Ilustratīvs foto
Ilustratīvs foto
Foto: Erik Nylander/TT/Scanpix/LETA

CSDD: Jārada sistēma, lai nav iespēju pie stūres lietot mobilo telefonu 0

Mobilo ierīču lietošana pie stūres ir nopietna problēma ne tikai Latvijā. Daudzās Eiropas valstīs tiek domāts, kā ierobežot mobilo ierīču lietošanu pie auto stūres, bet tas attiektos tikai uz autovadītājiem, portālam “LA.lv” skaidroja Ceļu satiksmes drošības direkcijā (CSDD).

Reklāma
Reklāma
RAKSTA REDAKTORS
“Šorīt viņi tur stāvēja vairāk nekā pusstundu, diskusijas bija skaļos toņos” – jautājam instruktoram, kuram no šoferiem šādā situācijā ir priekšroka 3
TV24
Šoreiz “šefs” ir pielaidis kolosālu kļūdu. Vai Krievijas elite patiesībā gaida Putina nāvi? 41
Veselam
8 veidi, kā bērnu izaudzināt par potenciālo psihoterapeita pacientu 18
Lasīt citas ziņas
Zviedrijā jau pirms vairākiem gadiem ir izstrādāta “Vision Zero” filozofija, kas paredz bojā gājušo skaita samazināšanu līdz 0.

Un tā balstās uz to, ka cilvēkam kā dzīvai radībai nav raksturīga perfekta uzvedība, viņš var kļūdīties un tieši tādēļ satiksmes sistēma jāveido tā, lai šādas kļūdas nebūtu letālas un sistēma pasargātu gan autovadītāju, gan līdzbraucējus.

CITI ŠOBRĪD LASA

Tas attiecas arī uz mobilo ierīču lietošanu. Aptaujās autovadītāji ir atzinuši, ka pie stūres mēdz lietot mobilos tālruņus. Latvijā tā mēdz rīkoties aptuveni 70% autovadītāju.

Tādēļ jārada sistēma, lai autovadītājiem nebūtu kārdinājums un iespējas mobilos tālruņus pie stūres lietot, uzsver CSDD.

Par šo jautājumu tika spriests vakardienas Saeimas komisijā, kur viens no galvenajiem jautājumiem bija – kā pasargāt autovadītājus un viņu līdzbraucējus.

Izpētot, kādā virzienā domā citās valstīs, tika minēts Zviedrijas piemērs, kur tiek domāts, kā samazināt iespējas autovadītājiem lietot tālruņus, ja tiek pārsniegts ātrums 30 km/h.

Jau šobrīd vairāki mobilo tālruņu ražotāji piedāvā iespēju brīvprātīgi uzstādīt liegumu saņemt zvanus un īsziņas, ja auto ātrums ir lielāks par 30 km/h.

Tas izslēdz kārdinājumu lietot mobilo ierīci un palīdz autovadītājam koncentrēties savam tiešajam pienākumam vadīt transportlīdzekli. Šādi ierobežojumi nekāda ziņā neattiecas uz pasažieriem.