Foto-LETA

Cīņā par “airBaltic” īpašumtiesībām iesaistās arī Lietuvas “Snoras” 0

Cīņā par Latvijas valstij šobrīd piederošās lidsabiedrības “airBaltic” īpašumtiesībām iesaistījusies arī bankrotējusī Lietuvas banka “Snoras”, 13.janvārī vēstīja Latvijas Televīzijas (LTV) raidījums “De facto”.

Reklāma
Reklāma
“Zaļais kurss jau tepat pie sliekšņa.” Vai varētu aizliegt malkas, brikešu un granulu apkuri? 400
TV24
Uzņēmējs nosauc visbirokrātiskākās valsts iestādes, kuras būtu likvidējamas: Šādi es, protams, varu sev audzēt ienaidniekus 72
Māte ar šausmām atklāj, ka jaundzimušais bērns, par kuru viņa rūpējās slimnīcā, nav viņas bērns 19
Lasīt citas ziņas

Lietuviešu “Snoras” banka Rīgas apgabaltiesā iesniegusi trīs prasības. Pērn 6.decembrī ierosinātas divas lietas, kas saistītas ar “airBaltic” īpašumtiesībām. Vienā no lietām “Snoras” prasa atzīt par spēkā neesošu 2011.gada 3.oktobra lidsabiedrības glābšanas vienošanos, kuras rezultātā amatu zaudēja tās ilggadējais vadītājs Bertolts Fliks. Otra prasība saistīta ar 3.oktobra vienošanās tālākajām sekām.

Kā vēstīts, 2011.gada 30.novembrī “Latvijas Krājbanka” izlietoja finanšu ķīlu, tādējādi pārņemot privātajam akcionāram “Baltijas Aviācijas sistēmas” (BAS) piederošās “airBaltic” akcijas, ko tālāk pārdeva Satiksmes ministrijai. Tādējādi otrs lielākais “airBaltic” akcionārs – Latvijas valsts – kļuva par 99,78% “airBaltic” akciju īpašnieci.

CITI ŠOBRĪD LASA

Tagad “Snoras” apstrīd gan ķīlas realizāciju, gan noslēgto pirkuma līgumu starp “Krājbanku” un Satiksmes ministriju. Turklāt tiesai lūdz veikt restitūciju, proti, valstij pārdotos 47,2% akciju atkal atgriezt atpakaļ BAS, kas šobrīd jau pastarpināti pieder “Krājbankai”, ziņo “de facto”.

“Saskaņā ar Civillikumu līgumi ir jāpilda, mēs uzskatām, ka līgums ir jāpilda tāds, kāds viņš ir noslēgts. Tāda ir mūsu pozīcija tiesā un domājam, ka mēs savas intereses spēsim aizsargāt pilnībā,” raidījumam sacīja Satiksmes ministrijas valsts sekretāra vietniece Džineta Innusa.

Kā jau ziņots, airBaltic” akcionāriem aktuāls ir jautājums par uzņēmuma pamatkapitāla palielināšanu, biznesa portālam “Nozare.lv” apstiprināja Satiksmes ministrijā (SM). Pagājušā gada 20.decembra akcionāru sanāksmē šo jautājumu bijis plānots izskatīt, taču tas ir atlikts.

SM apliecināja, ka saistībā ar pamatkapitāla palielināšanu tā saņēmusi vēstuli no iepriekšējā lidsabiedrības vadītāja un akcionāra Flika, kurš norāda, ka viņa rīcībā ir informācija par lidsabiedrības akcionāru vēlmi palielināt pamatkapitālu 54 miljonu latu apmērā, un viņš aicina to nedarīt, jo tas samazināšot viņam pretlikumīgi atņemtās mantas vērtību. Viņš arī lūdz kopumā izbeigt prettiesiskās darbības ar BAS mantu jeb komercķīlu.

Kā ziņots, iepriekš SM skaidroja, ka kopējā summa, kuru valsts aizdevusi lidsabiedrībai, ir 57,6 miljoni latu, un šos līdzekļus vēlāk paredzēts ieguldīt lidsabiedrībā, bet tikai pēc tam, kad būs saņemts gala saskaņojums no Eiropas Komisijas. SM detalizētāk iespējamā pamatkapitāla palielināšanas iemeslus un laiku neatklāj.

Reklāma
Reklāma

Fliks darbu lidsabiedrībā pēc toreizējo akcionāru – Latvijas valsts un SIA “Baltijas Aviācijas sistēmas” – vienošanās pameta 2011.gada rudenī, kad kļuva skaidrs, ka lidsabiedrības zaudējumi ir sasnieguši rekordapjomus – 83,46 miljonus latu.

“airBaltic” ir akciju sabiedrība, kas dibināta 1995.gadā. Galvenais akcionārs ir Latvijas valsts ar 99,8% akciju. “airBaltic” flotē ir 32 lidmašīnas – sešas “Boeing 737-500”, astoņas “Boeing 737-300”, desmit “Fokker 50” un astoņas “Bombardier Q400Next Gen”.

LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.