Mobilā versija
Brīdinājums -0.4°C
Evija, Raita, Jogita
Sestdiena, 3. decembris, 2016
12. jūnijs, 2012
Drukāt

Cik zirgu tev vajag?

Publicitātes fotoPublicitātes foto

“Chevrolet Aveo” tehniskie dati tā vien provocē uz repliku par motoriem un dinamiku.

 

“Gada auto” šā gada pirmajā testu dienā (un jebkurā citā žūrijas saietā nu jau daudzu gadu garumā) diemžēl neiztiek bez skeptiskām replikām par to, ka viens vai otrs auto “neiet”. Pārāk lēns, pārāk kūtrs… “Noraujas” šādi ne tikai “Aveo” un citi, kam zirgu mazāk par 100, bet pat, piemēram, “Honda Civic” ar krietnu 1,8 l tilpuma sirdi, pat divlitru “Subaru”, kas (gluži jauns un neiebraukts) dažam šķiet lēnāks, nekā gribētos…

Slimi esam… No dinamikas kā narkotikām atkarīgi. Un tā nav mūsu vaina, bet nelaime (varbūt laime – prieku pelēkā ikdienā taču gribam iegūt?). Auto ražotāju radīta un kultivēta – viņiem taču ir izdevīgi pārdot jaudīgāku un tātad dārgāku auto. Un reģioniem, kuros aizliegts braukt vairāk par 90 km/h, tiek devīgi piegādāti divas un vairāk reizes ātrāki auto. Kā modernas kvalitātes kritērijs tiek lietots rādītājs “no nulles līdz simtam”. Bezjēdzīgs rādītājs, jo šāds ieskrējiens reālā kustībā ir absurds, smieklīgs un tādēļ nelietots. Atruna – dinamika vajadzīga kritiskās situācijās – tikpat nožēlojama, jo no šādām situācijām var viegli izvairīties ar ekonomiskākiem, ekoloģiskākiem un, galvenais, drošākiem paņēmieniem.

Vaina cita. Kaifu gribas. Un kaifs ir paātrinājumā. Vienmērīgu (pat lielu) ātrumu cilvēka organisms uztver bez emocijām. Ieskrējienā gavilē…

Ja racionāli – vienmērīgai kustībai ar Latvijā atļauto ātrumu vajadzīgi 30 – 50 ZS (atkarībā no auto aerodinamikas un rites pretestības). Pārējais ir rezerve. Reti izmantota, bet dārga. Nelielas jaudas dzinēji nepieciešamības gadījumā arī spēj daudz – ja māki pareizi lietot ātrumkārbu, ja “izgriez” to līdz maksimālai jaudai. Mans personīgais ātruma rekords trasē Rīga–Liepāja (stunda un 40 minūtes) joprojām pieder VAZ – 2103 automobilim ar aptuveni 80 ZS jaudu (1976. gads, vispārējais ātruma ierobežojums “90” vēl neeksistēja). Tātad – tonnu smagam ekonomiskas klases auto arī šodien mazāk par simts zirgiem būtu pietiekami. Ja vien kučieri būtu citādi…

 

Pievienot komentāru

Radīts paroļu ģenerators, kuru hakeri nevarēs uzlauzt (2)Firma "Everykey", ko atbalstījis pats antivīrusu kompānijas "McAfee" dibinātājs Džons Makafī, izstrādājusi īpašu maziņu ierīci, kura ģenerē jaunu un drošu paroli ikreiz, kad vēlaties ienākt vienā no saviem interneta vietņu profiliem.
Ja gribi tilpumu. "LA" vērtē "Opel Zafira""Opel Zafira" tika prezentēta 1999. gadā un kopš tā laika ir toņa noteicēja septiņvietīgo kompaktvenu klasē. Pavisam šo gadu laikā saražots vairāk nekā 2,7 miljoni dažādu paaudžu Zafira automobiļu.
Vai Latvijas neceļu nākotne? (1)Par gada auto nominēt pikapu? Uz tādu izlēcienu žūrija nez vai būs spējīga
Draugiem Facebook Twitter Google+