Mobilā versija
+5.5°C
Sarmīte, Tabita
Piektdiena, 9. decembris, 2016
5. februāris, 2016
Drukāt

Anda Līce: Cik maksā atmoda? (30)

Foto - Valdis IlzēnsFoto - Valdis Ilzēns

Anda Līce

Lai cik tas skanētu apkaunojoši, daži gaisa jaucēji visā nopietnībā šodien iestājas par piemaksām pie pensijas par stāvēšanu barikādēs. Kas ar mums ir noticis? Šādu jautājumu krievu žurnāliste uzdeva asprātīgajam rakstniekam Viktoram Šenderovičam. “Nekas nav noticis,” viņš atbildēja. To viņš teica par Krievijas ļaudīm. Arī mēs varam jautāt, vai un kas ir noticis ar mums, uz kuru pusi esam mainījušies, varbūt mums brīvība nemaz nepienācās, jo jau šūnu līmenī bijām kļuvuši par vergiem. Atmoda daudziem nāca kā atbrīvošanās tikai tādā nozīmē, ka deva iespēju izvēlēties jaunas verdzības formas. Grūti teikt, cik bija to, kuriem atmoda tiešām bija garīgā atbrīvošanās un kuri vēlējās pārmaiņas arī visas sabiedrības mērogā. Acīmredzot viņu nemaz tik daudz nebija un tāpēc viņiem ieteica stāvēt pie ratiem, kur viņi stāv arī šodien. Varbūt labi, ka tā – pie kādiem taču ir jāglabājas nākamo atmodu ieraugam.

Visos laikos pārmaiņām nobriest sabiedrības mazākums. Kad tās sākas, kādu ļaužu daļu pārmaiņu vējš parauj līdzi, tomēr ļoti daudzi turpina stāvēt malā. To dienu dalībnieki zina teikt, ka ciematos un mazpilsētās (kur tas bija redzams kā uz delnas) tādu vērotāju un naidīgi noskaņoto bija milzum daudz. Vēlāk, kad ienācās kādi taustāmi augļi, sarosījās arī tie un sāka sist pie krūtīm: “Vai mēs toreiz par to cīnījāmies?” Protams, mēs necīnījāmies par valsts izzagšanu, par oligarhu varu, par laicīgo un garīgo vadītāju augstprātīgu attieksmi pret tautu. Jautājums ir par ko citu – cik mēs katrs neatkarības gados esam praktizējuši šīs nosodāmās lietas un kā to šodien vērtējam.

Vēl ir grūti aptvert, cik negribīgi pēc okupācijas laika mainās mūsu cilvēciskā daba, cik nepiedodoši un egocentriski joprojām esam. Jābrīnās, ka daudzi atmodas laika domu un cīņu biedri šodien nespēj pat sarunāties, ka tie, pēc kuru prāta lietas gluži objektīvu iemeslu dēļ nebūtu varējušas notikt, to joprojām neatzīst un ar nepārejošu aizvainojuma sajūtu dzīvo kā sava veida trimdā. Viņi gan runā par pārmaiņām, tomēr nepieļauj domu, ka cilvēks patiešām var mainīties, kā tas tolaik notika ar daudziem nevis konjunktūras dēļ, bet pēc būtības. Žēl to, kuri nespēj izkāpt no ierakumiem, kaut gan frontes līnija šodien jau ir citur. Atmoda, vai nu cilvēkā notiek vai nenotiek, un ar piemaksām pie pensijas tam nav nekāda sakara.

