Foto – Atis Jansons

Uzmanību – satiksmes melnais rudens nav beidzies! 0

Gadu mijas satiksmes negadījumu statistika nav pārāk bēdīga. Pat otrādi – salīdzinot ar “melno” novembri, kad sēru vēstis tā vien bira, janvāris pagaidām gandrīz balts. Bojāgājušo nav.

Reklāma
Reklāma
Viedoklis
Krista Draveniece: Puikam norauj bikses, meitai neļauj pačurāt. Kādi briesmoņi strādā mūsu bērnudārzos? 115
Saules uzliesmojumu dēļ Zemi pārņēmusi spēcīga magnētiskā vētra. Cik dienu tā plosīsies?
TV24
Uzņēmējs nosauc visbirokrātiskākās valsts iestādes, kuras būtu likvidējamas: Šādi es, protams, varu sev audzēt ienaidniekus 88
Lasīt citas ziņas

Pēdējais traģiskais negadījums notika 29. decembrī. Jūrmalā kāds auto nāvējoši notrieca 75 gadus vecu vīrieti. Un piedevām no notikuma vietas aizbēga.

Turklāt aģentūra LETA ziņo tikai par negadījumiem bez dzīvībai bīstamām traumām. Viens pat tāds kā komisks. Pašā Vecgada vakarā Rīgā, Ropažu ielā no braucoša taksometra izkritis iereibis pasažieris. Izsauktie mediķi konstatējuši sasitumus un nobrāzumus. Bet kungs no hospitalizācijas atteicies.

CITI ŠOBRĪD LASA

Cits iereibis pilsonis (dzimis 1964. gadā) 2. janvārī Tukumā braucis ar savu “Hondu” CR-V, bet Jelgavas iela šim izrādījusies par šauru. Aizķēris labās puses barjeru un nolauzis ceļa zīmi, vadītājs pamanījās savu braucamo apgāzt. Uz sāniem tas ieslīdējis pretējā joslā un taranējis kādu “BMW”.

Tajā pašā dienā notriekts gājējs Liepājā (uz pārejas) un velosipēdists Madonas novada Barkavā. Dienu vēlāk Kocēnu novadā pēc satikšanās ar 1959. gadā dzimuša kunga vadītu “Chrysler Voyager” slimnīcā nonākusi 17 gadus veca meitene.

Daugavpils novada Naujienas pagastā 30 gadus vecs “VW Transporter” vadītājs nav ievērojis drošu distanci līdz priekšā braucošajam “VW Golf”. Turklāt tik pamatīgi neievērojis, ka “Golf” pasažiere no trieciena nonākusi slimnīcā.

Kopumā garajās četru dienu Jaungada svinībās – 142 satiksmes negadījumi. 27 cilvēki cietuši, viens gājis bojā. Tomēr labāk nekā pēdējo gadu vidējie rādītāji.

Kāpēc tā? Snidzis nav. Varbūt gaišāki rīti un vakari? Vēl gan tikai par dažām minūtēm. Ļoti aktīva policijas darbība? Kontroles dati pirmajā acu uzmetienā šķiet tiešām iespaidīgi. Trīsciparu skaitļi. Bet, ja tā rāmi padalām, iznāk tikai kādi 30 aizturēti iereibuši transporta vadītāji ik diennakti (no tiem apmēram puse uz divriteņa). Lielākā daļa Pierīgā. Laukos sulas vien dzer? Varbūt nebrauc? Varbūt kontroles nemaz nav…

Labāk par dzērājiem ķērušies ātruma pārkāpēji. Gada pirmajā piektdienā (3. janvārī) protokolus dabūjuši 200 šoferu. Sestdien (4. janvārī) – vēl 230. Daudz? Puse atkal Rīgas reģionā. Visa Latvija brauc rātni?

Atbildi uz šo jautājumu atrodu “Latvijas valsts ceļu” statistisko uzskaites punktu pārskata tabulā. Sākotnēji gan tur meklēju ko citu – racionālu pamatojumu svētku šķietamajam mieram un drošībai. Atradu. Vienkārši. Svētkos braucām maz. Ļoti maz.

Reklāma
Reklāma

Ventspils šoseja. Normālā darba dienā – gandrīz 5000 auto. 31. decembrī un 1. janvārī – tikai 2500 un 2600. Noslogotākajos mūsu ceļos proporcija vēl lielāka. Darbdienās Bauskas un Daugavpils virzienā brauc līdz pat 7000 mašīnu diennaktī, svētkos zem 3000. Lietuvas virzienā 1. janvārī vien tikai 1600.

Tātad – ne nu gaišāks kļuvis, ne sodīti tiekam bargāk vai no soda baidāmies. Vienkārši – maz kustības, maz negadījumu. Bet optimismam nav pamata. Sevišķi, ja paškritiski ieskatāmies citā LVC datu tabulas ailē. Vidējais ātrums.

Pleskavas šoseja aiz Smiltenes – 23. decembrī rekords. 101,5 km/h. Un tas vietā, kur trešā daļa ir kravas transports, kurš nez vai (varbūt tomēr?!) brauc ātrāk par 85 km/h. Ja tā – vieglajiem vajadzīgi vidēji 110 km/h, lai kopsummu līdz rekordam paceltu. Ir gan šai trasei viens attaisnojums. Kustības blīvums tajā vismazākais (rekorda diennaktī 1200 auto, tātad mazāk par vienu minūtē). Tīri matemātiski sanāk katram braucējam tukšs ceļa kilometrs. Un viņš nolemj, ka 110 km/h ir droši.

Šajā ziņā bīstamāks šķiet stāvoklis Daugavpils šosejā (uzskaites punkts 109. km). Turpat pie pieckārt lielāka kustības blīvuma vidējais ātrums gadumijā tuvs 100 km/h.

Bet par braucēju vairākuma veselo saprātu LVC tabulā liecina par limitiem zemāki vidējie ātrumi Rīgas tuvumā (Rīgas apvedceļš, A7 pie Ķekavas 
u. tml.). Cerams, ka šīs galvenās drošības sastāvdaļas pietiks mums visiem un visās trasēs. Svētki beigušies. Tumsa turpinās. Un tāda kā ziema un ledi arī nākot…

LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.