Mobilā versija
-3.1°C
Baiba, Barbara, Barba
Svētdiena, 4. decembris, 2016
18. oktobris, 2013
Drukāt

Ceļu uzturētājs ziemai sarūpējis 80 000 tonnas sāls un smilšu maisījuma (2)

Foto: LETAFoto: LETA

Ceļu apstrādes materiāls "Latvijas autoceļu uzturētāja" ražošanas bāzē "Neceri" Ķekavas novadā, kas sagatavots ceļu uzturēšanai ziemas sezonā.

AS “Latvijas autoceļu uzturētājs” (LAU) ziemas sezonai ir sagādājusi vairāk nekā 50 000 tonnu tehniskās sāls un sagatavojusi aptuveni 30 000 tonnu smilts-sāls maisījuma, tādējādi savlaicīgi nodrošinoties ar autoceļu apstrādei nepieciešamo kaisāmo materiālu, biznesa portālu “Nozare.lv” informēja uzņēmumā.

Ziemas sezonas laikā kaisāmā materiāla krājumi vēl tiks papildināti.

Kopskaitā LAU ziemas dienestā plāno izmantot gandrīz 700 dažādas tehnikas vienības, tajā skaitā 222 ar kaisīšanas iekārtām un sniega lāpstām aprīkotas automašīnas, 190 autogreiderus, 128 traktorus, 115 ekskavatorus un iekrāvējus, 17 buldozerus.

Investīciju programmas ietvaros šoziem LAU tiks piegādātas arī 14 jaunas pilna aprīkojuma ziemas dienesta automašīnas. Ar tām paredzēts nomainīt vecos, nolietotos spēkratus, tā ļaujot veikt ziemas uzturēšanas darbus efektīvāk, samazinot tehnikas remontiem nepieciešamo laiku un materiālos resursus.

Ziemas sezona valsts autoceļu uzturēšanā ilgst no 1.novembra līdz 31.martam.

2013.gadam uzņēmuma kopējie ieņēmumi plānoti 40,083 miljoni latu. Investīciju un modernizācijas programmas īstenošanai piešķirti 8,4 miljoni latu. Būtiskākās investīcijas 6,727 miljonu latu apmērā izmantotas tehnoloģisko iekārtu un mašīnu iegādei.

Uzņēmums ir noslēdzis 12 līgumus ar “Latvijas Valsts ceļiem” par valsts autoceļu kompleksiem ikdienas uzturēšanas darbiem laika posmā no 2007.gada 1.oktobra līdz 2014.gada 30.septembrim.

Ja līdz šim valsts autoceļu ikdienas kompleksās uzturēšanas darbus veica AS “Latvijas autoceļu uzturētājs” (LAU) saskaņā ar VAS “Latvijas Valsts ceļi” (LVC) noslēgtajiem līgumiem, tad turpmāk šos darbus LAU veiks saskaņā ar deleģēšanas līgumu, kurš tiks slēgts uz septiņiem gadiem. Uzņēmumā skaidro, ka ieguvums no jaunās kārtības būs tāds, ka valsts turpinās saglabāt kontroli pār valsts infrastruktūras apsaimniekošanu un uzturēšanu uz valstsautoceļiem 20 118,55 kilometru kopgarumā visu gadu (gan ziemā, gan vasarā) 24 stundas, lai nodrošinātuautoceļu uzturēšanu kā vispārējās tautsaimniecības nozīmes pakalpojumu. Tāpat valsts noteiks pasūtījuma apjomu jeb veicamos darbus, kā arī tiks noteikta vienas personas atbildība par pakalpojuma kvalitāti.

“Latvijas autoceļu uzturētājs” visā valsts teritorijā, izņemot Rīgu, veic valsts autoceļu kompleksos uzturēšanas darbus, ceļu remontu un būvniecību, kā arī būvmateriālu – dolomīta šķembu, drupinātās grants un sagatavotās smilts – ražošanu.

LAU uzturamo valsts autoceļu kopgarums ir 20 167 kilometri, tai skaitā galvenie valsts autoceļi ir 1622 kilometri jeb 8%, reģionālie autoceļi – 5320 kilometri jeb 26,4%, vietējie autoceļi – 13 225 kilometri jeb 65,6%.

Pievienot komentāru

Komentāri (2)

  1. Sālīsim, cik spēsim un asfalts nokusīs kopā ar sniegu. Varbūt, tomēr, slaucīsim arī?

  2. cik ilgi saaliisim savu zemi ??? vai nav jaasaak domat par skjembinjaam un taas savaakt peectam ???
    Nav ko bojaat pashiem savus celjus!!!

"Mežvidu" tomātu karaļi pārstrādās arī ogas un kaņepes (4)SIA "Latgales dārzeņu loģistika" plāno paplašināt siltumnīcas un attīstīt ogu un pat kaņepju pārstrādi.
Gribējām, kā labāk, sanāk, kā vienmēr (8)Iecere no nākamā gada 1. janvāra noteikt minimālo sociālās apdrošināšanas iemaksu līmeni izpelnījusies ievērojamu pretestību, jo uzņēmēji brīdina, ka labie nodomi var beigties ar bēdīgām sekām.
Pasaulē
Vairākās nozarēs katastrofāli trūkst darbinieku. Vietējam maksā minimālo, viesim – vidējo algu! (22)Jau šobrīd vairākās nozarēs katastrofāli trūkst darbinieku – šoferu, IT speciālistu, pārdevēju, pavāru
Draugiem Facebook Twitter Google+