Pievienot komentāru

Komentāri (30)

  1. Mosties, draugs, vēlreiz, jo pēc dažiem komentētājiem var saprast, ka esam piesnauduši, ja atkal priekšplānā izvirzās nievas, nosodījums utt. tiem, kas bija uz barikādēm un nevis tiem, kas nebija! Mīļā tauta, vai Jūs tiešām kaunu kopā ar maizi esat apēduši? Runa nav par nepelnītām privilēģijām, kuras mūsu valstī tiek piešķirtas tik daudziem, turklāt tas nevienu neuztrauc! Runa ir par atzinību cilvēkiem, kuri pēdējie mūsu valsts vēsturē ir pašaizliedzīgi devušies aizstāvēt valsts neatkarību! Ja prasās pēc izvērtējuma, var pieņemt kārtību, ka katrs dalībnieks piesakās individuāli, pats aprakstot savu ieguldījumu utt. un šī informācija ir pieejama publiski

  2. ;)))

    “Kas arī bija jāpierāda”, tak’ jau.

    Kopš aizlaikiem ir vispārzināms tāds gana amizants un, vienlaikus, arī visnotaļ “trāpīgs” pastāstiņš par elli, kurā esot iekārtots katrai tautībai savs piķa katls. Pie katra šitāda katla elles pārvaldnieks esot nofraktējis pāris zemāka ranga velnu – viens piemet malku zem katla, lai piķis riktīgāk vārās, bet otrs uzrauga “procesu”, lai neviens no piķa katlā vārītajiem neizrāpjas un neaizbēg. Bet, rau – pie viena šitāda katla neesot neviena “dežuranta”, par ko elles priekšnieks esot “prezentējis koncepciju”, ka – tas tak’ ir latv(āņu) “titulnācijas” katls. Zem kura malku piemet paši latvāņi, uz maiņām un pēc “priekšstāvju” sastādīta grafika. Un kuru uzraudzīt neesot nekādas vajadzības. Jo – ja nu kāds no piķī vārītajiem latvāņiem sadomājot rāpties no katla ārā nevis malkas piemešanai, bet gan bēgšanai – pārējie latvāņi šamo “izlēcēju” nekavējoties ieraus atpakaļ piķa katlā, izteiks “vienbalsīgu kolektīvo nopēlumu” un, pie tam vēl, kolektīvi “nostučīs” elles pārvaldniekam.

    Ir sacīts: “Tādi esam…”
    Tā vi’š i’, ko šam padarīsi. 😉

  3. Tauta ir tā fiziski novājināta ka nekāda ”atmoda” nav iedomājama. Tas būtu brīnums! Par tiem ”dažajiem simtiem” neapmierināto valdošajai kliķei ir uzšpļaut …

  4. Kamēr vieni taisīja “atmodu”, tikmēr jau sen kā citi … to pašu “prihvatizāciju”….
    Kā jau parasti tas un pie visām varu maiņām; revolūciju idejiski sagatavo intelektuāli,
    “izved dzīvē” jebšu realizē praksē -“‘darītāji – fanātiiķi”,
    bet augļus (un šajā gadījumā beiži vien arī tos “laurus” no tā visa ievāc… pārsbvarā vien nelieši.
    Reti izņēmumi jau tik to kopējo likumsakarību vien apstiprina. Kas pamainīs to “pattern”?

  5. Ļoti dārgi…. Mēs cerējām pavisam uz kaut ko citu,,,, bet sanāca šādi……

  6. ................... Atbildēt

    mīlestību ģimenē un valstī var apliecināt tikai ar darbu un intelektuālo potenciālu, ‘mēļes mīlestība’ nodara vairāk ļauna kā laba , vairojas niekalbji

