumā pakāpjoties uz astoto vietu. Apliecinājums, ka Ogrē ražotie oskari ir konkurētsapējīgi arī sporta ieskaitē.

Senegālas galvaspilsētu Dakāru “Africa Eco Race” dalībnieki sasniegs 9. janvārī.

LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.