Publicitātes foto

Cik zirgu tev vajag? 0

“Chevrolet Aveo” tehniskie dati tā vien provocē uz repliku par motoriem un dinamiku.

Reklāma
Reklāma

 

“Zaļais kurss jau tepat pie sliekšņa,” plāno aizliegt malkas, brikešu un granulu apkuri 69
Kokteilis
Mākslīgais intelekts nosauc 5 vārdu īpašniekus, kuri kā magnēti pievelk pretējā dzimuma pārstāvjus 27
RAKSTA REDAKTORS
“Šis nav pirmais signāls, ka mūsu valstī kaut kas nav kārtībā” – Horens Stalbe atklāti par sajūtām pēc piedzīvotā uzbrukuma benzīntankā 164
Lasīt citas ziņas

“Gada auto” šā gada pirmajā testu dienā (un jebkurā citā žūrijas saietā nu jau daudzu gadu garumā) diemžēl neiztiek bez skeptiskām replikām par to, ka viens vai otrs auto “neiet”. Pārāk lēns, pārāk kūtrs… “Noraujas” šādi ne tikai “Aveo” un citi, kam zirgu mazāk par 100, bet pat, piemēram, “Honda Civic” ar krietnu 1,8 l tilpuma sirdi, pat divlitru “Subaru”, kas (gluži jauns un neiebraukts) dažam šķiet lēnāks, nekā gribētos…

Slimi esam… No dinamikas kā narkotikām atkarīgi. Un tā nav mūsu vaina, bet nelaime (varbūt laime – prieku pelēkā ikdienā taču gribam iegūt?). Auto ražotāju radīta un kultivēta – viņiem taču ir izdevīgi pārdot jaudīgāku un tātad dārgāku auto. Un reģioniem, kuros aizliegts braukt vairāk par 90 km/h, tiek devīgi piegādāti divas un vairāk reizes ātrāki auto. Kā modernas kvalitātes kritērijs tiek lietots rādītājs “no nulles līdz simtam”. Bezjēdzīgs rādītājs, jo šāds ieskrējiens reālā kustībā ir absurds, smieklīgs un tādēļ nelietots. Atruna – dinamika vajadzīga kritiskās situācijās – tikpat nožēlojama, jo no šādām situācijām var viegli izvairīties ar ekonomiskākiem, ekoloģiskākiem un, galvenais, drošākiem paņēmieniem.

CITI ŠOBRĪD LASA

Vaina cita. Kaifu gribas. Un kaifs ir paātrinājumā. Vienmērīgu (pat lielu) ātrumu cilvēka organisms uztver bez emocijām. Ieskrējienā gavilē…

Ja racionāli – vienmērīgai kustībai ar Latvijā atļauto ātrumu vajadzīgi 30 – 50 ZS (atkarībā no auto aerodinamikas un rites pretestības). Pārējais ir rezerve. Reti izmantota, bet dārga. Nelielas jaudas dzinēji nepieciešamības gadījumā arī spēj daudz – ja māki pareizi lietot ātrumkārbu, ja “izgriez” to līdz maksimālai jaudai. Mans personīgais ātruma rekords trasē Rīga–Liepāja (stunda un 40 minūtes) joprojām pieder VAZ – 2103 automobilim ar aptuveni 80 ZS jaudu (1976. gads, vispārējais ātruma ierobežojums “90” vēl neeksistēja). Tātad – tonnu smagam ekonomiskas klases auto arī šodien mazāk par simts zirgiem būtu pietiekami. Ja vien kučieri būtu citādi…

 

LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.