  7. Visas šīs runas pret likumprojektu, kas paredz barikāžu dalībniekiem dažus sociālus labumus, ir cilvēku nenovīdība un skaudība. Es piedalījos barikādēs Vecrīgā ,,no zvana līdz zvanam” un tāpēc ar pilnu pārliecību varu teikt, ka visvairāk pret šo likumprojektu iestājas tie, kas tur nav bijuši un naktis pavadījuši. Tāpat ar pilnu pārliecību varu teikt, ka barikāžu aizstāvjiem bija nepieciešama liela drosme, lai plikām rokām stātos pretī līdz zobiem bruņotiem omoniešiem, lai tās nepieciešamības gadījumā aizstāvētu. Un runa jau nav par piemaksām pie pensijas, kā to raksta Anda Līce, bet gan par pensijas neapliekamā minimuma palielināšanu līdz 280 eiro, kas varētu palielināt pensijas lielumu par pāris desmit eiro. Piemaksu pie pensijas gan savulaik piešķīra Latvijas Republikas Augstākās padomes deputāti par balsošanu “par” 1990.gada 4.maija deklarāciju. Gribas jautāt – kurš te jauc gaisu? Piekrītu R.Ražuka kunga teiktajam, ka šādi mēs godināsim brīvības cīnītājus, izrādot valsts rūpes un sniedzot atbalstu tiem cilvēkiem, kuri vēsturiski sarežģītos apstākļos izrādīja drošsirdību, pašaizliedzību un iniciatīvu, pretojās okupācijas režīmam un palīdzēja Latvijas tautai atgūt savu brīvību. Pašreizējos nemierīgajos laikos šāds morāls žests no valsts puses ir īpaši nozīmīgs, lai arī jaunā paaudze redzētu piemēru, ka valsts novērtē savus varoņus.

    • Barikāžu dalībnieks Atbildēt

      Nedēļas laikā uz barikādēm bija ~ 100 000 cilvēki,
      tad vēl tie, kas ĒDIENU gatavoja priekš barikāžu dalībniekiem – 10 000 cilvēki,
      tad vēl tie, kas pilsētu un pagastu izpildkomitejās un kolhozu kantoros organizēja TRANSPORTU uz Rīgu…
      Tā varētu turpināt,
      bet,
      Barikāžu dalībnieka PIEMIŅAS zīmi saņēma TIKAI 32 000 cilvēku un tagad 1 000 saņēmuši tā saucamos Pateicības rakstus par dalību barikādēs…
      Ja esam tik STULBI, atkārtoju – tik STULBI,
      ka NESPĒJAM uzskaitīt VISUS 1991.gada janvāra barikāžu dalībniekus, tad
      par kādu GODĪGU labumu piešķiršanu no VALSTS ( NODOKĻU maksātāju naudas!) varam runāt???

  8. Ražukam ir mazākie nopelni kā tiem, kas patiešām AUKSTAJĀS janvāra dienās un naktīs bija uz barikādēm. Dažs no laukiem kā atbrauca uz Rīgu tā tur visu nedēļu sabija. Un tieši ĪSTĀKIE patrioti saka – dzirdēju arī iekš Latvijas Radio – Mums nekādus labumus nevajag no pašu izcīnītās brīvās Latvijas!
    Ja nebūtu Kostandas rosinātās un zemkopības ministra Daiņa Ģēģera un Satiksmes ministra reāli organizētās tehnikas un cilvēku no laukiem un barikāžu veidošanas, tad vēl nevar zināt kā viss vēl būtu beidzies…

  9. Ražukam ir mazākie nopelni kā tiem, kas patiešām AUKSTAJĀS janvāra dienās un naktīs bija uz barikādēm. Dažs no laukiem kā atbrauca uz Rīgu tā tur visu nedēļu sabija. Un tieši ĪSTĀKIE

  10. Paldies Andai Līcei par patiesajiem vārdiem! Es savā naivumā biju iedomājusies, ka visi komentētāji kā viens arī būs pret. Godīgi sakot, mani satrieca šā” kripatas uzlasītāju” loģika – tas esot paldies, ka mēs bijām…
    Tiešām – kas ar mums ir noticis?! Man nevajag tādu paldies! Jā es biju, bet es nenieka negribu par to, ka gāju aizstāvēt savu zemi, savu valodu, savu brīvību. Vai tiešām mums visiem pielipusi varas slimība – alkatība? Bet te runa par “kapeikām”, ko lūdzam, lai mumjs atmet. kā liecību tam, ka neesam aizmirsti. Lai mani aizmirst, lai neatceras, ja piemiņa vērta 7 eiro. Es savu pašcieņu naudā nevērtēju.

