Publicitātes foto

Cits alfabēts. Anša Cīruļa stils, Reiņa Pētersona rokraksts 0

Uzņēmums “Miesai” laidis klajā jaunu dizaina grafiku – jau piekto no darbiem divpadsmit dizaina darbu sērijā, LA.lv pastāstīja zīmola vadītājs Jānis Barlo.

Reklāma
Reklāma
Kokteilis
Mākslīgais intelekts nosauc 5 vārdu īpašniekus, kuri kā magnēti pievelk pretējā dzimuma pārstāvjus
Putinam draud briesmas, par kurām pagaidām zina tikai nedaudzi 192
Kokteilis
“Man ir lauzta kāja un deguns, pārsista piere, pamatīgs smadzeņu satricinājums…” Horens Stalbe Dobelē nežēlīgi piekauts 191
Lasīt citas ziņas

Projekta vienojošā tēma ir atsauce uz vienu no spilgtākajiem Latvijas pirmās brīvvalsts laika dizaineriem Ansi Cīruli. Konkrētāk—uz dizaina studijā “Asketic” veidoto fontu, kas nosaukts Cīruļa vārdā un veidots iedvesmojoties no autora darbos atrodamajām raksturīgajām burtu formām.

Jaunā projekta autors ir mākslinieks – dizaineris, ilustrators, animators –, ar glezniecisku un asprātīgu rokrakstu. Viņa darba rezultāts ir tieši tik precīzs un sirsnīgs, lai uzrunātu lielus mazos un mazus lielos. Savīt vizuālu stāstu, vai radīt jaunas fantāzijas pasaules viņam izdodas tikpat veikli kā citiem runāšana un rakstīšana. Tas ir ilustrators Reinis Pētersons.

CITI ŠOBRĪD LASA

Grafikas autors saka: “Doma zīmēt alfabētu bija jau sen, un, iesaistoties šajā projektā, tas likās organiski piemērotākais veids, kā parādīt Ansim Cīrulim veltītās burtu saimes krāšņumu. Krāsu gamma melns, balts un sarkans spēcīgi sit pa aci un rada intensīvu saspēli starp burtu formām un ilustrācijām, liekot piesaistīt uzmanību un kustināt prātu.”

Burtus un burtveidolus Reinis Petersons un Ansis Cīrulis izmanto tos pašus, to autors ir Cīrulis, taču atšķirīgs ir laiks un konteksts. Cīrulis grafikā strādājis galvenokārt 20. gadsimta 20. gados, brīdī, kad Latvija bija tikko dzimusi, savukārt Pētersons alfabētam pievērsies laikā, kad lēnām sākam gatavoties Latvijas simtgadei, tādēļ arī nosaukums “Atkārto alfabētu”.

“Darba nosaukums ir daudzslāņains. No vienas puses, tajā ir atsauce uz galveno projekta ideju – atskatoties uz grafisko dizainu Cīruļa laikā, aicināt domāt par to, kāds tas Latvijā ir šodien. Vienlaikus pats alfabēts mums visiem saistās ar bērnību un bilžu ābecēm, taču šeit tas ir estētiski vizualizēts un iederīgs modernā interjerā. Ik pēc laika uzlūkojot grafiku, tā vienmēr atklāj ko jaunu, tādēļ paliek saistoša,” komentē Barlo.

Grafikas druka ir ļoti precīzs roku darbs ar divu krāsu uzvilkumiem uz melna Curious Skin dizaina papīra. Sedzošajai baltajai krāsai pāri ir vilkta lazējoša sarkanā, savukārt uz melnā pamata tā ir teju saskatāma. Viss sietspiedes smalkums, aplūkots tuvumā, ir lieliski redzams un sajūtams.

Vairāk par projektu ŠEIT.

LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.