Foto: Shutterstock

“Cherry” aiziet no Latvijas; klienti sūdzas par neizmantotiem kuponiem 1

Šīs nedēļas laikā Patērētāju tiesību aizsardzības centrā (PTAC) vērsušies vairāki cilvēki, kas nevar realizēt “Cherry Media” kolektīvās iepirkšanās portālos “Cherry.lv” un “Citylife” iegādātos kuponus, piektdien vēstīja raidījums “LNT Ziņas sešos”.

Reklāma
Reklāma
Kokteilis
Mākslīgais intelekts nosauc 5 sieviešu un 5 vīriešu vārdus, kas nes laimi to īpašniekiem 24
Aivars Lembergs sašutis par kārtējo slogu uz Latvijas patērētāju kakla: “Tā mēs iegriezām Krievijai – pērkam dārgākus dārzeņus no Krievijas”
Kokteilis
Numeroloģijas tests: aprēķini savu laimīgo skaitli un uzzini, ko tas par tevi atklāj 10
Lasīt citas ziņas

“Cherry Media” paziņojot par aiziešanu no šī tirgus finansiālu problēmu dēļ, iegādātos kuponus nav paspējuši izmantot aptuveni 4000 klientu. Pakalpojumu sniegšanā ir iesaistīti aptuveni 100 pakalpojumu sniedzēju no dažādām jomām, sākot ar tūrisma uzņēmumiem un beidzot ar skaistumkopšanas saloniem. Daļa pakalpojumu sniedzēju patlaban nav gatavi sniegt šos pakalpojumus, jo paredz, ka uzņēmums “Cherry Media” par tiem vairs nesamaksās.

PTAC aicina kuponu īpašniekus vispirms mēģināt sazināties ar “Cherry Media”. Centrs skaidro, ka juridiski uzņēmumiem ir pienākums sniegt šos pakalpojumus, bet, ja tas netiek darīts, klienti var pieprasīt “Cherry Media” atgriezt savu naudu.

CITI ŠOBRĪD LASA

“Mēs aicinām būt apzinīgiem pakalpojuma sniedzējiem un tiešām piedāvāt un sniegt šos pakalpojumus, bet savā ziņā mēs aicinātu būt saprotošiem patērētājiem. Jo varbūt vienā ļoti koncentrētā īsā laikā šis pakalpojumu sniedzējs nevar atļauties sniegt šo pakalpojumu. Tāpēc savstarpēji varbūt var vienoties, bet noteikti jebkura vienošanās jāfiksē rakstveidā,” komentēja PTAC pārstāve Sanita Gertmane.

Arī pakalpojumu sniedzējus patērētāju tiesību aizstāvji iesaka sazināties ar uzņēmumu “Cherry Media”. Sliktākajā gadījumā uzņēmumiem atliek gaidīt maksātnespējas procesa sākšanu un vēlāk vērsties pie maksātnespējas administratora.

Kolektīvie iepirkšanās portāli Latvijā kā sēnes pēc lietus parādījās ap 2009.-2010.gadu. PTAC viena no lielākajiem kuponu pārdevējiem aiziešanu no tirgus skaidro ar to, ka cilvēku pirmā lavīnveidīgā interese par lētajiem piedāvājumiem ir noplakusi un uzņēmums netika galā ar savām finansiālajām saistībām, Latvijā un Igaunijā saviem sadarbības partneriem paliekot parādā 1,2 miljonus eiro.

Prognozējot kolektīvās iepirkšanās portālu nākotni, “SEB bankas” ekonomists Edmunds Rudzītis paredz iespēju, ka atlikušie, iespējams, varētu apvienoties, tomēr ilgstošā perspektīvā nākotni šādam biznesam neredz, jo Latvija ir ļoti mazs tirgus.

Pagājušajā nedēļā PTAC noslēdza pētījumu par kolektīvās iepirkšanās portālu pārkāpumiem un daudziem uzņēmumiem, tostarp “Cherry Media”, piemēroja sodus kopumā par vairākiem tūkstošiem eiro.

LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.