  11. Kam ir izdevīgi sanaidot latviešus? Saprotams, Maskavai. Ražukam ar aktīvu Saskaņas līdzdalību tas lieliski izdosies, ja vien deputāti beidzot nepateiks stingru nē šīm kaitīgajām iniciatīvām.

  12. Pareizi Razuks saka Barikazu aizstaavjiem valsts var piedaavaat tikai kripatas; manaa gadijumaa $ii kripata sastaadiitu 7 eiro pie pensijas;bet arii $os 7 eiro es ,un domaaju daudzi uzskatiitu,ka tomeer vinji nav aizmirsti. Latviskaas kundziites[90%] savaa skaudiibaa un nenoviidiiba nenoveel pat to!

  13. Redz, kā ikviens pieliek savu izpratnes olekti un ar to vēl gāž pa pauri tam, kas domā citādi. Tā ir traģēdija un Atmodas atlikums. Ar pašcieņu apveltīti cilvēki vēsi un mierīgi uztvertu to, ka tagadējais režīms vismaz ar vāru žestu izdara šo iniciācijas aktu – paldies, ka bijāt. Bet tie, kam barikādes un revolūcija cilvēku apziņā dažādu iemeslu dēļ šķiet tukša rībēšana vai čekas inspirācija, tie arī aktīvi cenšas degradēt ideju par pateicības izteikšanu. Pavētījiet tos uz visām pusēm izšķiestos 3- zvaigžņu ordeņus! Vai visi ordeņa dēļ meldiņus sacerēja?! Šito šizofrēnisko divkosību!

  14. galu galā tie barikāžu dalībnieki,kuri uzskata ka viņiem tas esot ,,apkaunojums” pieņemt valsts pateicību, kura patiesībā nav liela,—-nu tad nepieņemiet un viss. Bet likums IR jāpieņem un pieteiksies tie dalībnieki,kuri nav tik izvēlīgi valsts pateicības vērtībā.

  15. noteikti vajag pateikties barikāžu dalībniekiem,jo arī Brīvības cīņu dalībniekiem valsts toreiz pateicās, bez apbalvojumiem piešķirot arī zemi!Tad jau sanāk,ka viņiem ari toreiz vajadzēja atteikties no šādas pateicības.Kas pienākas, tas pienākas un nav ko skauģiem riet.

    • .. salīdzināja zemi ar grašiem !
      Tagad zemi pat veikli atņēma(uzliekot idiotiskus nodokļus) !
      .
      Ja jau te fleitē – tad esi nokampusi krietnu kumosu ???

  16. Ja sakām, ka neko nedodam barikāžu dalībniekiem, tad ir tikai viena mācība – nelien no savas migas laukā! Ja tā, tad , kaut arī nosacīti, brīvas vai kaut cik demokrātiskas Latvijas vairs nebūtu līdz pasaules galam, varu sagrābtu tā pati sistēma, tikai nežēlīgāka – padomju militārā hunta, pēc tam gan to nekas neuzvarētu, ar neatkarīgu Latviju būtu “cauri” uz visiem mūžu mūžiem. Droši vien tie, kas tagad uztraucas par “superprivilēģijām” barikāžu dalībniekiem paši padomju laikā bija pie sātīgākas siles nekā tagad, lai gan daudzi no viņiem arī tagad ir krietni paēduši, bijušie komunistu vadoņi un nomenklatūra.
    Par to, ka kaut kas pienākas – nav jēgas rakstīt, vienkārši pretējam viedoklim neko nepierādīsi…

  17. Pilnīgi pareizi, atmoda privilēģiju pieprasītājos ar Ražuku priekšgalā tiešām nav notikusi. Viņi joprojām domā un rīkojas padomju okupācijas laika kategorijās- personālās pensijas,specveikali un specpoliklīnikas.

  18. Tāmnieks/luterānis Atbildēt

    Esmu par!
    Cilvēkam ir jāsaņem paša nopelnītais- zaglim cietums, labu darbu darītājam attiecīga samaksa. Jau mūsu Brīvības cīņu dalībniekii tika apbalvoti ar zemes piešķīrumu un nez vai kāds tādēļ jutās korumpēts, mantrausis, nelietis u.t.t. (skatīt sinonīmus!)
    Ir divi iemesl, kādēļ materiāli būtu jāatbalsta barikāžu dalībnieki:
    1. Katram darbam sava alga. Domāju, ka šoreiz neviens (vismaz lielākā daļa) necer kļūt bagāts, tādēļ Ražuka kunga ieteiktos bonusus vajadzētu samazināt līdz VIENAM, lai katrs izvēlas sev derīgāko, bet bonuss par ieguldījumu valsts aizstāvēšanā IR VAJADZĪGS!
    2. Jaunatnei, laikabiedriem, gulētājiem un neticīgajiem ir jāredz, ka aktīva rīcība mūsu valstī tomēr tiek atalgota, kaut arī tīri simboliski.
    Un tā nebūs nekāda tautas šķelšana, tam nav arī nekāda sakara ar atmodu sevī! Mani visvairāk tracina atklāta demagoģija, mazvērtības kompleksu uzturēšana un savu greizo vērtību skalas piemērošana visos gadījumos. Cilvēki (ļoti maza tautas daļa, daudz mazāka par šodienas raudātāju kori!) nenobijās, kaut saņēma nievas, ”draudzīgus” brīdinājumus, neizpratni un visapkārt redzēja savu darbabiedru, kaimiņu, pazīstamu un nepazīstamu līdzcilvēku bailīgu “neitralitāti”, kas turpinājās vēl ilgi pēc barikādēm, arī šodien! Par to (bailēm un neitralitāti) būtu KATRAM jāpadomā un jaŗīkojas!
    Labs sākums būtu aktīva līdzdalība, piemēram, skolu reformā! Nu, ko? Sākam vai raudam?!

  19. Patiesībā jau – var pat piekrist tiem “aizkrāsnē tupētājiem”, pašnominēti “viszinošajiem” jeb patiesībā NEKO nezinošajiem pēcatmodas “zudušās paaudzes” biogaļas izstrādājumiem u.c. taml. latvāņu lumpeņiem, kas ar melnu nenovīdību truli skauž un histēriski ķērc PRET to, ka tā dēvēto “barikāžu” dalībniekiem BEIDZOT tiktu pateikts šāds, kaut vai pavisam necils “paldies” no šīs “valsts” puses.
    .
    T.i. – pilnīgi pareizi: šī pašreizējā SILES “valsts” parodija “eurolatvānija” absolūti NAV tā vērta, lai par to TAGAD pateiktu vismaz kaut kādu simbolisku “Paldies” tiem lab(lēt)ticīgajiem vientiešiem, kas TOREIZ gluži reāli riskēja ar visu savu (zināmā izpratnē – arī ar savu tuvinieku) Dzīvi, lai uz improvizētām “barikādēm” kaut vai plikām rokām aizstāvētu un faktiski radītu iespēju VISPĀR būt gan šādai pašreizējai “valstij”, gan tajā pašreiz lopiski truli veģetējošai lavāņu lumpeņu “titulnācijas” biogaļas izstrādājumu varzai jeb tā dēvētajai “kritiskajai masai”.
    .
    Priekš kam “barikāžu aizstāvjiem” TOREIZ vajadzēja to darīt?!? Priekš tam, lai TAGAD bezspēcīgā niknumā noskatītos, kā pretīgi krampjaini agonē šī pašreizējā SILES “valsts”, kas nu jau trešo desmitgadi “ilgtspējīgi” prasti uzspļauj saviem “aborigēniem”, t.sk. arī TOREIZĒJIEM aizstāvjiem un PATIESAJIEM faktiskajiem radītājiem?! Priekš tam, lai TAGAD ar svelošu kaunu apzinātos savu piederību šajā pašreizējā “valstī” truli veģetējošo latvāņu lumpeņu “titulnācijai”, kuras bezcerīgi aprobežotie biogaļas atkritumi, t.sk. īpaši jau TOREIZĒJIE “aizkrāsnē tupētāji”, atļautos apgānīt Normālos Cilvēkus, kurus latvāniski truli skauž ar melnu skaudību (pie tam vēl – pat par tikai +/- iespējamu, nu jau 25 gadus nokavētu un vēl joprojām nesaņemtu / šīs “valsts” nepateiktu salīdzinoši gaužām jau necilu “paldies”)?! Nu, bet – jebkuram Normālam Cilvēkam ir elementāri pašsaprotami skaidrs, ka tas VISS (t.sk. īpaši jau iepriekšminētais), kas ir ienācies un ikdienišķi “baudāms” TAGAD, absolūti NAV tas, par ko TOREIZ bija “barikādes” un par ko riskēja ar savām (un savu tuvinieku) Dzīvēm “barikāžu aizstāvji”. Ar visām no tā izrietošajām konsekvencēm, elementāri loģiski un neizbēgami likumsakarīgi.
    .
    Ir sacīts: “Ja nav, ta’ nav kazai piena – paceļ ļipu un salej atpakaļ!”
    .
    P.S. Cita starpā, t.sk. īpaši aprobežoto lumpeņu pasugas “gudro (cirt)ēju” zināšanai – tieši tāpat, kā daudzi citi Normāli Cilvēki, arī personīgi es TOREIZ biju TUR praktiski nepārtraukti, no paša sākuma līdz pašām beigām, t.sk. arī zināmajās kritiskajās un izšķirošajās diennaktīs. Un – ne tikai TOREIZ un ne tikai TUR vien ir nācis būt – BEZ JEBKĀDIEM “savtīgiem nolūkiem” gluži pašsaprotami darot visu nepieciešamo, lai varētu tikt radīta un pastāvētu šī pašreizējā pseido “valsts”, ar visu tās pašreizējās lumpeņu “titulnācijas” biogaļas izstrādājumiem (kam, kā zināms, “mīļākais ēdiens ir PAŠU tautieši”, vēl joprojām un absolūti nemainīgi). Par ko, gluži likumsakarīgi un neizbēgami, “sausajā atlikumā” ir tikai un vienīgi gluži Cilvēcīgs kauns un kategorisks noraidījums pat tikai teorētiski pieļautai iespējai vēlreiz “parakstīties” uz tamlīdzīgu “lojālpatriotisku” izpildīšanos.
    .
    Kā zināms – “Šajā Dieva pasaulē kopumā un, īpaši jau, ar mums pašiem notiek TIKAI un VIENĪGI tas, ko mēs PAŠI pieļaujam. Inerti truli noskatoties, nožēlojami gļēvi “klusējot lupatiņā”, vai pat apzināti uz to “parakstoties” un +/- “aktīvi ņemot dalību” – nav būtiskas atšķirības.”
    .
    Un, arī – “Dieva dzirnas maļ lēnām, bet – labi un gana smalki.”

    • Un tu, dabīgi, neesi tā biomasa! Neesmu gan to visu murgu gabalu uzmanīgi izlasījis, bet ja tu esi tas īstais atmodas produkts, tad es labāk aizkrāsnē pasnaustu kāmēr tie neizmirs kā mamonti. Un nevajag domāt, ka tie krievijas “asprātīgie rakstnieki” būs tie, kas palīdzēs mums saglabāt savu valsti un gaidīt no tiem palīdzību. Par tiesībām pļāpāt ko pagadās, vienrez gadā viņi visi publiski apliecina Putinam, tādā vai citādā veidā, savu uzticību, apmēram tā kā to darījis tas Beļavskis perngada beigās. Nevajag tā nemitīgi censties apsaukāt savu tautu lai saņemtu kādu bonusu.

      • ???

        Ko tu te murgo, “biomasas” samazga? Par kādiem “Krievijas asprātīgajiem rakstniekiem” tu te pļurksti, absolūti BEZsakarā un totālā bigaļas atkrituma BEZjēgā?!
        tu lasīt proti, vispār? Nu tad – vispirms papūlies pilnībā un ar pienācīgu “iedziļināšanos” izlasīt viedokli, PIRMS atļaujies par to “gudri (c)irst”. Nu, patiešām – MUĻĶU zeme, XXI gadsimts.

    • Ja gribat, lai mainās vērtību sistēma tiem, kam ir varas groži, sāciet ar sevi. Valdība ir sabiedrības spogulis, kādas vērtības ir vēlētājiem, tādas arī deputātiem. Ir naivi cerēt, ka atnāks Baltais tēvs, visu atrisinās, visus atalgos pēc nopelniem, kamēr paši šmaucamies ar nodokļiem un ar izpratni pieveram acis, kad to dara citi, aizbildinoties ar to, ka tur augšā tos tāpat izsaimniekos un tad sūdzamies, ka pensijas mazas, skolotājiem nemaksā, veselības aprūpei nav naudas u.t.t. Ja gribat izmaiņas, sāciet ar sevi. Un galvenais – domājiet! Lai cik apgrūtinoši tas arī nebūtu. Domājiet, lai nebūtu aitas, kuras vienmēr cērpj, cirps, kamēr tās blēj par savu idiotismu, savu nespēju paredzēt sekas, par to, ka pie visa vainīgi ir cirpēji.
      Un vienmēr tādiem gudrajiem, nekad nedomājošiem, būs kāds cits vainīgs, kaut kāda sile, pie kuras kaut kas ir ticis, nevis šo šo kaut kādu pats ir ievēlējis! Un var manīt valdības cik gribi, nekas nemainīsies, jo šis mūžīgais vaimanātājs pats jau nav manījies!

      • Viņiem vajag lai pats Jesus Hristus sēstos ministra prezidentan krēsla. Tikai domāju, ka arī to aptaisīs un sitīs pie krusta.

      • > Alberts L.
        .
        ;)))

        Šitādi “lojālpatrEJotiski” sprediķi u.c. taml. necili bezvērtīgas drazas NEINTERESĒ, absolūti.
        tu gluži veltīgie iespringsti, patiešām – vismaz personīgi es neesmu iz šādu paudumu mērķauditorijas. 😉

Ērika Oša zīmējums
Ēriks Ošs. Kāda ir tava Ziemassvētku vēlēšanās?

Ziemassvētku vecītim arī jāmaksā nodokļi

Valsts oficiālā izdevuma “Latvijas Vēstnesis” portālā “lvportals.lv” publicēta Valsts ieņēmumu dienesta atbilde uz kādu lasītāja jautājumu, kurš stāsta, ka, plānojot Ziemassvētkos strādāt “Salaveča amatā”, gribot iesniegt sludinājumu internetā par sevi. Lasītājs vaicā: “Kā to izdarīt godīgi, kā samaksāt nodokļus par to?” VID viens no piedāvātajiem variantiem ir reģistrēties VID kā saimnieciskās darbības veicējam un maksāt iedzīvotāju ienākuma nodokli no saimnieciskās darbības ieņēmumu un izdevumu starpības utt.

Juris Ulmanis: Zaļais pūķis krievholisms (18)Parasti zaļo pūķi asociē ar alkoholismu. Situācija ar pāriešanu uz krievu valodu man atgādina klasisku atkarības modeli, kurā alkohola vietā lietojam krievu valodu. Tātad esam līdzatkarīgie. 
Lasītāju aptauja
Izlasot interviju ar vēsturnieci, jutu aizvainojumu senču vietā... (12)“Latvijas Avīze” novembrī publicēja sarunu ar vēsturnieci Inetu Lipšu “Latvieši nezināja, nevis negribēja”. Tā izraisījis rezonansi. Savas pārdomas ir atrakstījusi Brigita Blite.
Kā vērtējat izglītības kvalitāti Latvijā?
Draugiem Facebook Twitter Google+